فناوری جدید شرکت سامسونگ به ارتقاء کارآیی شبکه‌های 5G کمک خواهد کرد

در مبحث فناوری‌های موبایلی اصطلاح MIMO مخفف عبارت “ورودی چندگانه – خروجی چندگانه” است. این فناوری موجب افزایش توان ارتباط رادیویی میان ایستگاه پایه سلولی و گوشی تلفن‌همراه خواهد شد. فرآیند مذکور از طریق به‌کارگیری چندین آنتن جهت انتقال داده از ایستگاه پایه به چندین آنتن تعبیه شده درون هندست اجرا می‌شود.

بسیاری از افراد احتمالا با فناوری‌های 2×2 MIMO (دارای 2 آنتن فرستنده و 2 آنتن گیرنده داخل گوشی) و 4×4 MIMO (دارای 4 عدد آنتن فرستنده از ایستگاه پایه و 4 آنتن گیرنده داخل گوشی) آشنایی دارند. فناوری Massive MIMO به منظور ارتقاء هرچه بیش‌تر توان شبکه از تعداد زیادی آنتن روی ایستگاه پایه بهره می‌گیرد.

روز چهارشنبه شرکت سامسونگ از تکنولوژی جدیدی برای سامانه‌های رادیویی Massive MIMO خود رونمایی کرد. به گفته کارشناسان این فناوری به ارتقاء حداکثر 30 درصدی توان شبکه‌های 4G و 5G کمک خواهد کرد. تولیدکننده کره‌ای فناوری جدید خود را Mobility Enhancer (تقویت‌کننده موبایلی) نامگذاری نموده و به منظور بهبود دقت سیگنال‌های 4G و 5G ارسالی از ایستگاه پایه به آنتن رادیویی نصب شده درون هندست 5G یکی از کاربران در حال تردد داخل خیابان از تکنیک‌های پیشرفته هوش مصنوعی و پردازش سیگنال استفاده می‌کند. سیستم‌های رادیویی Massive MIMO تولید شده توسط سامسونگ شامل مدل‌هایی با فرکانس‌های کاری 3.5 گیگاهرتز، 2.5 گیگاهرتز و فرکانس پهن‌باند 150 مگاهرتزی موسوم به (Citizens Broadband Radio Service (CBRS در ایالات‌متحده هستند.

سامسونگ با ارزیابی فناوری جدید از طریق اجرای تست‌های میدانی توسط یک کاربر موبایلی در حال حرکت متوجه شد که استفاده از این تکنیک افزایش 30 درصدی توان شبکه را به‌دنبال خواهد داشت. با توجه به نتایج موفقیت آمیز تست اکنون کمپانی کره‌ای قصد دارد تا نسبت به انتشار جهانی به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای سامانه‌های رادیویی Massive MIMO خود در سراسر دنیا طی سال جاری اقدام نماید.

جئونگ‌هو پارک؛ معاون ارشد، ریاست لابراتوار طراحی سیستمی پیشرفته و واحد کسب‌وکارهای شبکه‌ در سامسونگ الکترونیکس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: “هدف ما در سامسونگ ارائه بهترین ایده‌های مرتبط با شبکه به کلیه اشکال اپراتورهای موبایلی است. این موضوع به اپراتورها امکان می‌دهد تا خدمات خود را با بهترین کیفیت در اختیار مشتریان قرار داده و چشمگیرترین تجربه موبایلی ممکن را برای آن‌ها خلق نمایند. فناوری Mobility Enhancer یکی از مهم‌ترین دستاوردهای ما برای نوآوری در شبکه تلفن‌همراه محسوب می‌شود. این فناوری به ارتقاء عملکرد شبکه 5G و پیشرفت هرچه بیش‌تر آن کمک می‌کند.”

سامسونگ تفاوت میان سیستم قدیمی آنتن و سامانه Massive MIMO را نمایش می‌دهد

سامانه Massive MIMO با سیگنال‌های 5G زیر 6 گیگاهرتز کار کرده و به منظور انتقال سیگنال (beamforming) از چندین کانال داده‌ای مختلف استفاده می‌کند. beamforming نوعی فناوری است که با هدف انتقال دقیق، همزمان و بدون تداخل سیگنال‌ها به دستگاه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. سامسونگ در جریان برگزاری رویداد CES امسال از آرایه‌های آنتن beamforming برای شبکه‌های 5G موج میلی‌متری با فرکانس بالا رونمایی کرد.

سامسونگ تنها شرکتی نیست که روی این فناوری کار می‌کند. روز گذشته کمپانی اریکسون نیز از 3 سامانه رادیویی جدید برای باند فرکانسی میانی امواج 5G رونمایی کرد. این سامانه‌ها از فناوری Massive MIMO بهره می‌گیرند.

2 در مورد “فناوری جدید شرکت سامسونگ به ارتقاء کارآیی شبکه‌های 5G کمک خواهد کرد”

  1. گوشی 5g قیمتش خیلی بالاست حداقل تا چند سال آینده قیمتشون همینجوری بالا میمونه مگه اینکه نت وایرلس رایگان و ماهواره ای همه گیر بشه

  2. وقتی از نت فورجی استفاده میکنیم نسبت به تری جی دوبرابر شارژ باتری مصرف میشه
    فایوجی هم همینطوره؟ مصرف باتری بیشتری داره؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH