آموزش افزایش میزان رم گوشی اندروید با استفاده از کارت حافظه

حافظه داخلی گوشی‌های اندرویدی، متفاوت بوده و نسبت به رم این دستگاه‌ها، بسیار بیشتر است. البته آنچه که واقعا بر سرعت و عملکرد گوشی اندروید شما تأثیر می‌گذارد، حافظه رم است. طبیعتا در این بین، دستگاه‌های ارزان‌قیمت‌تر، رم کمتری نیز دارند. به همین دلیل بر آن شدیم تا به مبحث افزایش رم گوشی با استفاده از کارت حافظه بپردازیم. با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

چرا به رم بیشتری نیاز دارید؟

طبیعتا همگان از مزیت‌های رم بیشتر در دستگاه خود، آگاه هستند. حافظه داخلی بیشتر به شما امکان می‌دهد که فایل‌های تصویری، صوتی و … بیشتری را بر روی دستگاه خود داشته باشید. این در حالی است که حافظه رم بیشتر به شما کمک می‌کند که با همین فایل‌ها، بهتر و سریع‌تر کار کنید.

به‌عنوان مثال در هنگام مشاهده محتوای آنلاین، گاهی اوقات سرعت اینترنت به اشتباه مقصر مشکلات پخش فایل‌ها عنوان می‌شود. این در حالی است که اگر با حافظه رم بیشتر و همان سرعت اینترنت، محتوای موردنظر مشاهده شود، آنگاه خواهید دید که این مشکل نیز برطرف شده است.

طبیعتا ترفندهایی نیز جهت افزایش حافظه رم در دسترس، وجود دارند. معمولا در چنین روش‌هایی با استفاده از ابزارهایی سعی می‌شود که برنامه‌ها و سرویس‌های در حال اجرا، بسته شوند. در این مطلب فرض ما بر این است که شما پیش‌تر از این راه‌کارها استفاده کرده و اکنون می‌خواهید که حافظه رم گوشی خود را به‌صورت فیزیکی افزایش دهید.

این مطلب را نیز بخوانید: چه مقدار حافظه رم برای یک گوشی هوشمند کافی است؟

افزایش رم گوشی روت شده با کارت حافظه

اگر دستگاه اندروید شما روت شده باشد، آنگاه می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن (ROEHSOFT RAM Expander (SWAP به قیمت 9.99 دلار، حافظه رم در دسترس خود را افزایش دهید. این نرم‌افزار با گوشی و تبلت‌های اندرویدی روت شده، سازگار است.

درست است که این اپلیکیشن، قیمت بالایی دارد، اما در هر صورت اگر به این نرم‌افزار علاقه‌مند بوده و می‌خواهید که سازگاری آن با دستگاه خود را امتحان کنید، آنگاه می‌توانید از اپلیکیشن swapfile checking استفاده کنید. کافی است که این نرم‌افزار را نصب و سپس اجرا کنید تا ببینید که آیا اپلیکیشن (ROEHSOFT RAM Expander (SWAP می‌تواند نتیجه موردنظر را به شما تحویل دهد یا خیر؟

افزایش رم گوشی با کارت حافظه

گزینه “Start RAMEXPANDER Test Here” را لمس کرده تا نتایج مورد نیاز شما، بر روی صفحه نشان داده شود. سپس باید کارت حافظه خود را نیز انتخاب کرده و سپس گزینه “Click for result” را لمس کنید. هنگامی‌که پیام “Congratulations” بر روی نمایشگر نشان داده شد، آنگاه می‌توانید ادامه داده و اپلیکیشن ROEHSOFT RAM Expander را نصب کنید.

اپلیکیشن ROEHSOFT RAM Expander را نصب کنید

در صورت موفقیت آمیز بودن مراحل قبل، اکنون می‌توانید اپلیکیشن ROEHSOFT RAM Expander را بر روی دستگاه اندروید روت شده خود، نصب کنید. در ادامه باید اپلیکیشن را اجرا کرده، به آن دسترسی روت داده و سپس زبان دلخواه را نیز برگزینید.

اکنون می‌توانید صفحه‌ای را به همراه یک اسلایدر قابل ویرایش، مشاهده کنید. با استفاده از این اسلایدر می‌توانید مقدار رم تخصیص یافته به پارتیشن SWAP را مشخص کنید.

اگر نمی‌دانید که چه مقداری را باید اختصاص دهید، آنگاه با انتخاب گزینه “Optimal Value” می‌توانید به اپلیکیشن اجازه دهید که برای شما تصمیم‌گیری کند. پیش از ادامه دادن، از فعال بودن گزینه “Autorun” در بالای صفحه، اطمینان حاصل کنید. سپس می‌توانید کلید “Swap Activ” را لمس کنید.

اکنون که یک پارتیشن رم جدید بر روی کارت حافظه شما ایجاد شده، طبیعتا گوشی اندروید شما نیز باید عملکرد بهتری داشته باشد. جهت تست بهبود ایجاد شده، سعی کنید که بازی مورد علاقه خود را اجرا کرده و یا اینکه چندین اپلیکیشن را به‌صورت همزمان باز کنید.

این مطلب را نیز بخوانید: افزایش سرعت گوشی‌های اندروید با چهار راه‌کار ساده!

سایر موارد کاربرد کارت حافظه

در بالای سعی کردیم که به شیوه افزایش رم گوشی با استفاده از کارت حافظه بپردازیم. یکی دیگر از موارد کاربرد بسیار واضح کارت حافظه، افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی گوشی است. بدین ترتیب می‌توانید فایل‌های بیشتری را بر روی گوشی خود ذخیره کنید و این قضیه برای گوشی‌های روت و غیر روت نیز یکسان است. در این رابطه نیز تنها کاری که باید انجام دهید، این است که اگر گوشی شما شیار کارت حافظه دارد، آنگاه کارت حافظه خود را در آن قرار دهید.

افزایش رم گوشی با کارت حافظه

در زمینه خرید کارت حافظه نیز می‌توانید با پرداخت پول بیشتر، سرعت و عملکرد بهتری را به دست آورید. طبیعتا سرعت کارت‌های حافظه از سرعت حافظه داخلی خود گوشی، پایین‌تر است. بنابراین در هنگام خرید بهتر است که کارت حافظه شما، حداقل Class 10 باشد. همچنین در هنگام خرید باید مراقب مارک‌های جعلی نیز باشید.

از این حافظه جدید می‌توانید جهت ذخیره اپلیکیشن و فایل‌های گوناگون، استفاده کنید. بدین ترتیب می‌توانید فضای داخلی بیشتری بر روی گوشی خود داشته باشید. بسته به اپلیکیشن موردنظر و مدل گوشی شما، می‌توانید به منوی تنظیمات و سپس اپلیکیشن‌ها مراجعه کرده و در آنجا، بازی و نرم‌افزارهای گوناگون را به کارت حافظه خود منتقل کنید. در هر صورت کارت حافظه می‌تواند حافظه گوشی شما را افزایش دهد. حال این حافظه افزایش یافته یا حافظه ذخیره‌سازی است یا حافظه رم.

آیا عملکرد گوشی شما بهبود یافته است؟

با استفاده از این مطلب، توانستید که حافظه ذخیره‌سازی و رم گوشی خود را افزایش دهید. با در اختیار داشتن رم بیشتر، خواهید دید که دستگاه شما نیز توانایی بهتری جهت انجام امور خواهد داشت. حافظه باقی مانده گوشی شما نیز می‌تواند فایل‌های گوناگون شما را در خود جای دهد. بدین ترتیب هم کارایی بهتر و هم حافظه بیشتری در اختیار خواهید داشت.

6 در مورد “آموزش افزایش میزان رم گوشی اندروید با استفاده از کارت حافظه”

  1. سلام
    تو گوشی های دو سیم کارت که خشاب دوم برا سیم کارت یا کارت حافظه مشترکه آیا روشی وجود داره که تو خشاب دوم از سیم کارت و کارت حافظه مشترک استفاده بشه

    2
    2
    1. بله هست میتونید سرچ کنید،تو این روش شما اون پلاستیک سیمکارت رو میسوزونید و قسمت فلزیش میمونه که میچسبونیدش به رم

      2
      2

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH