آیا موجودات فضایی نیز مشتاق‌اند که با انسان‌ها در ارتباط باشند؟

انسان‌ها سال‌های زیادی سعی کرده‌اند که ردی از تمدن بیگانه در سیارات دیگر بیابند، اما اکنون سوالی که پیش می‌آید این است که آیا بیگانگان نیز مایل‌اند که با ما در ارتباط باشند؟ حقیقت این است که ما جواب این سوال را نمی‌دانیم. در ابتدا باید بگوییم ما هنوز هیچ بیگانه‌ای پیدا نکرده‌ایم، بنابراین جواب آن را نمی‌دانیم. وقتی ‌بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم، باید خود را جای آنها بگذاریم.

این سوال فرض می‌کند که موجودات بیگانه وجود دارند. اما ممکن است وجود داشته باشند، به یک دلیل ساده: ما وجود داریم. هر آنچه باعث شده امثال باکتری‌ها به اجسام پیچیده‌ای با مغزهای هوشمند روی زمین تبدیل شوند، ممکن است در سیاره دیگری نیز رخ داده باشد.

به نظر می‌رسد که این تغییر شکل در زمین 700 میلیون سال پیش کاملاً ناگهانی اتفاق افتاده است. در آن زمان کره زمین تقریباً 4 میلیارد سال عمر داشت و در بسیاری از زمان‌ها با شکل‌های ساده زندگی مانند باکتری‌ها روبرو بود. چرا این اتفاق زودتر نیفتاد؟ و چه اتفاقی افتاده است؟ تا زمانی که پاسخ این سوالات را پیدا نکنیم، نمی‌توانیم بگوییم چقدر احتمال دارد که این اتفاق در جاهای دیگر نیز رخ داده باشد.

یک دلیل که دانشمندان روی زمین به دنبال بیگانگان هستند این است که ما کنجکاو هستیم. می‌خواهیم بدانیم که آیا آنها وجود دارند، چگونه هستند و رابطه ما با آنها چگونه است. کنجکاوی یک نیروی قدرتمند است، ما را وادار می‌کند که فراتر از افق را نگاه کنیم و چیزهای جدید را امتحان کنیم. این چگونگی توسعه علم و فناوری است، زیرا می‌توانیم با دوستان آن طرف جهان تماس ویدیویی برقرار کنیم و اکنون به فضا برویم. بیگانگان نیز ممکن است در مورد ما کنجکاو باشند.

آیا تمدن‌های بیگانه نیز دوست دارند با ما انسان‌ها ارتباط برقرار کنند؟

اما دلایل دیگری وجود دارد که به دنبال وجود داشتن آن‌ها می‌گردیم. ما بعضی اوقات به کمک دیگران یا همراهی احتیاج داشته‌ایم. شاید بیگانگان نیز به دنبال کمک یا دوستی ما باشند. آنها همچنین ممکن است به سیاره ما علاقه‌مند شوند. زمین شرایط کاملی برای زندگی دارد. ممکن است بیگانگان به خانه دیگری احتیاج داشته باشند، اگر به دلایلی مانند تغییر آب و هوا، جنگ هسته‌ای یا برخورد شدید سیارک مجبور به ترک سیاره خود شوند، می‌توانند به سیاره ما بیایند.

همچنین ممکن است که آنها به دنبال دوستی نباشند. نمونه‌های فراوانی از تاریخ ما وجود دارد که انسان‌ها به جایی روی زمین سفر کرده‌اند و بی‌رحمانه تمام مردمانی را که در آنجا زندگی می‌کردند یا کشته‌اند یا به بردگی برده‌اند. ممکن است بیگانگان مستقر در زمین ما را از سر راه خود دور کنند. یک دلیل دیگر وجود دارد، انسان‌ها شکارچی هستند اما ممکن است بیگانگان ما را مقوی یا خوشمزه نیز بدانند.

این‌ها همه دلایل احتمالی است که ممکن است بیگانگان بخواهند با ما تماس بگیرند. اما اگر این کار را نکردند چه؟ ممکن است بعضی از بیگانگان ما را کسل‌کننده و دشوار بدانند. گفتگوها در وسعت فضا سال‌ها به طول می‌انجامد. برخی از بیگانگان ممکن است به سادگی به زندگی فراتر از دنیای خود علاقه‌مند نشوند. از طرف دیگر، ممکن است زندگی مانند زندگی ما در واقع بسیار رایج باشد. با وجود بسیاری از جهان‌ها و تمدن‌ها برای انتخاب، شاید به سادگی هنوز مورد توجه آنها قرار نگرفته‌ایم. اگر چنین باشد، ممکن است به زودی زندگی بیگانه در اطراف ستارگان نزدیک را تشخیص دهیم.

2 در مورد “آیا موجودات فضایی نیز مشتاق‌اند که با انسان‌ها در ارتباط باشند؟”

  1. فضایی وجود نداره بر فرض محال که باشن
    اگر به هوش و تکنولوژی رسیده باشن که بتونن راحت به زمین برسن
    توی روند تکامل زمین و طبیعت دسکاری نمیکنن
    پس با ما ارتباط برقرار نیمکنن

  2. فضاییا که وجودشوت تایید شد
    ناسا تایید کرد
    و گفتن تا چنددسال آینده باهاشون ارتباط برقرار میکنیم
    الیته اونا به ما ارتباط برقرار میکنن
    شایدم هممونو به بردگی گرفتن ?

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH