چگونه حساب فیسبوک خود را بازیابی کنیم؟

شاید پسورد حساب فیسبوک خود را فراموش کرده و یا اینکه اکانت شما، هک شده باشد. اگر هم تصمیم گرفته باشید که مدتی از شبکه‌های اجتماعی دور باشید، آنگاه شاید بازهم گذرواژه حساب خود را فراموش کنید. دلیل هر چه که باشد، در هر صورت بهتر است که با نحوه بازیابی اکانت فیسبوک خود آشنا باشید. خوشبختانه فرایند انجام این کار دشوار نیست. در ادامه به شیوه بازگرداندن اکانت فیسبوک می‌پردازیم.

باید بدانید که جهت بازیابی حساب فیسبوک خود، فقط یک روش در پیش‌رو ندارید. البته گزینه‌های شما در این زمینه، به این موضوع بستگی دارند که پیش‌تر چه اطلاعاتی را در اختیار این شبکه اجتماعی قرار داده‌اید. در ادامه به فرایند ریکاوری اکانت فیسبوک می‌پردازیم.

روش‌های بازیابی اکانت فیسبوک

1. از طریق یک دستگاه دیگر وارد شوید

بازیابی اکانت فیسبوک

این روزها اکثر کاربران، حساب شبکه‌های اجتماعی خود را بر روی بیش از یک دستگاه مورد استفاده قرار می‌دهند. چه از ترکیب گوشی و لپ‌تاپ و یا تبلت و لپ‌تاپ استفاده کنید، در هر صورت می‌توانید جهت بازگردانی حساب خود، چندین نقطه دسترسی را در اختیار داشته باشید. در هر صورت اگر در بیش از یک دستگاه از حساب فیسبوک خود استفاده می‌کنید و می‌خواهید که گذرواژه را ریست کنید، آنگاه باید گام‌های زیر را طی کنید:

  1. در گوشه بالا سمت راست باید منوی کشویی را باز کرده و سپس بر روی “Settings” کلیک کنید.
  2. در سمت چپ منوی تنظیمات ظاهر شده باید به برگه “Security and Login” بروید. این قسمت در زیر بخش “General” قرار دارد.
  3. مکانی را که برچسب “Where you’re logged in” دارد، پیدا کنید. در اینجا می‌توانید تمامی دستگاه‌هایی را که در حال حاضر به حساب فیسبوک شما دسترسی دارند، مشاهده کنید.
  4. سپس باید به بخش “Login” رفته (در زیر قسمت Where you’re logged in قرار دارد) و کلید “Change password” را انتخاب کنید.
  5. اکنون باید گذرواژه فعلی خود و همچنین پسورد جدید خود (دو بار) را وارد کنید. در صورت فراموش کردن گذرواژه می‌توانید در اینجا گزینه “?Forgot your password” را برگزینید.
  6. اگر توانستید که پسوردی جدید را اعمال کنید، پس اکنون می‌توانید از طریق دستگاه جدید خود، به حساب فیسبوک خود دسترسی پیدا کنید.

بازهم می‌گوییم که روش بالا در صورتی کارآمد است که از طریق حداقل دو دستگاه، به حساب خود دسترسی داشته باشید.

این مطلب را نیز بخوانید: آموزش حذف دائمی و موقت حساب فیسبوک

2. بازیابی اکانت فیسبوک با استفاده از گزینه‌های ریکاوری پیش‌فرض

بازیابی اکانت فیسبوک

اگر از طریق هیچ پلتفرمی به حساب فیسبوک خود وارد نشده باشید، آنگاه باید فرایند استاندارد بازگردانی حساب را طی کنید. یکی از آسان‌ترین راه‌کارها این است که از پروفایل یکی از دوستانتان استفاده کنید. جهت انجام این کار باید:

  1. با استفاده از پروفایل دوست خود، حساب خود را جست‌و‌جو کرده و سپس وارد صفحه پروفایل خود شوید.
  2. منوی سه-نقطه موجود در گوشه بالا سمت راست صفحه را باز کنید.
  3. گزینه “Find Support or Report Profile” را برگزینید.
  4. در ادامه باید از لیست گزینه‌ها، “I can’t access my account” را انتخاب کنید. بدین ترتیب حساب دوست شما خارج شده و سپس فرایند ریکاوری آغاز می‌شود.

پس از خارج شدن از پروفایل دوست خود، صفحه آشنای Forgot your password را که از شما درخواست اطلاعات می‌کند، مشاهده خواهید کرد. اکنون باید گام‌های زیر را طی کنید:

  1. شماره تلفن و یا آدرس ایمیل خود را در کار مربوطه وارد کنید.
  2. کلید “Search” را انتخاب کرده تا بتوانید لیستی از حساب‌های مطابق با آدرس ایمیل و یا شماره تلفن وارد شده را مشاهده کنید.
  3. حساب خود را از لیست انتخاب کرده و سپس روشی را جهت ارتباط، انتخاب کنید و یا اینکه گزینه “No longer have access to these” را برگزینید.
  4. اگر به راه‌کارهای ارتباطی فراهم شده توسط فیسبوک دسترسی داشتید، آنگاه باید گزینه “Continue” را انتخاب کرده و صبر کنید تا فیسبوک، کدی را برای شما ارسال کند.
  5. اکنون با وارد کردن کد دریافت شده در کادر مربوطه، می‌توانید مجددا به حساب خود دسترسی پیدا کنید.
این مطلب را نیز بخوانید: نگاهی به تاریخچه شبکه‌های اجتماعی: از قدیمی‌ترین تا بهترین و به‌روزترین را بشناسید!

3. بازیابی اکانت فیسبوک با استفاده از مخاطبین مورد اعتماد

بازیابی اکانت فیسبوک

یکی دیگر از راه‌کارهای ریکاوری حساب فیسبوک، کمک گرفتن از دوستانتان است. فیسبوک این ویژگی را “Trusted Contacts” می‌نامد. البته این قابلیت تنها زمانی کار خواهد کرد که هنوز هم به حساب خود، دسترسی داشته باشید. در این روش باید پیش از قطع دسترسی به حساب خود، برخی از دوستان خود را به‌عنوان مخاطبین مورد اعتماد، لیست کنید. در ادامه همین مخاطبین می‌توانند در زمینه بازیابی حساب، به شما کمک کنند. جهت انجام این کار باید:

  1. در گوشه بالا سمت راست صفحه فیسبوک خود، به منوی “Settings” بروید.
  2. در ادامه باید برگه “Security and Login” را باز کرده و به پایین اسکرول کنید تا به بخش “Setting up Extra Security” دسترسی پیدا کنید.
  3. گزینه “Choose 3 to 5 friends to contact if you get logged out” را انتخاب کنید.
  4. همان‌طور که از نام گزینه بالا مشخص است، اکنون می‌توانید چند نفر از دوستان خود را انتخاب کرده تا در هنگام عدم دسترسی به حساب خود، بتوانید دستورالعمل‌های لازمه را از طریق آن‌ها دریافت کنید.
  5. اکنون می‌توانید از گزینه‌ “?Forgot your password” استفاده کرده و پیش رفته تا زمانی که از شما آدرس ایمیل و یا شماره تلفن درخواست شود. در ادامه می‌توانید گزینه “No longer have access to these” را انتخاب کرده و در عوض، نام مخاطبین مورد اعتماد خود را وارد کنید.
  6. اکنون باید شما و دوستانتان، دستورالعمل‌های ریکاوری حساب فیسبوک را دریافت کنید.

4. گزارش حساب به‌عنوان به خطر افتاده (

Compromised)

بازیابی اکانت فیسبوک

روش آخر نیز تنها زمانی کاربرد دارد که شخصی دیگر به حساب شما دسترسی پیدا کرده و از آن جهت ارسال پست‌های اسپم، استفاده کند. در چنین مواردی باید حساب خود را به‌عنوان به خطر افتاده، اعلام کنید. سایر گام‌های لازم نیز تاحدودی شبیه به سایر روش‌ها هستند.

  1. به آدرس “facebook.com/hacked” رفته و سپس گزینه “My Account Is Compromised” را برگزینید.
  2. در ادامه باید آدرس ایمیل و یا شماره تلفن خود را وارد کرده تا حساب شما جست‌و‌جو شود.
  3. پس از انتخاب کردن حساب خود، باید بر روی “Continue” کلیک کرده و صبر کنید تا به صفحه ورود، راهنمایی شوید.
  4. حال باید پسورد فعلی خود و یا هر آنچه را که به یاد می‌آورید، وارد کنید.
  5. پس از وارد شدن به حساب خود، آنگاه باید با استفاده از یکی از روش‌های بالا، گذرواژه اکانت را ریست کنید. اگر هم نتوانستید، آنگاه باید از گزینه “?Forgot your password” کمک بگیرید.

تمام شد! در بالا سعی کردیم که 4 روش جهت بازگرداندن حساب فیسبوک را به شما آموزش دهیم. اگر هیچ‌کدام از این روش‌ها برای شما کارساز نبود، آنگاه مجبور هستید که یک صفحه کاملا جدید راه‌اندازی کنید. البته ایجاد یک حساب جدید به شما این امکان را می‌دهد که پسوردی را برای اکانت خود در نظر بگیرید که هیچ‌گاه آن را فراموش نمی‌کنید.

2 در مورد “چگونه حساب فیسبوک خود را بازیابی کنیم؟”

  1. کاش فیلتر نبود راحت میتونستیم ازش استفاده کنیم
    فیسیوک به تنهایی هم‌مسنجر و هم شبکه اجتماعیه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH