واکسن کرونا انگلیسی-سوئدی اکسفورد آسترازنکا در راه ایران

دکتر سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور اعلام کرد که در ماه جاری 4.2 میلیون دوز واکسن آسترازنکا از طریق کووکس به کشور وارد خواهد شد. وزیر بهداشت با اعلام این خبر گفت: متاسفانه مجددا شاهد کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم، در برخی استان‌ها مانند تهران مراجعه بیماران سرپایی افزایش پیدا کرده که در هفته‌های آینده به رشد بیماران بستری و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا منجر خواهد شد، رعایت پروتکل‌ها پایین‌تر از حد مطلوب ماست. خوشبختانه مورد جدیدی از ابتلا به ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی نداشتیم.

سلامت مردم را سیاسی نکنید

نمکی با اشاره به حرف‌های سیاسی که در مورد واکسن کرونا گفته می‌شود اعلام کرد: برخی با خیراندیشی یا بداندیشی سوالات زیادی در مورد واکسن کرونا در ذهن مردم ایجاد کرده‌اند، لطفا واکسن کرونا را سیاسی نکنید، من نه سیاسی هستم و نه سیاست زده‌ام، ما مکلف به خدمت به مردم هستیم، اما عده‌ای برای صندلی‌ها و عناوین آینده خواب‌هایی دیده‌اند، اگر روزی مردم این‌ها را به غلامی پذیرفتند، آن موقع بر روی صندلی‌ها بنشینند، اما خواهشمندیم امروز مسئله سلامت را سیاسی نکنید.

واکسن اکسفورد آسترازنکا

وزیر بهداشت در مورد ورود دومین واکسن خارجی کرونا به کشور گفت: شرکت آسترازنکا به ما اعلام کرد که از طریق کووکس 4.2 میلیون دوز واکسن کرونا را در فوریه به ما تحویل می‌دهد، از طرفی واکسن روسی اسپوتنیک وی هم وارد کشور خواهد شد، کمپانی سینوفارم در چین نیز واکسنی تولید کرده که در خود چین، امارات، بحرین، مصر، مجارستان، عراق، اردن، مراکش، پاکستان، اندونزی و بسیاری نقاط دیگر ثبت و مصرف می‌‌شود. همچنین دو کمپانی هندی نیز در جاهای مختلف دنیا ثبت شده‌اند، امیدواریم با پیگیری‌های رئیس جمهور، بانک مرکزی و وزارت راه برای حمل و نقل واکسن‌ها، این واکسن‌ها تا پایان بهمن وارد کشور شده و به گروه‌های آسیب‌پذیر تزریق شوند.

نمکی با اشاره به تردید‌هایی که در مورد سلامت واکسن‌ها وجود دارد گفت: ما هر واکسنی که مردم در مورد آن مردد هستند را اول به خود و خانواده‌هایمان تزریق خواهیم کرد.

قابل توجه است که واکسن آسترازنکا تا کنون اثربخشی بالایی داشته و سومین واکسن مورد تائیدیه اتحادیه اروپا محسوب می‌شود، این واکسن ساخت دانشگاه آکسفورد بریتانیا بوده و توسط محققان کشورهای انگلستان و سوئد تولید شده است.

18 در مورد “واکسن کرونا انگلیسی-سوئدی اکسفورد آسترازنکا در راه ایران”

  1. حتی اگه ویروس جهش هم نمیکرد تولید واکسن کار آسونی نیست که تو یه سال بشه و بالاخره توش نواقصی هستش. باید روی واکسن ها آزمایش کامل بشه و الان که هیچ واکسنی کامل هیچ آزمایشی رو نگذرونده و جهش ها و وضعیت مناطق با هم فرق دارن، پس خرید واکسن اونم الان واقعا بجز شرط بستن روی جون نیست. بجای دور ریختن پول و خرج کردنش برای خرید واکسنا، خرج کردنش برای آزمایشات بهتره.
    بنظر من فقط باید سعی کرد دستورالعمل هارو رعایت کرد تا بشه از ابتلا پیشگیری کرد تا زمانیکه واکسن تاییدشده درست حسابی بیاد وگرنه میشیم مثل آفریقای جنوبی که خریده و الان رو دستش مونده.

  2. سلام ؛
    چرا با وجود اینکه باید به غربی ها خصوصا انگلیسی ها بی اعتماد بود ( به دلیل سابقه ی دشمنی با ایران حتی همین الان ) و افتضاحات واکسن فایزر هم دیده میشه و مطالب دیگری که این واکسن ها ممکنه داشته باشند و همچنین تاکید صریح رهبری بر نخریدن واکسن انگلیسی و آمریکایی و عدم اعتماد به فرانسه ؛ باز هم وزارت بهداشت قصد خرید و واردات واکسن انگلیسی رو داره ؟

    مردم باید آگاه باشن و آگاه بشن تا جلوی اینکارها گرفته بشه.

    3
    4
  3. سید علی بهرامی

    کاملا اشتباهه واکسن انگلیسی قابل اعتماد نیست خودواکسن انگلیس ویروس کشنده است فقط ایرانی یا روسیه استفاده میکنم

    19
    3
    1. ما که از خدامونه تو و همکارای ماله کشت با واکسن ایرانی و روسی شربت شهادتو بزنین بر بدن :))

      1
      7
    2. شما جعبه واکسن انگلیس یا روسیه رو از نزدیک دیدی که نظر میدی؟ حالا تحقیقات علمی روی واکسن پیشکش!
      جالبه که اکثر ایرانی‌ها تو هر ضمینه‌ای که بگی علم غیب دارند، پس چرا اینقدر از کشورهای دیگه عقب هستیم!
      خود کرونا کم کیسه حکومتها رو پر کرد، حالا نوبت پر کردن کیسه با واکسن رسیده، بعدشم انشالله میریم برای covid-21، چون عشق و حال در قرنطینه و خالی کردن جیب مردم پای منقل زیر زبان اینها مزه کرده!

  4. اینجور که مردم پروتکل‌های بهداشتی رو شل گرفتند تا واکسن بیاد به چند هزار نفری برسه همه خودشون کرونا گرفتند تموم شده رفته!

    3
    11
  5. این اعتماد کاملا اشتباهه و پشیمانی به بار میاره.انگلیس اگه واکسنش به درد می خورد برای مردم خودش امتحان می کرد که آمارش اینطوری بالا نباشه.بعضی بدبین ها هم با این نظر می گویند که آمار روسیه از اینگلیس بالا تر است پس واکسن روسی هم مثل همین ولی اینطور نیست چون جمعیت روسیه حدودا سه برابره.

    34
    6
  6. مراجعه بیماران سرپایی افزایش پیدا کرده ؟؟؟

    دروزغ میگیییید
    ما سیاسی میکنیم مسایل بهداشت و.. رو؟؟
    یا شماها که حتی آب خوردن مردم رو هم به برجام ربط میدهید .!!!
    و امریکا و اسراییل و انگلیس و وهابیت. سردار سلمانی را در عراق ترور میکنند و دانشمند هسته ای فخری زاده را در داخل ایران… و داخل کشور و مرزها را بی ثبات میکنند!!!!!!

    اف بر شما ها……
    مگر ما خودما نمیتوانمی تولید کنیم واکسن را؟؟
    یا شما ها مثل FATF و سند 2030 از امریکایی ها دستور دارید که این واکسن را هم وارد کنید و به مردم بزنید؟؟!!!

    واقعا خباثت تا چه حد؟!!!!
    دلار 25 هزار .30 هزار تومنی!!! تورم 500% …

    29
    14
  7. این واکسن از همه واکسنا ارزون تره زیر 150 تومن میفته
    البته واسه دولت ارزون تره با کمکی که بهداشت جهانی کرده
    لازم نیست کل جمعیت ایران یا جهان واکسینه بشن
    چون عملا بالای 70 درصد جمعیت جهان خود به خود در مقابل کرونا مقاومن یا این بیماریو نمیگیرن یا خیلی خفیف مگیرن

    13
    7
  8. بعد از مدت ها بالاخره خبر خوب شنیدیم
    با همین روند پیش بره تا قبل از عید باید کادر درمان و گروه های حساس واکسینه شده باشن
    بیایید امیدوار بمونیم

    16
    10
    1. واقعا که بیسوادی در ایران غوغا میکه!!!
      همین انگلیس بود که همین100 سال قبل باعث قحطی عمدی و مرگ و میر 50% جمعیت ایران شد!!!
      عقل هم خوب چیزیه!!!

      29
      9
    2. سلام دوست عزیز و گرامی ام
      در مورد واکسنها حرفها و حدیثها زیاد است .
      بنده هم از کادر درمان هستم .
      ولی اکثر همکارها و پرستارها اجازه نمی دهند که واکسن کرونا به انها تزریق شود .
      اگر کادر درمان به علت واکسن از دنیا بروند و یا الودگی بایولوزیک از طریق واکسن به کادر درمان وارد شود ، امکان آلوده کردن همه افراد جامعه را دارند .
      در تزریق واکسن هیچ عجله ای نکنید .
      و جالب اینکه همکاران کادر درمان از داروهای گیاهی و دمنوشها خود را سرپا نگه می دارند .

      ولی به علت دستورات مقامات بالای وزارت بهداشت مجبور هستیم داروهای بیخاصیت و یا داروهای آزمایش نشده را به بیماران تزریق کنیم .
      والا حقوق ما را پایمال می کنند .
      بیشتر از این نمی توانم بنویسم .
      به امید پیروزی بر کرونا

      6
      11

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH