افزایش درآمد حق‌السهمی دولت از اپراتورها صرف رقابت و مقابله با تهدیدات اینترنت ماهواره‌ای می‌شود

کمیسیون تلفیق مجلس با تاکید بر افزایش 10 درصدی حق‌السهم اپراتورها، منابع واریز این درآمد را صدا و سیما و شرکت مخابرات ایران اعلام کرد. به این ترتیب درآمد حاصل از افزایش حق‌السهم اپراتورها به صدا و سیما برای تولید محتوا و نظارت بر فضای مجازی و شرکت مخابرات ایران برای افزایش کیفیت اینترنت به جهت مقابله با تهدیدات اینترنت ماهواره‌ای اختصاص پیدا می‌کند.

طبق بند 2 تبصره 6 لایجه بودجه 1400 افزایش 10 درصدی حق‌السهمی اپراتورها درآمد مازاد 6 هزار و 980 میلیارد تومانی خواهد داشت که صرف توسعه زیرساخت اینترنت ثابت و مدیریت فضای مجازی خواهد شد، در متن مصوبه مجلس تاکید شده که اینترنت پرسرعت مخابرات باید امکان ارائه سرویس‌های صوت و تصویر پیشرفته و قابلیت مقابله و رقابت با تهدیدات اینترنت ماهواره‌ای کشورهای دیگر در حریم کشور را داشته باشد. همچنین بخش دیگر این درآمد هزینه تولید محتوا و نظارت بر فضای مجازی خواهد شد. وزارت ارتباطات مکلف به حمایت از تولید محتوا در فضای مجازی شده و به همین جهت تا پایان سال 1400 باید شبکه ملی اطلاعات را اجرا کند.

حسین فلاح جوشانی، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در واکنش به اعلام این خبر در صفحه توییتر خود نوشت: مشکل توقف در توسعه اینترنت خانگی، سرمایه نیست. انحصار مخابرات ایران در سیم مسی و داکت‌های زیرزمینی است که در خصوصی‌سازی به اشتباه به آن‌ها واگذار شده است، آن‌ را باید رفع کنید. مسئولیت توسعه منظومه‌های ماهواره‌ای نیز با سازمان فضایی است نه مخابرات ایران!

معاون وزیر ارتباطات پیش‌تر نیز به افزایش 10 درصدی حق‌السهم اپراتورها واکنش نشان داده بود، به اعتقاد وزیر ارتباطات و معاون وزیر ارتباطات این افزایش حق‌السهم باعث گرانی اینترنت خواهد شد، از آنجا که درآمد اپراتورها مستقیما به تعرفه وابسته است، افزایش درآمد خزانه حتما موجب افزایش قیمت اینترنت می‌شود؛ البته مجلس اعلام کرد که اپراتورها حق افزایش تعرفه اینترنت را ندارد.

2 در مورد “افزایش درآمد حق‌السهمی دولت از اپراتورها صرف رقابت و مقابله با تهدیدات اینترنت ماهواره‌ای می‌شود”

  1. کافیه تیتر این مطلبو بگی و بهشون بقبولونی توی کشورت این یه واقعیته قطعا همه جا بهت پناهندگی میدن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH