ترفند های موفقیت در اینستاگرام را بشناسید

روزانه حداقل سیصد میلیون نفر در دنیا، پست و استوری در اینستاگرام منتشر می‌کنند و این بستر هر روز محبوب‌تر از دیروز می‌شود. به همین دلیل هم طبیعی است که افراد زیادی به دنبال کسب موفقیت‌های بیشتر در این شبکه اجتماعی باشند.

در این میان عده‌ای فکر می‌کنند که موفقیت در اینستاگرام در تعداد فالوورهای یک صفحه خلاصه می‌شود. اما این تفکر صحیح است؟ واقعیت این است که تنها تعداد فالوورهای بالای یک صفحه نشانه موفقیت نیست. چیزی که امروز در دریایی از پست‌ها و استوری‌های مختلف اهمیت دارد، تولید محتوای باکیفیت و نرخ تعامل کاربران یک صفحه است.

اما در نهایت چگونه می‌توان به موفقیت در اینستاگرام رسید و رشد کرد؟ ترفندهای موفقیت سریع‌تر در اینستاگرام چیست؟

در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا پاسخ این سوال را به صورت کامل بررسی کنیم.

5 ترفند مهم موفقیت در اینستاگرام

واقعیت این است که برای موفقیت در اینستاگرام نیاز به چوب جادویی و انجام دادن کارهای عجیب و غریب ندارید! برخلاف صحبت‌های مختلفی که انجام می‌شود، الگوریتم اینستاگرام چندان پیچیده نیست. اینستاگرام در تلاش است که به کاربران خود محتوایی را از صفحاتی نشان دهد که به آن علاقه دارند! این یعنی فعالیت مستمر و به کارگیری محتوای مناسب در بخش‌های مختلف باعث موفقیت در اینستاگرام خواهد شد. در ادامه درباره این موضوع بیشتر صحبت می‌کنیم:

بیو مناسبی بنویسید

اولین چیزی که توجه کاربران یک صفحه را به خود جلب می‌کند، قسمت بیو یک صفحه است. بنابراین قسمت را تا جای ممکن باید جذاب کنید. این قسمت باید شامل توضیح کار شما، اینکه چه چیزی به مخاطبتان ارائه می‌کنید و یک کال تو اکشن مناسب باشد. استفاده از شکلک‌های مناسب هم می‌تواند جذابیت بصری نوشته‌ها را بیشتر کند.

واضح است که اگر کاربران از توضیحات بیو شما خوششان نیاید، ممکن است از صفحه شما خارج شوند و هرگز شما را دنبال نکنند. بنابراین اهمیت همان چند کلمه کوتاه، بسیار زیاد است و باید با دقت تکمیل شود.

در ادامه مثالی از بیو مناسبی که کار صفحه را توضیح داده و کال تو اکشن (دعوت به اقدام) خوبی دارد را مشاهده می‌کنید:

محتوای باکیفیت و جذاب تولید کنید

در فضای اینستاگرام رقابت زیادی وجود دارد و اگر از تصاویر و محتوای باکیفیت استفاده نکنید، احتمالا کار سخت‌تری برای جذب مخاطب خواهید داشت. محتوایی که در اینستاگرام تولید می‌کنید، حتی اگر آموزشی است هم باید به اندازه کافی برای مخاطبانتان سرگرم کننده باشد. در مجموع باید از همه ابزارهای خود استفاده کنید تا محتوای شما چه در عمق و چه در سطح، چشم نواز باشد.

داشتن استراتژی محتوایی مناسب به شما کمک می‌کند تا با شناخت نیازهای مخاطبان، بهترین محتوا را برایشان آماده کنید.

همچنین می‌توانید از نرم افزارهای مختلفی برای ساختن تصاویر باکیفیت‌تر استفاده کنید. همانطور که در مقاله برنامه ادیت عکس حرفه ای سایت آکادمی اینفوگرام گفته شده:« اگر قرار باشد از یک برنامه بسیار خوب و سازگار برای استفاده در تلفن همراه نام ببریم، باید به Adobe Lightroom CC Mobile اشاره کنیم. این برنامه امکانات سطح بالا و منحصربه‌فردی را در اختیار کاربران اندروید و ios قرار می‌دهد تا به خوبی عکس‌هایشان را ویرایش کنند. مهم‌ترین ویژگی این اپلیکیشن رایگان بودن است. برای استفاده از ادوب لایت روم، فقط باید در Adobe ID ثبت نام‌ کنید تا امکان استفاده از برنامه برایتان فراهم شود. ویژگی بسیار مفید این برنامه دوربین آن است. چرا که امکان تغییر فوکوس عکس و سرعت شاتر را فراهم می‌کند. همچنین ویرایش فایل‌های DNG و RAW نیز به وسیله آن امکانپذیر است. کاربران درباره ویژگی‌ منفی و معایب این اپ، از قانون انجام ثبت‌نام در آن نام برده‌اند.»

فعالیت مستمر داشته باشید

موفقیت در اینستاگرام درست مثل موفقیت در دوی ماراتن است! برای رسیدن به اهداف، هیچ راه میانبری در این بستر وجود ندارد. باید آهسته و پیوسته حرکت کنید و رفته رفته با تولید محتوای مناسب، پیشرفت داشته باشید. همچنین نمی‌توان یک هفته منظم فعالیت کرد و دو هفته صفحه را کامل رها کرد و انتظار کسب نتایج دلخواه را داشت. حضور مستمر برای پیشرفت چه در این بستر و چه در بسترهای محتوایی دیگر، شاید مهم‌ترین کلید موفقیت باشد.

فالوور فیک استفاده نکنید!

برخلاف توصیه‌ای غیرتخصصی برخی از افراد، اضافه کردن فالوور فیک چه در شروع مسیر و چه پس از آن، نه تنها باعث موفقیت نمی‌شود، بلکه می‌تواند کار شما را برای به دست آوردن نرخ تعامل مناسب و رشد در اینستاگرام به ماموریت غیرممکن تبدیل کند!

همانطور که در مقاله برنامه تشخیص فالوور فیک سایت آکادمی اینفوگرام گفته شده، «به دلایل زیر نباید از فالوورهای فیک استفاده کرد:

تعامل فالوورها با شما خیلی زود کم می‌شود

فالوورهای فیک موجود در حساب‌های کاربری احتمالا هرگز پستی را ندیده، نخواهند پسندید و در نهایت نظری در رابطه‌ با آن‌ها نخواهند داد. اگر شما حساب خود را با تعدادی زیادی فالوور معروف کنید، ممکن است اعتبار خود را نزد مخاطبان واقعی خود از دست بدهید. این یک روش فریب‌کارانه است که می‌تواند به راحتی اعتماد مخاطبان شما را به درستی و راستی خدمات و محصولاتی که به آن‌ها عرضه یا تبلیغ می‌کنید، خدشه‌دار کند.

نمی‌توانید عملکرد خود را به خوبی ارزیابی کنید

دنبال‌کنندگان خریداری شده اینستاگرام می‌توانند معیارهای عملکرد شما را تحریف کنند. اگر درصد بالایی از مخاطبان، واقعی نباشند؛ اندازه‌گیری میزان ارتباط مخاطب هدف شما با برند، عملاً غیرممکن است. هیچ‌گاه نخواهید فهمید که پست‌های شما چقدر خوب عمل می‌کنند یا نظر واقعی مخاطبان شما چیست. هرگز فالوورهای اینستاگرام خود را به مشتری واقعی تبدیل نخواهید کرد.

اینستاگرام فالوورهای فیک را شناسایی و حذف می‌کند

اخیرا اینستاگرام شرایط استفاده از خود را برای شناسایی و حذف حساب‌های غیرمعتبر از سیستم‌عامل خود، به روز کرده است. اینستاگرام هرگونه پسندیدن، دنبال‌کردن یا نظر را از برنامه‌های فیک که برای رشد مصنوعی مخاطبان حساب طراحی شده‌اند، شناسایی و حذف می‌کند.»

درباره هوش مصنوعی و کاربرد آن در دیجیتال مارکتینگ در وبسایت enline.ir بیشتر بخوانید.

از هشتگ‌ها درست استفاده کنید

استفاده صحیح از هشتگ‌ها در بسیاری از اوقات می‌تواند راه رسیدن پست شما به اکسپلور و دیده شدن بیشتر محتوایتان باشد. برای هشتگ‌ زدن فرمول‌های مختلفی عنوان می‌شود. اما استفاده به اندازه از هشتگ و وارد کردن کلماتی که دقیقا به محتوای شما مرتبط است، مهم‌ترین نکته برای استفاده درست از آن‌ها است. بنابراین به جای استفاده زیاد از هشتگ، از آن‌ها بهینه و با هدف مشخص استفاده کنید.

 جمع بندی

این روزها فضای اینستاگرام با چند سال پیش بسیار متفاوت است. این شبکه اجتماعی به قطبی مستقل برای تولید محتوا تبدیل شده و برای رقابت در آن لازم است مثل یک تولیدکننده حرفه‌ای محتوا، با داشتن استراتژی و نقشه راه مشخص، محتوای باکیفیت و هدفمند تولید کنید و البته صبور باشید!

در کنار راه‌های مهمی که برای پیشرفت در این مقاله معرفی شد، همکاری با اینفلوئنسرها بعد از مدتی که به صورت طبیعی رشد مناسبی داشتید و از درست بودن استراتژی خود مطمئن شدید، کمک بسیار زیادی به رشدتان خواهد کرد. فراموش نکنید که برای برداشتن هر قدم جدید در اینستاگرام، تنها به توصیه‌های منابع رسمی و اطلاعات منتشر شده توسط خود اینستاگرام توجه کنید و توصیه‌های افراد غیرمتخصص را جدی نگیرید تا دچار چالش‌های مختلف نشوید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

2 در مورد “ترفند های موفقیت در اینستاگرام را بشناسید”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH