مایکروسافت سرفیس، انتظارات و تغییرات احتمالی

surface1

تبلت سرفیس مایکروسافت طی دو هفته گذشته در مرکز شایعات و اخبار تکنولوژی قرار داشته است. با توجه به دعوتنامه مایکروسافت برای فردا 30 اردیبهشت در شهر نیویورک، اکنون فرصت مناسبی است تا انتظارات و تغییرات احتمالی را بررسی کنیم. شایعات زیادی مبنی بر معرفی احتمالی سرفیس مینی وجود دارد، اما احتمالا شاهد چند تغییر داخلی نیز، در سرفیس پرو خواهیم بود. به نظر می‌رسد به احتمال زیاد، مدل 12 اینچی سرفیس پرو وجود خواهد داشت ولی سه شنبه معرفی نخواهد شد.

اما بگذارید به جای بحث بر روی احتمال معرفی سرفیس مینی، ببینیم آیا اصلا مایکروسافت به یک تبلیت ویندوز RT کوچکتر نیاز دارد یا خیر؟ اولین مشکل در رابطه با سرفیس مینی معرفی دیر هنگام آن است. الان حدود دو سال است که بازار، توسط تبلت‌های کوچک اندوریدی اشغال شده است همچنین در حال حاضر دیگر تب خرید تبلت‌های مینی سرد شده و حتی فروش آیپد مینی هم زیر سایه آیپد ایر قرار گرفته است. در حالی که نرخ رشد تبلت‌ها به شدت در حال کاهش است، شرکت‌های بزرگ در ایالات متحده، در حال تغییر سمت به سوی تبلت‌های بزرگتر و لپتاپ‌های هیبریدی هستند. ما در مورد محصولاتی مانند Lenovo ThinkPad 10 و Dell venue pro 11 و سامسونگ Galaxy Tab 12.2 صحبت می‌کنیم، همچنین فراموش نکنیم که شایعات، از وجود یک آیپد بزرگتر برای کاربران حرفه‌ای خبر می‌دهند. حال با توجه به نکات اشاره شده اصلا ارزش دارد که مایکروسافت یک تبلت کوچکتر با سیستم عامل نچندان محبوب ویندوز RT معرفی کند؟ البته شاید مایکروسافت اپلیکیشن‌های همگانی که در کنفرانس Build معرفی کرد را به ویندوز ‌RT هم بیاورد.

حال بیایید در مورد شایعات و انتظارات در مورد سرفیس پرو 3 صحبت کنیم. طراحی تبلت‌های سرفیس پرو، از زمان معرفی در یک سال و نیم پیش، تغییری نکرده است و به نظر من تغییر اساسی در طراحی سرفیس تا زمان معرفی نسل بعدی پردازنده‌های اینتل (چیپ‌های کم مصرف Broadwell) در همین سال رخ نخواهد داد. اگر به یاد داشته باشید مایکروسافت تبلت سرفیس پرو 2 را تا زمان معرفی چیپ‌های Haswell معرفی نکرد.

surface2

پس مایکروسافت چه برنامه‌ای برای آینده سرفیس پرو خواهد داشت؟ با توجه به شایعات و عکس‌های لو رفته از تامین کنندگان، به احتمال خیلی زیاد شاهد صفحه نمایش بزرگتر در سرفیس بعدی خواهیم بود. کاربران حرفه‌ای و تجاری که به صفحه نمایش‌های بزرگتر علاقه بیشتری دارند، حتما از شنیدن این خبر خوشحال خواهند شد. همچنین با معرفی احتمالی ایپد پرو رقابت میان تبلت‌های بزرگ بسیار هیجان انگیز خواهد شد.

اما در مورد دیگر تغییرات احتمالی باید بگوییم که نباید منتظر یک تبلت نازک و خیلی سبک باشیم زیرا که مایکروسافت بیشتر دوست دارد تبلت‌های پرو سریع باشند تا این که طراحی شبیه به تبلت اکسپریا Z2 داشته باشند. همچنین باید توجه داشت که مایکرسافت زبان طراحی خود را عوض نمی‌کند ولی مسلما‌ می‌توان انتظار بهبود‌هایی در طراحی را داشت.

منبع: Cnet

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH