تیم کوک: سال 2020 به لحاظ نوآوری بهترین دوران برای اپل بوده است

تیم کوک؛ مدیرعامل شرکت اپل اخیرا در مصاحبه‌ای با یکی از دانشجویان دانشگاه پست و ارتباطات پکن شرکت کرد و طی گفتگوی خود به مباحث مختلفی از گوشی‌های آی‌فون گرفته تا نوآوری‌های کمپانی اشاره نمود. تیم کوک به منظور پوشش‌دهی نقطه‌نظرات معمول اپل به‌طور منظم در محافل عمومی حاضر می‌شود و وی طی صبح روز جمعه با یک دانشجوی ارشد 22 ساله از کالج چین گفتگو کرد. این مصاحبه موضوعاتی نظیر روال صبح‌گاهی تیم کوک، بازدیدهای وی از کشور چین و چگونگی تاثیرگذاری فناوری بر زندگی ما را تحت پوشش قرار داد.

هی شی‌جی؛ مجری مصاحبه و دانشجوی دانشگاه گفتگوی خود با تیم کوک را با طرح این پرسش آغاز کرد که وی و تیم تحت سرپرستی او در اپل چگونه هر ساله با استرس ناشی از تولید محصولات جدید کنار آمده و با آن مقابله می‌کنند؟ تیم کوک در پاسخ به این پرسش گفت: “برای نوآوری هیچ‌گونه فرمول خاصی وجود ندارد. ما دارای فرهنگ خلاقیت و فرهنگ همکاری هستیم. تلاقی این 2 عامل در کنار یکدیگر موجب خلق نوآوری‌های عظیم خواهد شد.” به گفته وی تنوع و شمولیت محیطی لازم برای نوآوری ضرورت تعامل طرفین با یکدیگر را روشن می‌کند.

در ادامه شی‌جی به اظهارنظر پیرامون آی‌فون 12 پرداخت و به‌خاطر عرضه دستگاه‌های جدید اپل و امکانات آن‌ها از تیم کوک قدردانی کرد. سپس تیم کوک با اظهاراتی پیرامون نوآوری‌های اپل در سال 2020 گفتگو را ادامه داد: “ما با عرضه آی‌فون 12 اوقات بسیار خوشایندی را سپری می‌کنیم. من واقعا معتقدم که سال 2020 به لحاظ نوآوری در عرصه گوشی، ساعت، آی‌پد و تراشه M1 بهترین دوره در تاریخ فعالیت ما محسوب می‌شود.”

هی شی‌جی خاطرنشان کرد که مک‌بوک ایر وی مجهز به پردازنده M1 از شارژدهی طولانی‌مدت باتری برخوردار بوده و دوام باتری این محصول بسیار بالا است. همچنین به باور وی عملکرد نهایی مک‌بوک ایر در مقایسه با مدل قدیمی‌تر مک‌بوک پرو 16 اینچی به میزان قابل‌توجهی بهتر است.

این گفتگو در ادامه به حوزه فناوری و نحوه پیاده‌سازی آن برای بهبود کیفیت زندگی معطوف شد. تیم کوک در خصوص برخی نوآوری‌های الهام گرفته شده توسط چین مانند گزینه‌های صفحه‌کلید جایگزین، عکاسی حالت شبانه و اسکن کد QR بحث کرد. به گفته وی کلیه افراد بایستی نحوه استفاده از دستگاه خود را فرا بگیرند؛ زیرا همه چیز روی گوشی آن‌ها قرار دارد.

آقای کوک اذعان کرد که وی به بازدید از چین و ملاقات با توسعه‌دهندگان علاقه بسیار زیادی دارد. وی با دعوت از شی‌جی برای بحث پیرامون فرآیند کاری او اعلام کرد: “بزرگترین پاداشی که ما بابت فعالیت خود دریافت می‌کنیم این است که ببینیم افراد دیگر نسبت به آن‌ها چه واکنشی دارند.”

به گفته هی شی‌جی اپلیکیشن Note یکی از پرکاربردترین برنامه‌ها برای وی محسوب می‌شود. دسترسی به مکانی برای یادداشت افکار و همگام‌سازی آن‌ها بین آی‌فون و آی‌پد از طریق آی‌کلود ابزاری شگفت‌انگیز قلمداد می‌شود. در ادامه گفتگو، تیم کوک پیرامون مشارکت خود در انجمن SEM Board، آموزش کدنویسی به افراد و امکان کدنویسی توسط کلیه کاربران بحث کرد. همچنین وی خاطرنشان کرد که کدنویسی و خلاقیت مهارت‌های مهمی برای آینده به‌شمار می‌روند.

این مصاحبه با گفتگویی کوتاه پیرامون استیو جابز و مشاوره برای فارغ‌التحصیلان متقاضی شغل به پایان رسید. تیم کوک در پاسخ به یک پرسش به نقل‌قولی از استیو جابز اشاره کرد و گفت: “هنگامی‌که شغل خود را پیدا کنید؛ آن‌را درک خواهید کرد. چنان‌چه هنوز شغل آینده خود را کشف نکرده‌اید؛ در این‌صورت کماکان بایستی به جستجو ادامه دهید.”

2 در مورد “تیم کوک: سال 2020 به لحاظ نوآوری بهترین دوران برای اپل بوده است”

  1. استیو جابز خیلی سخت گیر و محدود عمل میکرد اما کوک با این حرکت و ارتباط با چین که بزرگترین رقیب اپل محسوب میشه نشون داد که محدودیت ها و اصول جابز رو نداره
    هم خوبه و هم بد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH