فهرست مشخصات شیائومی می 11 لایت در Google Play Console منتشر شد

پیش‌تر در ماه دسامبر سال 2020 کمپانی شیائومی با معرفی اسمارت‌فون Mi 11 از سری جدید پرچم‌داران خود رونمایی کرد. کمپانی چینی با هدف تبدیل شدن به نخستین عرضه‌کننده اسمارت‌فون مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 888 ساخت کوالکام از گوشی پرچم‌دار خود پیش از موعد معمول رونمایی کرد. اکنون کاربران بی‌صبرانه منتظر معرفی اعضای جدید این خانواده با اسامی شیائومی می 11 پرو، می 11 اولترا و می 11 لایت هستند.

شیائومی می 11 لایت یقینا قدرتمندترین عضو سری Mi 11 به‌شمار نخواهد رفت؛ اما تجربه به‌کارگیری یکی از اعضای خانواده با برچسب قیمتی ارزان‌تر را امکان‌پذیر خواهد کرد. اخیرا تصاویری از این هندست منتشر شده است؛ اما مشخصات آن پیش‌تر در هاله‌ای از ابهام قرار داشت. بر اساس برخی شایعات شیائومی می 11 لایت مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 732G خواهد بود؛ در حالی‌که برخی شایعات دیگر از به‌کارگیری تراشه معرفی نشده اسنپ‌دراگون 775G حکایت دارند. اکنون به لطف انتشار فهرست Google Play Console صحت و سقم برخی از این شایعات روشن شده است.

شیائومی می 11 لایت مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 765G خواهد بود

اخیرا اسمارت‌فون شیائومی می 11 لایت با اسم رمز “Renoir” و شماره مدل M2101K9G در پایگاه داده Google Play Console رویت شده است. شماره مدل نیمه‌هادی، سرعت فرکانس و پیکره‌بندی اعلام شده برای هسته‌ها با تراشه اسنپ‌دراگون 765G مطابقت دارند. بنابراین نهایتا به‌نظر می‌رسد که کمپانی شیائومی برای 1 سال دیگر نیز از تراشه اسنپ‌دراگون 765G استفاده خواهد کرد. چنین تصمیمی برای یک گوشی 5G میان‌رده ممتاز کاملا منطقی به‌نظر می‌رسد.

از این گذشته کمپانی کوالکام نیز از مدل جانشین تراشه اسنپ‌دراگون 765G رونمایی نکرده است. بدین‌ترتیب تا به این لحظه صرفا شاهد انتشار شایعاتی پیرامون تراشه اسنپ‌دراگون 775G بوده‌ایم. همچنین اخبار اخیرا منتشر شده از ایجاد شرایط بحرانی در بازار نیمه‌هادی‌ها حکایت دارند؛ موضوعی که بر وضعیت دسترسی به تراشه‌های اسمارت‌فونی نیز تاثیرگذار خواهد بود. بنابراین کمپانی احتمالا به استفاده از تراشه‌های پیش‌تر خریداری شده بسنده خواهد کرد. اطلاعات مندرج در فهرست وجود رم 8 گیگابایتی در هندست را موردتائید قرار می‌دهند؛ اما این پیکره‌بندی احتمالا تنها گزینه پیش روی مشتریان به‌شمار نخواهد رفت.

همچنین اطلاعات فهرست از به‌کارگیری نمایشگری با رزولوشن 2400×1080 پیکسل حکایت دارند؛ مشخصه‌ای که در حال حاضر به هیچ عنوان شگفت‌انگیز به‌نظر نمی‌رسد. بعلاوه شیائومی می 11 لایت با سیستم‌عامل اندروید 11 روانه بازار شده و بر اساس پیش‌بینی‌ها حداقل از رابط کاربری MIUI 12 بهره‌برداری خواهد کرد. البته استفاده از رابط کاربری MIUI 12.5 در یک اسمارت‌فون سری Mi 11 از اولویت بالاتری برخوردار است. متاسفانه Google Play Console به جزئیات دیگری پیرامون این هندست اشاره نکرده است. با این‌حال بر اساس اطلاعات پیش‌تر لو رفته انتظار می‌رود که انرژی موردنیاز گوشی از طریق یک باتری 4150 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 33 واتی تامین شود. این اسمارت‌فون احتمالا در مدل‌های دیگری مجهز به 64 یا 128 گیگابایت حافظه‌داخلی نیز روانه بازار خواهد شد. همچنین مدل پایه می 11 لایت احتمالا مجهز به 6 گیگابایت حافظه رم خواهد بود.

در حال حاضر پیرامون اسمارت‌فون شیائومی می 11 لایت جزئیات دیگری در دست نیست. بر اساس پیش‌بینی‌ها کمپانی چینی تا پایان ماه جاری به جزئیات بیش‌تری پیرامون این محصول اشاره نموده و زمان عرضه آن‌را اعلام خواهد کرد.

 

2 در مورد “فهرست مشخصات شیائومی می 11 لایت در Google Play Console منتشر شد”

  1. من میخوام گوشی شیائومی بخرم شنیدم تحریم شده و از خدمات گوگل نمیتونه استفاده کنه
    آیا این خبر صحت داره؟

  2. توی تبلیغات و شایعات اولیه مشخصات رو بالا اعلام میکنن و کم کم هرچی به زمان عرضه نزدیک میشن مشخصاتو پایین میارن تهش میبینیم میرسه به حدود نسل قبلی
    احتمالا دیگه چیزی واسه عرضه ندارن دارن درجا میزنن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH