همکاری مایکروسافت و فولکس واگن در زمینه به‌کارگیری رایانش ابری در اتومبیل‌های خودران

استفاده از وسایل نقلیه خودران به تدریج در سراسر جهان در حال افزایش است. این فرآیند همزمان با استقرار روزافزون فناوری 5G در کشورهای مختلف روبه پیشرفت بوده و با ادامه رشد ارتباطات 5G پیش‌بینی می‌شود که استارتاپ‌ها و خودروسازان بیش‌تری اقدام به تولید وسایل نقلیه خودران تجاری نظیر AutoX نمایند.

غول فناوری آمریکایی موسوم به مایکروسافت یکی از شرکت‌های قدرتمند در حوزه رایانش ابری به‌شمار می‌رود. این کمپانی اخیرا خبر همکاری خود با شرکت خودروسازی آلمانی فولکس واگن برای تولید اتومبیل‌های خودران را تائید کرد. در این همکاری به منظور پیگیری سریع توسعه مدل خودران فولکس واگن از تخصص مایکروسافت در زمینه فناوری ابری استفاده می‌شود.

کمپانی‌های مایکروسافت و فولکس واگن پیش‌تر نیز با یکدیگر همکاری داشته‌اند؛ چرا که خودروساز آلمانی برای ساخت اتومبیل‌های دارای قابلیت اتصالی از فناوری ابری مایکروسافت استفاده کرد. فولکس واگن صرفا استفاده از فناوری ابری مایکروسافت را به وسایل نقلیه کاملا خودکار تعمیم خواهد داد. این خودروساز با بهره‌گیری از پلتفرم رایانش ابری Azure شرکت مایکروسافت نسبت به توسعه یک پلتفرم رانندگی خودکار (ADP) امیدوار است. این پلتفرم می‌تواند به‌عنوان بستری برای توسعه هرچه بیش‌تر سیستم‌های رانندگی خودکار مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

Microsoft Azure به‌عنوان بازوی پیشرفته و قدرتمند مایکروسافت در زمینه رایانش ابری نقش‌آفرینی می‌کند. این ابزار شامل مجموعه‌ای از خدمات و ایده‌ها است که تاثیرگذاری آن‌ها به شکل فزآینده‌ای در حال آشکار شدن است؛ چرا که بسیاری از سازمان‌ها و کسب‌وکارها به منظور دستیابی به امنیت، سرعت و قابلیت تطبیق‌پذیری بیش‌تر منابع حیاتی خود را به فضای ابری منتقل می‌کنند.

فولکس واگن به نیازمندی خود به داده‌های حجیم برای توسعه سیستم اتومبیل‌های خودران کمپانی در چارچوب پلتفرم رانندگی خودکار پی برده بود. خودروساز آلمانی با همکاری مایکروسافت و استفاده از قابلیت‌های محاسباتی و داده‌ای عظیم این شرکت قادر خواهد بود تا سرعت چرخه توسعه سیستم‌های رانندگی خودکار را از چند ماه به چند هفته افزایش دهد.

اکنون تعداد فزآینده‌ای از شرکت‌های خودروسازی که مشغول اضافه نمودن اتومبیل‌های خودران و وسایل نقلیه دارای امکانات ارتباطی به سبد محصولات خود هستند؛ به نقش مهم شرکت‌های فناوری در زمینه توسعه سیستم‌های خودکار پی برده‌اند. فناوری‌های قابل دسترس از طریق خدمات ابری احتمالا به منزله نقطه عطفی برای ردیابی سریع روند توسعه رانندگی خودکار و به‌کارگیری آن در جاده‌های عمومی طی سالیان آینده قلمداد می‌شود.

بدین‌ترتیب فولکس واگن در کنار شرکت‌های جنرال موتورز و کروز از جمله خودروسازانی هستند که برای توسعه سیستم‌های خودران خود از فناوری‌های ابری قابل دسترس توسط پلتفرم Microsoft Azure استفاده کرده‌اند.

3 در مورد “همکاری مایکروسافت و فولکس واگن در زمینه به‌کارگیری رایانش ابری در اتومبیل‌های خودران”

  1. اینکه چیزشاخ و یاخفنی نیست
    پراید منم با aux به گوشیم کانکت میشه و هر موزیکی که بخوام پلی میکنم حتی از اسپیکرای ماشین هم صداش پخش میشه بوخوداه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH