نخستین جزئیات مربوط به اسمارت‌فون شیائومی می 11 اولترا منتشر شد

سال گذشته کمپانی شیائومی 2 دستگاه پرچم‌دار با اسامی می 10 و می 10 پرو را روانه بازار کرد. برخلاف پیش‌بینی‌ها کمپانی چینی در سال گذشته تعداد اسمارت‌فون‌های این سری را افزایش داد و از چندین مدل مختلف رونمایی کرد.

ورژن ضعیف‌تر این هندست‌ها تحت‌عنوان شیائومی می 10 لایت عرضه شد و جذاب‌ترین مدل نیز با نام می 10 اولترا در دسترس مشتریان قرار گرفت. این محصول نخستین هندست با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 120 واتی به‌شمار می‌رفت. اکنون در سال 2021 نیز به‌نظر می‌رسد که شیائومی با عرضه نسخه پیشرفته‌تر اسمارت‌فون پرچم‌دار خود موسوم به می 11 اولترا رویکردی مشابه سال 2020 خود را دنبال خواهد کرد.

اکنون برای هرگونه بحث و گفتگو پیرامون شیائومی می 11 اولترا احتمالا هنوز خیلی زود است. از این گذشته شیائومی حتی در خصوص اسمارت‌فون می 11 پرو نیز به هیچ‌گونه جزئیات خاصی اشاره نکرده است.

ورژن معمولی این هندست در ماه دسامبر گذشته و به‌عنوان نخستین اسمارت‌فون مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 888 کوالکام عرضه شد. اکنون کمپانی چینی در تدارک عرضه ورژن جهانی این هندست همزمان با انتشار عمومی رابط کاربری MIUI 12.5 است. کماکان در خصوص زمان عرضه اسمارت‌فون شیائومی می 11 پرو هیچ‌گونه اطلاعات خاصی در دست نیست. با این‌حال همواره شاهد لو رفتن اطلاعات جدیدی از گوشه و کنار هستیم.

امروز یک شخص خبرچین با شناسه Digital Chat Station در اقدامی ناگهانی جزئیاتی را پیرامون یک هندست پیشرفته‌تر از مدل معرفی نشده می 11 پرو منتشر کرد. کلیه شواهد موجود به اسمارت‌فون شیائومی می 11 اولترا اشاره دارند؛ اما خبرچین شخصا از عرضه چنین هندستی تحت‌عنوان یک مدل اولترا اطمینان ندارد. در واقع این گجت می‌تواند با نام می 11 پرو پلاس روانه بازار شود. در سال گذشته برند آنر نیز از نخستین هندست ورژن “پرو پلاس” خود رونمایی کرد. از آن زمان به بعد بسیاری از کمپانی‌های چینی تولیدکننده اسمارت‌فون از این رویه تبعیت نموده‌اند.

بر اساس گمانه‌زنی‌ها شیائومی می 11 اولترا از نمایشگری با رزولوشن +QHD، قابلیت شارژ بی‌سیم 67 واتی و باتری با ظرفیت بالاتر بهره خواهد برد

نمونه اولیه این دستگاه پرچم‌دار جدید و پیشرفته مجهز به نمایشگری با رزولوشن 2K، نرخ نوسازی 120 هرتزی، لبه‌های خمیده در هر 4 طرف و یک حفره کروی‌شکل جهت استقرار دوربین سلفی است. همچنین این هندست از فناوری شارژ بی‌سیم 67 واتی پشتیبانی نموده و مجهز به یک باتری با ظرفیت بالاتر خواهد بود. بر اساس شایعات شیائومی می 11 پرو به‌همراه یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی عرضه خواهد شد؛ بنابراین می 11 اولترا نیز احتمالا از یک باتری با ظرفیتی مشابه استفاده خواهد کرد. شایان به ذکر است که چند روز پیش به موجودیت 2 گوشی معرفی نشده سری Mi با قابلیت شارژ بی‌سیم 67 واتی اشاره شد. این هندست‌ها احتمالا همان شیائومی می 11 پرو و می 11 اولترا هستند.

بر اساس گمانه‌زنی‌ها شیائومی می 11 اولترا مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 888 ساخت کوالکام خواهد بود؛چرا که این تراشه برترین گزینه موجود برای اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار سال 2021 به‌شمار می‌رود.

شیائومی می 10 اولترا در مقایسه با مدل‌های معمولی و پرو از مشخصات به‌مراتب بهتری برخوردار بود. این هندست به‌همراه یک نمایشگر 6.67 اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس، تراشه اسنپ‌دراگون 865، حداکثر 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه‌داخلی عرضه شد. همچنین این هندست مجهز به دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی همراه با یک دوربین پریسکوپی 48 مگاپیکسلی با زوم هیبریدی 120 برابری است. دوربین فوق‌عریض 20 مگاپیکسلی و یک لنز تله‌فوتو 12 مگاپیکسلی سایر مولفه‌های ماژول دوربین را تشکیل می‌دهند.

بر اساس شایعات اخیر کمپانی شیائومی در تدارک عرضه می 11 پرو به‌عنوان یک پرچم‌دار واقعا جذاب است. بنابراین هنوز مشخص نیست که اسمارت‌فون می 11 اولترا برای توجیه جایگاه خود به‌عنوان برترین عضو خانواده Mi 11 تا چه اندازه برتر از مدل‌های دیگر ظاهر خواهد شد. این هندست احتمالا از ظرفیت رم بالاتر، دوربین‌های بهتر و باتری با ظرفیت بیش از 5000 میلی‌آمپرساعت بهره‌برداری خواهد کرد. با این‌حال تا زمان روشن شدن صحت و سقم این فرضیات کماکان مدت زیادی باقیمانده است.

2 در مورد “نخستین جزئیات مربوط به اسمارت‌فون شیائومی می 11 اولترا منتشر شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH