توسعه فناوری 5g

برنامه ایران برای رشد اینترنت نسل پنجم و اینترنت اشیا تا سال 1405

به گفته مهدی روحانی‌نژاد، مدیر گروه علمی تحلیلی طیف و مدیر فروم اینترنت اشیاء ایران، تا سال 1403 حداقل 10 درصد ارتباطات در سطح کشور بر روی بستر اینترنت نسل پنجم 5G خواهد بود، همچنین تا سال 1405 نیز 200 میلیون دستگاه به اینترنت اشیاء متصل می‌شوند. روحانی نژاد در رویداد هفته دیجیتال ایران و ششمین نمایشگاه اینترنت اشیاء اعلام کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی، باید تا سال 1403 حداقل 10 درصد از ارتباطات و اتصالات کشور بر روی فناوری‌های جدید مانند اینترنت نسل پنجم 5G منتقل شود.

وی در خصوص نگرانی‌های حکومتی در خصوص استاندارد سازی اینترنت اشیاء تصریح کرد: خوشبختانه بار اصلی اینترنت مبتنی بر loT بر روی فناوری‌های بومی است و از این نظر دغدغه‌های حاکمیتی در این مورد کمتر خواهد بود. در کشور ما فناوری NB-IoT توسط اپراتورهای موبایل حمایت می‌شود اما با تکنولوژی LoRa نیز می‌توان استارتاپ‌های خارج از شبکه را به فناوری‌های دیگر متصل کرد.

وی در مورد رویداد هفته ایران اعلام کرد: با توجه به اهمیت موضوع توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور، از سال 97 رویداد هفته اینترنت دیجیتال آغاز به کار کرد و امسال سومین دوره این رویداد از 25 بهمن شروع شده و تا 28 بهمن ادامه خواهد داشت. همچنین ششمین نمایشگاه اینترنت اشیاء و سرویس‌های مرتبط با آن نیز با محوریت با بررسی آخرین وضعیت واگذاری باندهای فرکانسی 5G، رونمایی از اپراتور اینترنت اشیاء، سامانه کشاورزی هوشمند، گجت‌های سلامت هوشمند، معرفی گیت‌وی مانیتورینگ خطوط تولیدی صنعتی، رونمایی از برنامه‌های 5G اپراتورهای تلفن همراه و معرفی سامانه اتصال ساختمان‌ها به آتش‌نشانی در نشست‌های مختلف در روزهای 27 و 28 بهمن برگزار می‌شود.

این درحالی است که نمایشگاه تلکام 99 در تاریخ 5 تا 8 اسفندماه برگزار می‌شود و ایرانسل و همراه اول اعلام کرده‌اند که در این نمایشگاه حضور نخواهند داشت، چندی پیش نیز سندیکای صنعت مخابرات ایران به دلیل عدم اصلاح نام این نمایشگاه و عدم تغییر زمان برگزاری آن از حضور در تلکام 99 انصراف داده بود.

2 در مورد “برنامه ایران برای رشد اینترنت نسل پنجم و اینترنت اشیا تا سال 1405”

  1. تیتر رو باید اینجوری میزدین : برنامه ایران برای محدود کردن اینترنت نسل پنجم و تقویت اینترنت ملی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH