ایسوس از مادربردهای قدرتمند سری Z590 در ایران رونمایی کرد

امروز شرکت ایسوس در هتل همای تهران به طور رسمی از مادربردهای قدرتمند سری Z590 خود رونمایی کرد. سری جدید مادربردهای ایسوس به طور ویژه برای بهره‌وری از پردازنده‌های نسل یازدهم اینتل ساخته شده‌اند و به ادعای ایسوس، از تمام ظرفیت پردازشی هسته‌های پردازنده‌های نسل 11 اینتل استفاده می‌کنند. با بروزرسانی طراحی مادربردهای سری Z590 ایسوس، بازدهی قدرت پردازشی در تمامی مدل‌های این سری افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

از مهم‌ترین ویژگی‌های مادربردهای سری Z590 ایسوس می‌توان به بهره‌مندی از نسل دوم هوش مصنوعی ویژه مادربردهای این شرکت اشاره کرد. در این مادربردها برای افزایش بازدهی سیستم برای اورکلاک پردازشی، سیستم خنک‌کننده، اتصال شبکه و کاهش نویز صدا از هوش مصنوعی استفاده شده است.

ایسوس در مادربرد‌های سری Z590 در کنار قدرت بازدهی بالا و هوش مصنوعی، قابلیت اتصال به وای‌فای 6E را نیز فراهم کرده تا با سرعت و پایداری بالا به شبکه متصل شوید، این ویژگی به خصوص برای گیمرهای حرفه‌ای که برای بازی آنلاین یا استریم، نیاز به اتصال پر سرعت و ثابت دارند، قابلیت بسیار با اهمیتی محسوب می‌شود.

مادربرد سری Z590 ایسوس

ایسوس همچنین برای افزایش تجربه کاربری و بازدهی سیستم، برای مادربردهای سری Z590 نرم افزار اختصاصی طراحی کرده که کاربران به وسیله آن می‌توانند تمام بخش‌های سیستم را به طور اختصاصی بررسی، مدیریت و شخصی سازی کنند. در ادامه به تشریح مراسم و مدل‌ها و قابلیت‌های مادربردهای جدید سری Z590 شرکت ایسوس خواهیم پرداخت.

در ابتدای مراسم، امیر درودگریان، سرپرست تیم توسعه بازار دفتر ایسوس با خیر مقدم به حضار، توضیحاتی در مورد شرایط بازار سخت افزار در سال گذشته و چالش‌های این بازار ارائه داد. به گفته درودگریان، در سال 2020 با وجود شیوع ویروس کرونا، کارخانه‌های تولید قطعات در چین تعطیل‌ شدند، همچنین با قرنطینه خانگی و رشد مزرعه‌های ماینینگ، شاهد افزایش تقاضا در حوزه سخت‌افزار بودیم و به این ترتیب، قیمت‌ قطعات سخت افزاری از طرف همه شرکت‌ها افزایش یافت. به گفته درودگریان، در ایران نوسانات نرخ ارز و افزایش قیمت دلار نیز موجب شد تا افزایش قیمت‌ها تشدید شود که فشار اصلی آن بر دوش مصرف‌کنندگان است.

سرپرست تیم توسعه بازار دفتر ایسوس توضیح داد که در حال حاضر شرکت‌های تولید خودرو‌های هوشمند مانند تسلا برای ساخت خودرو‌های خود قطعات سخت افزاری را از تولید کنندگان پیش خرید کرده‌اند، همچنین توسعه اینترنت نسل پنجم نیز موجب افزایش تقاضا در این حوزه شده و تا پایان فصل سوم میلادی شاهد افزایش قیمت‌ها از طرف تمامی شرکت‌ها از جمله ایسوس خواهیم بود.

درودگریان همچنین اعلام کرد که با وجود شرایط سخت شرکت‌های خارجی در ایران، بسیاری از برندهای مطرح دنیا از ایران رفته‌اند اما ایسوس به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده قطعات سخت افزاری در جهان همچنان به صورت رسمی در بازار ایران حضور دارد و به طور کامل می‌توان یک اکوسیستم رایانه‌ای به جز پردازنده، رم و هارد را با برند ایسوس تامین کرد.

مادربرد سری Z590 ایسوس
سعید مسلمی، مدیر بخش روابط عمومی ایسوس در ایران

در ادامه سعید مسلمی، مدیر بخش روابط عمومی ایسوس در ایران به طور کامل در مورد پردازنده‌های جدید ایسوس، ویژگی‌ها و برتری‌های این مدل‌ها نسبت به نسل پیشین مادربردهای ایسوس صحبت کرد.

به طور کلی مادربردهای سری Z590 ایسوس چهار ویژگی اصلی دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

اورکلاک هوشمند با هوش مصنوعی

ایسوس در مادربردهای سری Z590 برای استفاده از تمام پتانسیل پردازنده سیستم، قابلیت اورکلاک هوشمند با هوش مصنوعی را جای داده است، به وسیله این قابلیت می‌توانید به راحتی با یک کلیک و با کمک هوش مصنوعی تمام پتانسیل پردازشی پردازنده کامپیوتر خود را تجربه کنید؛ این قابلیت به صورت هوشمند و بهینه، ولتاژ و فرکانس پردازنده کامپیوتر شما را تغییر می‌دهد تا دیگر نیازی به بهینه سازی دستی نباشد.

فناوری حذف نویز دوگانه

ایسوس با کمک هوش مصنوعی برای حذف تمامی صداهای مزاحم و پس زمینه در حین ضبط صدا در استریم، قابلیت حذف نویز دوگانه را ارائه داده است. هوش مصنوعی ایسوس یک پایگاه داده مبتنی بر یادگیری عمیق است که بیش از ۵۰۰ میلیون صدای پس‌زمینه دارد، قابلیت حذف نویز دوگانه این اطمینان را به شما می‌دهد که در هنگام استریم، بازی و یا مکالمات، صدای شما کاملا شفاف و بدون هیچ نویزی منتقل شود‌.

خنک‌سازی هوشمند با هوش مصنوعی

با توجه به اهمیت بالای عملکرد سیستم خنک‌کننده هنگام اجرای بازی و کنترل دمای کیس، ایسوس برای مدیریت بهتر دما و سیستم خنک‌کننده مادربرد نیز از هوش مصنوعی بهره برده است. با این فناوری  می‌توانید دما و میزان نویز سیستم خود را با یک کلیک کاهش دهید، با این قابلیت دیگر نگرانی از بابت افزایش دمای پردازنده و نویز ناشی از خنک کننده پردازنده نخواهید داشت زیرا هوش مصنوعی به خوبی دما و سرعت چرخش فن‌ها را تحت کنترل خواهد گرفت.

شبکه هوشمند با هوش مصنوعی

اتصال پایدار، پرسرعت و هوشمند از مهمترین خواسته‌های گیمرها، استریمرها و همه افرادی که به دنبال یکی تجربه کاربری مناسب هستند، محسوب می‌شود. تمام داده‌ها در شبکه اینترنت توسط هوش مصنوعی، بر اساس نوع مصرف و نرم افزارهای شما طی چندین الگوریتم بررسی و به صورت هوشمند مدیریت می‌شود تا مشکلی از نظر پهنای باند داشته باشند.

مادربردهای خانواده Z590 در سری حرفه‌ای چند مدل شامل دو مادربرد راگ ماکسیموس و راگ استرایکس گیمینگ، سری قدرتمند پرایم در دو مدل پرایم Z590 A و پرایم Z590 P و سری اقتصادی تاف در چند مدل شامل دو مادربرد تاف گیمینگ پلاس و تاف گیمینگ وای‌فای عرضه می‌شود.

مادربرد سری Z590 ایسوس

قدرتمندترین مدل این سری راگ ماکسیموس XH اکستریم و مدل دوم راگ استرایکس Z590-E گیمینگ نام دارند. ایسوس این سری را با شعار نهایت قدرت و کارایی با امکاناتی بی‌نظیر عرضه کرده است. در ادامه ویژگی‌های اصلی سری راگ ماکسیموس و راگ استرایکس گیمینگ سری Z590 را عنوان خواهیم کرد:

حداکثر استفاده از توان پردازنده

مادربردهای جدید ایسوس با استفاده از متریال و قطعاتی جدید و بسیار قدرتمند در مدار VRM، توانایی‌های خارق‌العاده‌‌ای دارند. این سری از مادربردهای ایسوس از با کیفیت‌ترین و قدرتمندترین قطعات برخوردار هستند که آن‌ها را برای پردازش‌های سنگین، کاملا پایدار می‌کند.

سازگار با رابط 4.0 PCIe

با پردازنده‌های نسل یازدهم، مادربردهای جدید ایسوس با رابط 4.0 PCIe همراه شدند که از پهنای باند و سرعت بیشتری نسبت به نسل قبل برخوردار است، این رابط در مادربردهای جدید ایسوس با تمامی کارت گرافیک‌های جدید و SSD درایوهای 2.M پرسرعت کاملا سازگار هستند.

چیپ صوتی گیمینگ

در این مادربردها از چیب صوتی SupremeFX با کدک ALC4080 استفاده می‌شود که در این دو مدل با یک آمپلی‌فایر همراه شده است، این آمپلی‌فایر صدای نهایی را به میزان قابل توجهی تقویت می‌کند تا در نهایت صدایی شفاف و بلند به گوش شما برسد.

همانطور که اعلام کردیم، در سری پرایم چند مادربرد شامل دو مدل Prime 2590-A و Prime Z590-P معرفی‌ شده‌اند که با رنگ سفید و خاص خود، جذابیت فراوانی برای گیمرها دارند. از ویژگی‌های مادربردهای سری پرایم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کاملا هوشمند به وسیله هوش مصنوعی

برای افزایش کارایی سیستم در این مادربردها از فناوری AOC استفاده شده تا به راحتی با یک کلیک کامپیوتر خود را اورکلاک کنید؛ همچنین برای بهینه سازی خنک کننده و فن‌ها نیز Al Cooling وظیفه تنظیم و مدیریت همه المان‌های این بخش را بر عهده دارد. جهت مدیریت پکت‌های شبکه نیز AI Network این اطمینان را به شما می‌دهد تا مشکلی از بابت پهنای باند شبکه خود نداشته باشید.

درگاه‌های متنوع و پرسرعت

مادربردهای سری جدید Prime ایسوس با ترکیبی از سریع‌ترین درگاه‌ها عرضه شده‌اند. برای پنل پشتی و پنل جلو کیس درگاه‌هایی مانند USB 3.2 Type C و USB 3.2 Type A دیده می‌شوند که سرعت و پهنای‌باند بی‌نظیری در اختیار شما می‌گذارند. هدر 4 Thunderbolt نیز یک رابط پرسرعت و ایمن است که از تمامی سناریوها پشتیبانی می‌کند.

سرسخت با پنج راهکار محافظتی

راهکار 5X Protection ایسوس برای این مادربردها شامل حرفه‌ای‌ترین راه حل‌های حفاظتی در دنیای سخت افزار است. رابط PCI Express در این مادربردها از Core SafeSlot بهره می‌برد تا در هنگام استفاده از قطعه‌های سازگار نظیر کارت گرافیک یا کارت‌های توسعه دیگر، در دراز مدت دچار صدمات فیزیکی ناشی از استفاده مداوم نشود، پنل پشتی آن نیز از استیل ضدزنگ بوده و لحیم کاری قطعات پشتی به صورت چند مرحله‌ای انجام شده است.

سری آخر شامل مادربردهای تاف ایسوس می‌شود که تاکنون بیشتر برای استفاده در مناطق سخت فیزیکی یا موارد نظامی از آن‌ها استفاده می‌شد، اما در سری Z590 با کارکردهای گیمینگ و با قیمت اقتصادی عرضه می‌شوند. این سری در مدل‌های مختلف شامل دو مادربرد تاف گیمینگ ZS90-PLUS وای‌فای و تاف گیمینگ  Z590-PLUS می‌‌شود. مهم‌ترین قابلیت‌های این مادربردها شامل:

کانکتورهای PROCOOL

در مادربردهای سری تاف ایسوس از کانکتورهای PROCOOL استفاده شده است، این کانکتور امپدانس را کم و از خرابی‌های مهم کانکتور جلوگیری می‌کند. هسته جامد جدید این کانکتورها در مقایسه با سری قبل آن‌ها تا 42 درصد بهبود یافته و با حداکثر فشار 10 آمپر سازگاری دارند و تضمین دهنده انتقال کاملا دقیق و صحیح برق به مدار تغذیه هستند.

هیت سینک‌های بیشتر و بزرگتر

مادربردهای جدید ایسوس از 1.7 برابر هیت سینک‌های سنگین‌تری نسبت به نسل قبل برخوردار هستند که توانایی جذب گرمای بیشتری دارند. همچنین فضای هیت سینک‌ها نیز تا 1.6 برابر بیشتر شده تا تمام المان‌های مدار تغذیه مانند چوک‌ها را به خوبی خنک نگه دارند.

نورپردازی RGB با قابلیت شخصی سازی

با برخورداری از قابلیت Aura Sync می‌توانید از یک نورپردازی RGB با سلیقه خود لذت ببرید. با این قابلیت می‌توانید نورپردازی تمامی قطعات خود را مانند کارت گرافیک، ماوس، کیبورد، هدست و واتر کولر با یکدیگر هماهنگ کنید.

2 در مورد “ایسوس از مادربردهای قدرتمند سری Z590 در ایران رونمایی کرد”

  1. نوین سیستم

    غول خوبیه اما در خرید مادربرد باید به بقیه قطعاتی که میخواین روش سوار شه دقت کنید
    ایسوی با گرافیک های انویدیا و رم های کینگستون همخوانی بهتری داره در حالی که گیگا رو باید با ای ام دی و رم ایدیتا اسمبل کرد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH