گزارش اختصاصی آی‌تی‌رسان از بزرگ‌ترین رویداد سالانه دیجی‌پی

عصر دیروز 17 اسفند 99، اولین رویداد گزارش سالانه دیجی‌پی با حضور هومن امینی مدیرعامل دیجی‌پی و حمید محمدی رئیس هیات مدیره این برند برگزار شد.

دیجی‌پی یک سوپر اپلیکیشن جامع در حوزه پرداخت و اعتباربخشی است که کاربران می‌توانند تمام پرداخت‌های روزانه خود را از طریق آن انجام دهند. هومن امینی و حمید محمدی، در اولین رویداد گزارش سالانه دیجی‌پی در مورد خدمات، قابلیت‌ها، ویژگی‌ها و اهداف این پلتفرم سخن گفتند و آمارهایی از وضعیت کاربران دیجی‌پی در سال جاری ارائه دادند.

بر اساس آمارهای ارائه شده در این رویداد، اپلیکیشن دیجی‌پی در حال حاضر یک میلیون نصب فعال دارد و تراکنش‌ها در کیف پول این اپلیکیشن به حدود 25 میلیون تومان می‌رسد، با این اتفاق به نظر می‌رسد که اعتماد خوبی میان کاربران و دیجی‌پی برقرار است، حمید محمدی، رئیس هیات مدیره دیجی‌پی در مورد کاربران این پلتفرم توضیح داد: بخش بزرگی از ذی‌نفعان ما همان کاربران پلتفرم‌های مختلف مانند دیجی‌کالا و سایر پلتفرم‌های حوزه تجارت الکترونیک و اقتصاد دیجیتال همچنین کاربران اپلیکیشن خدمات پرداخت یا کاربران پلتفرم‌های دیگری که نیاز به پرداخت دارند، هستند و همه این گروه‌ها می‌توانند از خدمات دیجی‌پی استفاده کنند. دیگر ذی‌نفعان دیجی‌پی پذیرندگان یا پلتفرم‌هایی هستند که نیاز به خدمات پرداخت دارند، به عنوان مثال فروشندگان پلتفرم مارکت‌پلیس دیجی‎‌کالا می‌توانند از دسته افرادی باشند که از خدمات ما بهره می‌برند و از اعتباراتی که دیجی‌پی در اختیارشان قرار می‌دهد، استفاده ‌می‌کنند.

هومن امینی

 

هومن امینی، مدیرعامل دیجی‌پی با اشاره به تمایل پلتفرم دیجی‌پی به شفافیت سازی و ارائه جزئیات عملکرد این پلتفرم در یک سال گذشته اعلام کرد: ما بر اساس سنتی که در دیجی‌کالا داریم اولین رویداد گزارش سالانه دیجی‌پی را برگزار کردیم و برنامه داریم تا این رویداد سنگ‌بنایی باشد تا دیگر فعالان حوزه فین‌تک نیز به ارائه چنین گزارش‌هایی تمایل پیدا کنند. فین‌تکی‌ها به دنبال آن هستند تا به آینده اقتصاد دیجیتال کمک کنند و این رویداد‌ها به باورپذیر بودن این اتفاق کمک فراوانی می‌کند.

 

امینی در خصوص سه حوزه اصلی فعالیت دیجی‌پی اعلام کرد: ما تا کنون در سه حوزه فعالیت داشتیم، اولین حوزه سوپراپلیکیشن فین‌تکی دیجی‌پی است که خدمات مالی را در قالب یک برنامه موبایلی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در این بخش به دنبال آن هستیم تا بهترین خدمت را ارائه دهیم تا صرفا یک پوسته از خدمات سنتی نباشیم و نحوه تجربه کاربر از تعاملات و پرداخت‌های روزانه را افزایش دهیم.

امینی ادامه داد: حوزه دوم دیجی‌پی درگاه پرداختی است که توسط این پلتفرم ارائه می‌شود و از حوزه خدمات مالی دیجی‌پی جدا نیست. حوزه سوم نیز حوزه ارائه اعطای اعتبار است که بیشتر به عنوان خرید اقساطی شناخته می‌شود، این سه حوزه افقی است که برای دیجی‌پی تعیین کردیم و امیدواریم نقش پررنگی را در آینده فین‌تک ایران اجرا کنیم.

نوید محمدی

در ادامه این رویداد حمید محمدی در خصوص تاثیر استفاده از دیجی‌پی در زندگی کاربران و مشکلاتی که با استفاده از این پلتفرم رفع خواهد شد، گفت: در زندگی روزانه تعداد زیادی از خدمات پایه مانند پرداخت، دردسرهای خاص خود را دارد، وارد کردن شماره کارت، دریافت رمز دوم پویا و وارد کردن تاریخ پروسه‌ای ایجاد کرده که گاها اشکالاتی در آن به وجود می‌آید، گاهی پرداخت ناموفق است و پول به حساب بازمی‌گردد و خلاصه همه دردسرهایی که ما درگیر آن هستیم در راه‌حل‌های پرداخت دیجی‌‎پی راحت‌تر می‌شوند.

محمدی ادامه داد: به عنوان مثال شما در دیجی‌پی با یک کلیک می‌توانید پرداخت‌ را انجام دهید و در عین حال امنیت بسیار بیشتری داشته باشید، یا روشی که در حال حاضر در دیجی‌پی وجود دارد پرداخت اعتباری است که می‌توانید به صورت اقساطی خرید کنید، همچنین دیگر ویژگی این پلتفرم آن است که می‌توانید الان خرید کنید و در آخر ماه پول آن را بپردازید. این‌ها روش‌هایی است که در حال حاضر در دیجی‌پی و در فروشگاه ‌دیجی‌کالا ارائه می‌شود و ما می‌توانیم آن را به دیگر بازیگران حوزه اقتصاد دیجیتال به عنوان راه حل پرداخت اضافه کنیم.

هومن امینی با تاکید به فین‌تکی بودن دیجی‌پی در مورد کارکردهای این اپلیکیشن گفت: ما با مشاهده روند پرداخت‌ها، هزینه‌ها و فعالیت‌های کاربر می‌توانیم شناخت بهتری از کاربر پیدا کنیم، این به ما کمک می‌کند تا در هنگام ارائه اعتبار با فرایند بهتری بتوانیم خدمت‌رسانی کنیم. همچنین در مورد فروشندگانی که به دنبال عرضه محصولاتشان هستند، با حذف چالش‌های سنتی، قابلیتی فراهم شده تا به راحتی و اصطلاحا زدن یک کلیک بتوانند خدمت و محصول خودشان را در دیجی‌پی ارائه بدهند.

مدیرعامل دیجی‌پی در مورد خدمت کش‌بک در اپلیکیشن دیجی‌پی اعلام کرد: کش‌بک مانند ارائه کوپن یا تخفیف به شکل سنتی است اما به صورتی که شما با خرید یک محصول یا دریافت یک خدمت، تخفیفی از طرف دیجی‌پی دریافت می‌کنید و آن مبلغ به کیف پول شما در دیجی‌پی بازمی‌گردد. این ویژگی در دیجی‌کالا فعال است و کاربران عضو دیجی‌پلاس، در هنگام خرید هر محصول، مقدار کش‌بک آن را که به کیف پولشان در دیجی‌پی باز می‌گردد، مشاهده می‌کنند. هر چه خرید شما بیشتر باشد، مقدار ذخیره شدن کش‌بک بیشتر است.

در گزارش سالانه دیجی‌پی اعلام شد که در حال حاضر اپلیکیشن دیجی‌پی یک میلیون نصب فعال دارد و 15 خدمت از طرف دیجی‌پی ارائه می‌شود. تعداد کل تراکنش‌های کیف پول و درگاه پرداخت هوشمند دیجی‌پی به 23 میلیون تومان می‌رسد و در سال گذشته 330 میلیارد تومان اعتبار به کاربران این اپلیکیشن اعطا شده است. همچنین مقدار کش‌بک دیجی‌پی در سال گذشته بیش از 2 میلیارد و 849 میلیون تومان بوده است و در کنار این موارد بیشترین مبلغ کش‌بک برای یک کاربر مبلغ 11 میلیون تومان ثبت شده است. در این اپلیکیشن بیش از 422 هزار نفر برای دریافت اعتبار خرید قسطی ثبت نام کردند و بیش از 270 هزار محصول به صورت اعتباری توسط کاربران خریداری شد.

هومن امینی مدیرعامل دیجی‌پی و حمید محمدی رئیس هیات مدیره این برند نیز در پایان مراسم، به برخی از سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH