مسدود شدن بیش از 340 هزار سیم‌کارت به دلیل ارسال پیامک تبلیغاتی مزاحم

با اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، از بهمن سال 97 تا پایان بهمن ماه سال جاری، بیش از 340 هزار سیمکارت به دلیل ارسال پیامک تبلیغاتی مزاحم، مسدود شده‌اند. این آمار در حالی منتشر شد که طبق اعلام رگولاتوری، تا پایان سال 98، بیش از 246 سیم‌‎کارت به دلیل پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم قطع شده بودند. به این ترتیب طی 11 ماه گذشته بیش از 100 هزار سیم‌کارت به همین منظور مسدود شده است.

موضوع برخورد با پیامک‌های تبلیغاتی از دو سال پیش در قالب مسدود سازی سیم‌کارت‌های شخصی که پیامک‌های تبلیغاتی انبوه ارسال می‌کردند آغاز شد، از زمان شروع این طرح تا پایان سال 98، بیش از 246 سیم‌کارت مسدود شدند، این آمار تا پایان بهمن به 340 هزار و 915 سیم‌کارت رسید.

با اعلام رگولاتوری با وجود مسدود شدن نزدیک به 341 هزار سیم‌کارت، همچنان نارضایتی از پیامک‌های تبلیغاتی وجود دارد، بنابراین کاربران می‌توانند از طریق شماره گیری کد دستوری #800* شماره‌های ارسال کننده پیامک تبلیغاتی را به رگولاتوری اعلام کنند.

بر اساس آمارهای سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، بیشترین میزان شکایت از سیم‌کارت‌های شخصی است که نسبت به ارسال پیامک‌های تبلیغاتی انبوه اقدام می‌کنند، از آنجایی که به طور معمول سرویس دیگری بر روی این سیم‌کارت‌ها غیر فعال نیست، این تخلف با توجه به حجم زیاد ارسال پیامک از طرف سیم‌کارت قابل شناسایی است.

کد دستوری #800* نیز به همین منظور از طرف سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایجاد شده و در دسترس کاربران است، البته در این سامانه خدمات دیگری مانند مشاهده خدمات فعال، قطع خدمات محتوایی فعال، سوابق خدمات محتوایی، قطع پیامک‌های تبلیغاتی، قطع پیامک تبلیغاتی از طریق خط شخصی، وصل پیامک تبلیغاتی و حتی استعلام هویت ماسک نیز وجود دارد.

با این سامانه می‌توانید به طور کلی پیامک‌های تبلیغاتی بر روی خط خود را بسته یا مجددا وصل نمایید، همچنین نسبت به مسدود‌سازی پیامک‌های تبلیغاتی تنها از یک خط نیز اقدام کنید.

 

1 در مورد “مسدود شدن بیش از 340 هزار سیم‌کارت به دلیل ارسال پیامک تبلیغاتی مزاحم”

  1. چرا اینو بصورت سیستمی فعال نمیکنن؟؟؟ واسه ارسال تعداد بالای اس ام اس محدودیت بزارن
    مثلا محدودیت ارسال 100 پیامک به صد شماره مختلف در یک روز یا یکس اعت یا هرچی
    و اگه تکرار شد مسدود سازی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH