آموزش نصب اپلیکیشن بر روی تلویزیون اندرویدی بدون نیاز به گوگل پلی

هنگامی‌که بحث بر سر دسترسی‌پذیری اپلیکیشن‌ها باشد، آنگاه طبیعتا پلتفرم اندروید تی‌وی یکی از متنوع‌ترین‌ها در این زمینه خواهد بود. همانند گوشی‌های اندروید، در تلویزیون‌های اندرویدی نیز می‌توانید از طریق فروشگاه گوگل پلی، به نصب بازی و نرم‌افزار دلخواه خود بپردازید. البته همه اپلیکیشن‌های گوگل پلی در دسترس تلویزیون‌های اندرویدی قرار ندارند.

یکی از نمونه‌ها در این زمینه، گوگل کروم است. اگر بخواهید که با استفاده از این مرورگر در تلویزیون اندروید خود به وب‌گردی بپردازید، آنگاه نمی‌توانید آن را از طریق فروشگاه گوگل پلی دانلود و نصب کنید. این همان جایی است که قابلیت سایدلودینگ می‌تواند به شما کمک کند. در ادامه به نحوه نصب اپلیکیشن بر روی اندروید تی وی بدون گوگل پلی می‌پردازیم.

نکته مهم: اگر در حال حاضر در تلویزیون خود به گوگل پلی دسترسی ندارید از روش شیر کردن وی‌ پی ان گوشی روی تلویزیون استفاده کنید تا بدون مشکل گوگل پلی و سایر سرویس‌های تلویزیون در دسترس باشند.

منظور از سایدلودینگ چیست؟

با استفاده از این ویژگی می‌توانید اپلیکیشن‌هایی را که در فروشگاه گوگل پلی در دسترس نیستند، بر روی تلویزیون اندروید خود نصب کنید. این فرایند بسیار شبیه به سایدلود کردن اپلیکیشن‌ها بر روی گوشی‌های اندرویدی است. یکی از مزیت‌های پلتفرم اندروید تی‌وی این است که برخلاف سایر سیستم‌عامل‌های تلویزیونی همانند WebOS شرکت ال‌جی، می‌توانید فایل‌های APK را بر روی آن نصب کنید.

در این مطلب دو راه‌کار ساده جهت نصب اپلیکیشن بر روی اندروید تی وی بدون گوگل پلی را در اختیار شما قرار می‌دهیم. یکی از این روش‌ها مبتنی بر گوشی اندروید و دیگری نیز مبتنی بر فضای ابری است. هر دو روش آسان بوده و می‌توانند کار شما را راه بیندازند.

نصب اپلیکیشن بر روی اندروید تی وی بدون گوگل پلی و از طریق یک گوشی اندروید

اگر یک گوشی اندروید داشته باشید، آنگاه سایدلود کردن اپلیکیشن‌ها بر روی تلویزیون اندروید شما نیز بسیار آسان خواهد بود. پیش از شروع باید فایل APK موردنظر را بر روی گوشی خود، دانلود کنید.

یکی از بهترین منابع جهت پیدا کردن فایل‌های APK مناسب تلویزیون‌های اندروید، APKMirror است. وب‌سایت موردنظر را بر روی گوشی خود باز کرده و سپس اپلیکیشن موردنظر را دانلود کنید. در این مطلب قصد داریم که گوگل کروم را بر روی تلویزیون خود نصب کنیم.

پس از دانلود نرم‌افزار موردنظر، باید با طی کردن گام‌های زیر، آن را بر روی تلویزیون خود پورت کنید.

اپلیکیشن “Send Files To TV” را از طریق فروشگاه گوگل پلی بر روی گوشی و تلویزیون اندروید خود، نصب کنید.

نصب اپلیکیشن روی اندروید تی وی بدون گوگل پلی

پس از نصب اپلیکیشن باید آن را بر روی تلویزیون خود اجرا کرده و سپس گزینه “Recieve” را انتخاب کنید. همزمان باید این اپلیکیشن را بر روی گوشی خود نیز اجرا کرده و سپس “Send” را انتخاب کنید.

در ادامه یک منوی فایل را مشاهده خواهید کرد. معمولا فایل APK دانلود شده شما در پوشه “Download” قرار دارد.

فایل موردنظر را انتخاب کنید. در ادامه باید بتوانید نام تلویزیون خود را بر روی نمایشگر گوشی، مشاهده کنید. آن را انتخاب کرده تا فرایند انتقال آغاز شود.

پس از اتمام فرایند انتقال، آنگاه باید بتوانید که فایل منتقل شده را بر روی تلویزیون خود، باز کنید. در ادامه می‌توانید صفحه‌ای را جهت نصب آن نرم‌افزار، مشاهده کنید. البته احتمال دارد که همیشه کلید “Open” در نرم‌افزار Send Files To TV، کار نکند. نگران نباشید، زیرا می‌توانید با استفاده از نرم‌افزار “File Commander”، اپلیکیشن منتقل شده به تلویزیون خود را باز کنید.

از طریق فروشگاه گوگل پلی، اپلیکیشن “File Commander” را بر روی تلویزیون خود نصب کنید.

در ادامه باید این اپلیکیشن را باز کرده و سپس گزینه “Internal Storage” را انتخاب کنید.

در اینجا می‌توانید با مراجعه به پوشه “Download”، فایل APK منتقل شده به تلویزیون خود را پیدا کنید.

فایل موردنظر را باز کنید. در ادامه باید پیغام “Staging app” را بر روی نمایشگر تلویزیون، مشاهده کنید.

شاید با پیغامی مواجه شوید که می‌گوید: ” installations from unknown sources are not allowed”. در این صورت باید گزینه “Settings” موجود در پیام ظاهر شده را لمس کنید. در ادامه باید کلید تغییر وضعیت کنار اپلیکیشن نصب کننده برنامه‌ها (File Commander یا Send Files To TV) را در وضعیت فعال قرار دهید.

اکنون باید فرایند نصب فایل APK شما، آغاز شود.

پس از مشاهده پیغام “App installed” بر روی نمایشگر تلویزیون خود، می‌توانید با انتخاب کلید “Open”، از نرم‌افزار نصب شده استفاده کنید.

سایدلود کردن اپلیکیشن بر روی اندروید تی‌وی با استفاده از حافظه ابری

یکی دیگر از روش‌های سایدلود کردن اپلیکیشن‌ها بر روی اندروید تی‌وی، استفاده از فضای ذخیره‌سازی ابری است. با استفاده از Google Drive ،Dropbox و یا OneDrive، می‌توانید فایل‌های APK را بر روی تلویزیون اندروید خود نصب کنید. این فرایند نیز شبیه به روش قبلی بوده و در آن نیز از اپلیکیشن File Commander استفاده می‌شود.

پیش از شروع این فرایند باید فایل APK موردنظر خود را دانلود کرده و سپس آن را به فضای ابری خود، منتقل کنید. در این مطلب ما از Google Drive استفاده می‌کنیم. بسیاری از مردم یک حساب جیمیل مجهز به حداقل 15 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان دارند. بنابراین این سرویس می‌تواند آسان‌ترین روش پیشنهادی ما باشد.

نصب اپلیکیشن روی اندروید تی وی بدون گوگل پلی

فایل APK موردنظر را از طریق فروشگاه APKMirror بر روی گوشی و یا کامپیوتر خود، دانلود کنید. در ادامه باید فایل دانلود شده را به Google Drive خود آپلود کنید. اگر فایل‌های زیادی بر روی حافظه ابری خود دارید، آنگاه شاید بهتر باشد که این فایل APK را در داخل یک پوشه جدید قرار دهید. بدین ترتیب به‌آسانی می‌توانید آن را از طریق تلویزیون خود، پیدا کنید. در ادامه باید گام‌های زیر را طی کنید.

اپلیکیشن File Commander را بر روی تلویزیون اندروید خود دانلود و سپس اجرا کنید.

به حساب حافظه ابری خود، وارد شوید. در اینجا ما به Google Drive وارد شده‌ایم.

اکنون باید بتوانید فایل‌های موجود در Google Drive خود را از طریق اندروید تی‌وی، مشاهده کنید.

با انتخاب فایل APK خود، صفحه “Staging app” را مشاهده خواهید کرد.

اگر پیش‌تر دسترسی‌های لازم را به File Commander نداده باشید، آنگاه احتمالا با پیغام “installations from unknown sources are not allowed”، مواجه خواهید شد. در چنین مواردی باید کلید “Settings” موجود در پیغام نشان داده شده را لمس کنید. در ادامه باید کلید کنار File Commander را در حالت فعال قرار دهید تا بدین ترتیب بتواند فایل APK شما را نصب کند.

در ادامه فرایند نصب اپلیکیشن شما شروع شده و می‌توانید پس از اتمام نصب، از اپلیکیشن موردنظر استفاده کنید.

البته با استفاده از اپلیکیشن File Commander و یک فلش USB و یا هارد درایو نیز می‌توانید اپلیکیشن موردنظر خود را سایدلود کنید. اگر تلویزیون شما به درگاه USB مجهز باشد، آنگاه باید فایل APK خود را در فلش USB و یا هارد درایو قرار داده و سپس حافظه خود را به تلویزیون، متصل کنید. در ادامه باید با استفاده از File Commander موجود بر روی تلویزیون خود، فایل APK را پیدا کرده و سپس همانند روش‌ها بالا، آن را نصب کنید.

نحوه اجرای اپلیکیشن‌های سایدلود شده در اندروید تی‌وی

نصب اپلیکیشن روی اندروید تی وی بدون گوگل پلی

اگر یکی از روش‌های ذکر شده در بالا را به‌درستی طی کرده باشید، آنگاه توانسته‌اید که اپلیکیشن موردنظر را بر روی تلویزیون خود، سایدلود کنید. حال این احتمال وجود دارد که محل قرارگیری اپلیکیشن سایدلود شده را بلد نباشید. برخلاف گوشی‌های اندرویدی، نمی‌توانید اپلیکیشن‌های سایدلود شده را در لانچر و یا بخش اپلیکیشن‌ها، مشاهده کنید. در عوض باید از طریق منوی تنظیمات موجود در تلویزیون اندروید خود، این اپلیکیشن‌ها را پیدا کنید.

جهت پیدا کردن اپلیکیشن سایدلود شده باید در صفحه اصلی اندروید تی‌وی خود، به تنظیمات (آیکون چرخ‌دنده) بروید. در ادامه می‌توانید یک بخش “Apps” را در پخش تنظیمات، مشاهده کنید. در این قسمت خواهید توانست که اپلیکیشن سایدلود شده خود را پیدا و سپس اجرا کنید.

اگر هم نمی‌خواهید که هر بار فرایند بالا را تکرار کنید، آنگاه می‌توانید اپلیکیشن “Sideload Launcher” را دانلود و نصب کنید. با استفاده از این لانچر می‌توانید به تمامی اپلیکیشن‌های خود (عادی و سایدلود شده)، دسترسی پیدا کنید.

60 در مورد “آموزش نصب اپلیکیشن بر روی تلویزیون اندرویدی بدون نیاز به گوگل پلی”

  1. سلام.
    فرمودیدکه برنامه send file to tvرونصب کنیم اگه میشدبصورت انلاین برنامه نصب کردکه دیگه نیازی به اینهمه داستان نبود همون ازگوگل پلی نصب میکردیم

    1. مجتبی مسکینی

      سلام دیگه واقعا نمیدونم چجوری باید توضیح داد
      تاریخ مقاله برای قبل از فیلتر شدن گوگل پلی هست! بعد از فیلتر شدن راه دسترسی به گوگل پلی رو کامل شرح دادیم که لینکش تو همین مقاله بزرگ و با رنگ متفاوت هست کلیک کنید راه ها رو انجام بدین یک بار به گوگل پلی دسترسی پیدا میکنید و بعد یکی از اپلیکیشن ها رو نصب کنید که برای دفعات بعدی نیازی به گوگل پلی نباشه
      به همین راحتی

  2. Es file explorer آبی رنگ روی گوشی نصب کنید بعد در قسمت پنجره network بعد android tv رو بزنید باید از وای فای مشترک بین تلویزیون و گوشی استفاده کنید قسمت اتصال بزنید یک ip میاد روش کلیک کنید تا به تلویزیون کانکت بشه پس از تایید منتظر نصب es file explorer روی تلویزیون باشید که به صورت خودکار نصب میشه و از آن برای انتقال فایلها استفاده کنید

  3. داداش وقتی گوگل پلی فیلتره چجوری برنامه sent to file بگیریم . بعد باز پایین تر میگی از گوگل پلی دانلود کنید خسته نباشی

    1
    23
    1. مجتبی مسکینی

      عزیز تاریخ نوشته شدن مقاله رو ببینید! اون موقع که فیلتر نبوده. اگه همه مقاله رو خوندین همون اولش یه نکته مهم هست که زدیم اگه در حال حاضر به گوگل پلی دسترسی ندارین وارد لینک بشین و اون کارها رو انجام بدین!!

      1. امیررضا حسین نژاد

        شما راه حل جدیدی میشناسد هیچ روشی بدون گوگل پلی برای نصب اپلیکیشن وجود ندارد

        1. مجتبی مسکینی

          لینک ابتدای مقاله رو بخونید و انجام بدین تا بتونید یک بار به گوگل پلی دسترسی پیدا کنید بعد یکی از اپلیکیشن‌ها رو نصب کنید و دیگه نیازی به گوگل پلی برای نصب اپلیکیشن نیست
          در مجموع فکر نکنم کل این پروسه ۵ دقیقه هم طول بکشه

  4. سلام چرا برنامه سند تو تی وی من به تلوزیون متصل نمیشه و اصلا تلوزیون رو پیدا نمی کنه در صورتی که من گزینه دریافت روی تلوزیون فعال می کنم و گزینه سند رو روی موبایل میزنم ولی پیدا نمی کنن همدیگرو

  5. سوال بزرگ من اینه که چجوری میشه یه فایل متنی بزرگ مثل یک url یا رمز را از گوشی اندروید به تلویزیون اندرویدی انتقال داد و توی تلویزیون متن رو انتخاب و کپی و در برنامه دیگری مثل وی پی انن paste کرد؟
    در مورد share کردن وی پی انن از گوشی اندرویدی به تلویزیون اندرویدی از طریق mobilehotspot هم اگه کسی اطلاعات داره و تونسته انجامش بده ممنون میشم راهنماییم کنه

    1. مجتبی مسکینی

      برای کپی و پیست کردن یه سری اپلیکیشن‌های ریموت کنترل این قابلیت رو دارن مثلا اگه تلویزیون سونی داری اپلیکیشن Video & TV SideView این کار رو انجام میده
      شیر کردن وی پی ان لینک آموزش کاملش توی متن هست ببینید و به راحتی استفاده کنید

      1
      1
        1. مجتبی مسکینی

          همین متن بالا در رابطه با آموزش نصب اپلیکیشن روی تلویزیون بدون گوگل پلی که بعد از پاراگراف دوم با رنگ و بکگراند متفاوت یک نکته مهم نوشته شده که فقط کافیه شما روی لینک موجود کلیک کنید و مقاله آموزشی رو کامل بخونید و انجام بدین!!!

  6. سلام. تلویزیون من سونیx85 هست. چون گوگل پلی فیلتره علنا نمیتونم فایلی رو روش نصب کنم. فایل .apk رو با فلش نمیتونم نصب کنم چون نمیشناسه. روش فایل منیجر نداره. از طریق فضای ابری هم میخام فایل نصب کنم بهم پیغام میده که فایل رو نمیشناسه. تلویزیون اندروید 10 رو داره. ممنون میشم راهنماییم کنین.

    1. هر فایلی رو که خواستی دانلود کن و با اپلیکیشن ساده ی send file to TV براحتی و با سرعت بفرست برای تلویزیون و اونجا نصب کن

  7. سلام. تلویزیون توشیبا اندرویدی دارم. از پلی استور نمیشه برنامه ای دانلود کرد. میخوام VPN نصب کنم. VPN برای TV را از لپ تاپ دانلود کردم ریختم رو فلش . اما فلش و به TV می زنم فایلهایی که پسوند APK داره را نشون نمی ده. چند تا APP مشابه استور را دانلود کردم و همچنین VPN را گذاشتم رو google drive ار TV رفتم رو google drive رو برنامه دانلود و می زنم اما تا مدتها می چرخه و عکس العملی نشون نمی ده. از گوگل هم رفتم VPN و دانلود کنم. اما دکمه دانلود می زنم ولی اتفاقی نمی افته . چجور میشه دانلود کرد. چه باید بکنم؟

    1. دوست عزیز در شرایط فعلی که گوگل پلی فیلتر شده و فایل منیجر هم نداری، به صورت معمول و همیشگی نمیشه برنامه نصب کرد و باید از طریق منوی مخفی تلویزیون اقدام کنید. اگر خواستی توی تلگرام به من پیام بده ،،،،،،

        1. ادمین چرا آیدیش رو منتشر نمی کنی خب من باهاش کار دارم و تلوزیونم هم برنامه نصب نمیشه خودشم راضیه که آیدیشو نوشته

  8. سلام و وقت بخیر
    تلویزیون سونی مدل x90j اندروید
    هر کاری که فکرشو بگید کردم وقتی وارد وب گردی میشم و میخوام آپ دانلود کنم گزینه دانلود داره ولی وقتی میزنم جواب (فایل باز نمیشود) میده
    ولی روی گوشی اندروید نصب میکنه
    نه اهنگ میشه دانلود کرد و نه هیچ چیز دیگه
    آیا شما راهکار دارید
    و اینم بگم که با همون جیمیلی که تو گوشی دارم دسترسی تلویزیون رو هم بهش دادم
    و یه جیمیل جداگانه هم با تی وی ساختم که با اونم جواب نداد

    1
    1
    1. مجتبی مسکینی

      سلام برای راحتی استفاده بهتره که از گوگل پلی یا استورهای دیگه اپلیکیشن دانلود کنید
      برای موزیک هم اپ‌های خیلی زیادی هست
      اگه همچنان می‌خواین مثل گوشی و از طریق وب با تلویزیون کار کنید، گوگل کروم رو نصب کنید با اتصال ماوس و کیبورد کارتون رو انجام بدین و از اپلیکیشن‌های دیگه مثل ADM برای دانلود استفاده کنید هیچ مشکلی پیش نمیاد و به راحتی انجام میشه

  9. الان که گوگل پلی ف.ی.ل.ت.ره چیکار کنیم ؟ تلویزیونم سونی است. به جز گوگل پلی نرم افزار دیگه ای نصب نیست. چیکار کنم ؟

    3
    1
    1. مجتبی مسکینی

      سلام اگه قبلا روی تلویزیون فایل منیجر نصب کردین یا به صورت دیفالت روش هست، فایل‌ها رو دانلود کنید و با فلش به تلویزیون بزنید و نصب کنید
      و یا وی‌پی‌ان رو روی مودم ست کنید (در صورت امکان) و از گوگل پلی استفاده کنین

      1
      2
  10. سلام من فکر میکنم مطالب به روز نیست و نویسنده خودشان هم اطلاعات شان به روز نیست اپلیکیشن هایی که ایشان بعنوان راه کار معرفی کردند مثل send file to TV و File Commander هیچکدام رایگان نیست که از پلی استور دانلود کنیم و با استفاده از آنها اقدام به نصب App های مورد نیاز خود کنیم متاسفانه نه این سایت که تمامی سایت هایی که من دیدم مطالبشان مربوط به چند سال قبل هست و اصلا به روز رسانی نمی‌شود و فقط وقت کاربر را به هدر می‌دهد. ممنون

    3
    4
    1. مجتبی مسکینی

      سلام مواردی که نیاز به آپدیت داشته باشن رو به مرور زمان آپدیت میکنیم در حالت کلی هم شما همون اول میتونید تاریخ مقاله رو ببینید و متوجه زمان انتشارش بشید که وقتتون هم هدر نره! اپلیکیشن‌های معرفی شده هم مشکلی ندارن و اگر رایگان هم نیست به راحتی می‌تونید نسخه رایگانش رو از اینترنت دانلود کنید ما فقط قصدمون معرفی کردن و دادن یک روش برای این کار هست
      موفق باشید

      1
      4
      1. روش های گفته شده در حال حاضر که دسترسی به گوگل پلی از طریق تلوزیون ممکن نیست که نشد
        شاید روی ایکس ویژن ایرانی جواب بده روی تلوزیون پاناسونیک که جواب نداد

        1
        1
  11. سلام تلویزیون ما هایسنس هست دوست دارم برنامه ای را نصب کنم اما نمیتوانم لطفا راهنمایی کنید

      1. متاسفانه به نظر میاد شما اصلا متوجه سوال دوستان هم نمیشید. وقتی گوگل استور بلاک شده چی جوری باید دانلود کرد؟ اگه استور باز بود که خیلی راحت میشد ES File Explorer دانلود کرد و ساید لود کرد.

        1
        1
        1. مجتبی مسکینی

          روش‌های خیلی زیادی هست که به استور دسترسی داشته باشید
          در صورت امکان میشه وی‌پی‌ان رو روی مودم ست کرد
          از پروکسی استفاده کرد
          یا به سادگی با یک گوشی اندرویدی وی‌پی‌ان رو شیر کرد! کلا یک دقیقه هم طول نمیکشه
          و…
          در ضمن زمانی که این کامنت نوشته شده استور در دسترس بود و فیلتر نشده بود!

  12. سلام
    گوگل پلی روی تلویزیونم باز نمیشه فایل منیجرم نداره اپرا بروزرم که داره هیچ فایلی دانلود نمیکنه چیکار کنم

      1. سعید بقایی

        سلام اقا من تلویزیون x80k سونی هست همه کار کردم evrey porxy هم زدم نمیشه هیچ کاری کرد جیمیل و اینامو انجام دادم فیلتره نمیشه فایل منیجر بریزم که بتونم کاری کنم لطفا یه راهنمایی کنین منو idتلگرام دارین بگین بزنم راهنماییم کنین ممنون میشم ازتون

        1. مجتبی مسکینی

          سلام اوری پروکسی روی یه سری گوشی‌ها خیلی راحت کار می‌کنه با مدل‌های دیگه تست کنید و یا با وی‌پی‌ان دیگه
          اگه مودم‌تون هم آپشنش رو داشته باشه می‌تونید وی‌پی‌ان رو روی اون ست کنید
          با کابل لن از طریق کامپیوتر هم میشه
          کلا راه‌های زیادی هست و فقط کافیه یکبار وصل کنید و فایل منجیر رو بریزید

  13. سلام تلوزیون من سونی 8000h هستش
    نمیشه داخلش اینستا و واتس اپ و تلگرام نصب کرد
    ایا راه حلی داره

  14. سلام خسته نباشید … آقا چرا تلویزیون ما از اپ سامسونگ استفاده میکنیم . برنامه های کاربردی مثل گوگل کروم و یوتیوب نداره و متاسفانه نمیشه از گوگل پلی دانلود کرد لطفاً راهنمایی کنین ممنون از لطفتون

  15. سلام
    من تلوزیون تی سی ال دارم اما گوگل پلی روش نصب نشده و از طریق مرورگر هم نمیشه سایت های زیادی رو باز کرد. فقط گوگل پلی وب باز میشه اکانت رو هم میزنیم ولی نمی شه نرم افزاری نصب کرد. می تونید کمکی کنید؟
    ممنون

    2
    4
  16. سلام،آهنگری هستم،تلویزیون ما LG است،اما گوگل پلی اصلا نداره،اونوقت چجوری میشه کروم نصب کرد؟

  17. ممنون روش دومتون خوب بود
    ولی تو مال ما نیازی رفتن به تنظبمات وقیمت appsنبود اومد صفحه اصلی

  18. ممنون روز دومتون خوب بود
    ولی تو مال ما نیازی رفتن به تنظبمات وقیمت appsنبود اومد صفحه اصلی

  19. استور تلویزیون های هوشمند خیلی محدوده فکر نمیکنم این نرم افزار هایی که گفتید رو داشته باشن

    1. مسلم رفیعی

      در اینجا منظور سایدلود کردن نرم‌افزارهایی است که در گوگل پلی تلویزیون موجود نیستند

      1
      1
    1. مسلم رفیعی

      خیر. سبستم‌عامل تلویزیو‌ن‌های هوشمندسامسونگ، تایزن هست و این آموزش برای تلویزیون‌های اندرویدی نوشته شده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH