چگونه افزونه‌های مرورگر گوگل کروم را حذف و یا غیرفعال کنیم؟

افزونه‌ها در واقع اپلیکیشن‌هایی هستند که جهت کار بر روی مرورگرهای اینترنت، ساخته شده‌اند. این افزونه‌ها یا ویژگی‌های جدیدی را به مرورگر شما اضافه می‌کنند و یا اینکه تجربه وب‌گردی را تغییر می‌دهند. افزونه‌های گوگل کروم به شما کمک می‌کنند تا از صفحات وب، اسکرین‌شات تهیه کرده، تبلیغات موجود در وب‌سایتی خاص را مسدود کرده، پسورد خود را به یاد آورید و … در هر صورت اگر از این افزونه‌ها راضی نیستید، آنگاه در ادامه این مطلب می‌توانید نحوه حذف و یا غیرفعال کردن افزونه های گوگل کروم را فرا بگیرید.

شیوه حذف افزونه های گوگل کروم از طریق نوار ابزار

بسیاری از افزونه‌ها جهت دسترسی سریع‌تر، آیکون خود را در نوار ابزار گوگل کروم قرار می‌دهند. اگر آیکون افزونه موردنظر را در نوار ابزار مشاهده کردید، آنگاه باید:

  1. بر روی آن در نوار ابزار، کلیک-راست کنید.
  2. بر روی “…Remove from Chrome” کلیک کنید.حذف افزونه های گوگل کروم
  3. در صفحه ظاهر شده باید جهت تأیید اقدام خود، بر روی “Remove” کلیک کنید.
این مطلب را نیز بخوانید: آموزش پین کردن افزونه‌ها در گوگل کروم‌ + غیرفعال کردن نوار ابزار افزونه‌ها

نحوه حذف کردن افزونه‌ها از طریق منو

اگر آیکون افزونه موردنظر شما در نوار ابزار وجود نداشته و یا اینکه می‌خواهید چندین افزونه را به‌صورت یکجا حذف کنید، آنگاه باید از طریق منوی گوگل کروم خود، این کار را انجام دهید. جهت انجام این کار باید:

  1. بر روی آیکون سه-نقطه موجود در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید تا منویی در مقابل شما ظاهر شود.
  2. در ادامه باید “More tools” و سپس “Extensions” را انتخاب کنید.حذف افزونه های گوگل کروم
  3. اکنون باید تمامی افزونه‌های نصب شده را در صفحه Extension، مشاهده کنید. جهت حذف یک افزونه، باید بر روی “Remove” کلیک کرده و سپس در صفحه ظاهر شده جهت تأیید اقدام خود، مجدد “Remove” را انتخاب کنید.حذف افزونه های گوگل کروم

البته مجبور نیستید که افزونه ناخواسته را به‌صورت کامل حذف کنید. می‌توانید به منوی بالا رفته و با غیرفعال کردن اسلایدر کنار افزونه موردنظر، آن را غیرفعال کنید. بدین ترتیب در آینده لازم نیست که جهت استفاده از آن افزونه، آن را مجددا نصب کنید.

3 در مورد “چگونه افزونه‌های مرورگر گوگل کروم را حذف و یا غیرفعال کنیم؟”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH