محبوبیت آی‌فون SE و آی‌فون 6s در میان کاربران از اسمارت‌فون‌های مدرن اپل بیش‌تر است

توسعه‌دهندگان اپلیکیشن ممتاز AnTuTu اخیرا گزارش جدیدی از رتبه‌بندی دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل iOS را منتشر کرده‌اند. این گجت‌ها بر اساس میزان رضایت‌مندی کاربران رتبه‌بندی شده‌اند. 10 دستگاه برتر شامل 3 گوشی آی‌فون از جمله آی‌فون SE، برخی مدل‌های بسیار قدیمی و 7 دستگاه آی‌پد است. این رتبه‌بندی بر اساس بازخوردهای دریافتی در حد فاصل روزهای 1 تا 31 ژانویه 2021 تنظیم شده است.

آی‌پد پرو 12.9 اینچی با کسب امتیاز 99.5 درصدی جایگاه نخست را به خود اختصاص داد. منبع خبری خاطرنشان می‌کند که این دستگاه برای 4 ماه متوالی رتبه برتر را کسب کرده است. مدل اولیه آی‌فون SE با کسب امتیاز 98.07 درصدی مقام دوم را کسب کرد. علیرغم این واقعیت که امروزه بازار تحت سیطره اسمارت‌فون‌های بدون حاشیه با نمایشگرهای بزرگ قرار دارد؛ اما اسمارت‌فون 4 اینچی اپل از محبوبیت بسیار بالایی در میان کاربران برخوردار است. جایگاه سوم توسط آی‌پد پرو 9.7 اینچی با رزولوشن 2048×1536 پیکسلی اشغال شده است. این دستگاه موفق به کسب امتیاز 98.06 درصدی شد. فهرست رتبه‌بندی 10 دستگاه برتر به شرح زیر است:

  • آی‌پد پرو 12.9 اینچی
  • آی‌فون SE
  • آی‌پد پرو 9.7 اینچی
  • آی‌پد مینی 4
  • آی‌پد پرو 2
  • آی‌پد ایر 2
  • آی‌فون 6s پلاس
  • آی‌پد پرو 4
  • آی‌فون 6s
  • آی‌پد 5


آی‌فون SE پلاس مجهز به یک نمایشگر 6.1 اینچی و قابلیت پشتیبانی از فیس آی‌دی خواهد بود

سال گذشته شرکت اپل از نسل جدید آی‌فون SE رونمایی کرد. این هندست با همان تراشه A13 Bionic به‌کارگیری شده در سری آی‌فون 11 روانه بازار می‌شود. همچنین این اسمارت‌فون مجهز به یک نمایشگر کوچک 4.7 اینچی است. اکنون اخبار رسمی و غیررسمی متعدد از عرضه نسخه جدید آی‌فون SE حکایت دارند.

اخیرا وبسایت 91Mobiles با استناد به اظهارات یک خبرچین توئیتری اعلام کرده که نسل بعدی گوشی‌های آی‌فون SE تحت‌عنوان آی‌فون SE پلاس روانه بازار خواهد شد. بعلاوه منبع مذکور به برخی ویژگی‌های اصلی این هندست اشاره نموده است. بر این اساس به‌نظر می‌رسد که اندازه نمایشگر آی‌فون SE پلاس از نمونه کوچک با نسبت ابعاد 16:9 به یک پنل 6.1 اینچی ارتقاء خواهد یافت. همچنین توان پردازشی این محصول از طریق تراشه A14 Bionic اپل تامین خواهد شد.

با این‌حال عرضه آی‌فون SE پلاس با تراشه A13 Bionic اپل نیز کماکان سناریویی محتمل به‌نظر می‌رسد. بعلاوه دوربین اصلی همچنان از یک لنز 12 مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد. این سنسور از قابلیت تثبیت‌کنندگی نوری تصاویر (OIS) و عکس‌برداری هوشمند HDR برخوردار است. دوربین جلویی دستگاه نیز از همان سامانه فیس آی‌دی به‌کارگیری شده در سری آی‌فون 12 استفاده خواهد کرد.

شایان به ذکر است از آنجا که اپل از به‌کارگیری پنل‌های LCD در دستگاه‌های جدید خود به‌طور کامل صرفنظر کرده است؛ لذا در حال حاضر تمامی موجودی نمایشگر LCD تنها توسط گوشی آی‌فون 11 مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این‌حال با توجه به پیشرفت‌های کلی سری آی‌فون 12 طی سال جاری عملکرد فعلی آی‌فون 11 چندان چشمگیر به‌نظر نمی‌رسد. بنابراین اپل احتمالا برای اتمام موجودی نمایشگرهای LCD خود به سراغ آی‌فون SE پلاس خواهد رفت.

سایر ویژگی‌های آی‌فون SE پلاس

ورژن استاندارد آی‌فون SE پلاس احتمالا با قیمت‌گذاری 499 دلاری عرضه خواهد شد؛ در حالی‌که ورژن پیشرفته این هندست با برچسب قیمتی 699 دلاری روانه بازار می‌شود. با این‌حال متد بازگشایی قفل در نسل جدید آی‌فون SE کماکان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. بر اساس برخی شایعات این هندست علاوه بر فناوری فیس آی‌دی از اسکنر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر یا حسگر اثرانگشت در قسمت جانبی بدنه میزبانی خواهد کرد.

قاب آی‌فون SE پلاس به‌صورت ظاهری از طراحی مشابه آی‌فون 12 با لبه‌های زاویه‌دار بهره خواهد برد. بعلاوه این هندست دارای گواهی حفاظتی IP67 در برابر گردوغبار و آبخوردگی خواهد بود. برای مقایسه جالب است بدانید که اپل نخستین اسمارت‌فون پرچم‌دار خود با نام آی‌فون SE را در سال 2016 عرضه کرد. پس از آن عرضه دومین نسل از دستگاه‌های سری SE با نام آی‌فون SE تقریبا 4 سال کامل زمان برد.

2 در مورد “محبوبیت آی‌فون SE و آی‌فون 6s در میان کاربران از اسمارت‌فون‌های مدرن اپل بیش‌تر است”

  1. آیفون ۶ گوشی خوبیه
    یکی از دوستام ۴ ساله داره عوضش نمیکنه
    میگه ازش راضی ام و تا حالا کم نیاورده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH