کوالکام به‌دنبال عرضه تراشه اسنپ‌دراگون 888 لایت 4G با قیمت‌گذاری ارزان‌تر است

کمپانی کوالکام در زمینه پلتفرم‌های محاسباتی موبایلی محصولات متعددی را تولید نموده و بخش عمده تولیدات این شرکت به گوشی‌های هوشمند اختصاص یافته است. این برند یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های تولیدکننده نیمه‌هادی‌های موبایلی در جهان و احتمالا محبوب‌ترین نام در صنعت تراشه‌های اسمارت‌فونی به‌شمار می‌رود. طی سالیان اخیر کوالکام با هدف عدم واگذاری فضای فعالیت به رقبا تنوع سبد محصولات خود را گسترش داده است. امروزه این تولیدکننده تراشه در بخش محصولات 4G و 5G چندین گزینه ارزان با قیمت‌گذاری‌های مختلف را روانه بازار کرده است. در سال 2021 کمپانی کوالکام پردازنده موبایلی پیشرفته خود موسوم به اسنپ‌دراگون 888 را در اختیار دارد. با این‌حال برند آمریکایی از تراشه اسنپ‌دراگون 870 برای پرچم‌داران مقرون‌به‌صرفه نیز رونمایی کرد. این نیمه‌هادی اساسا ورژن اصلاح شده تراشه اسنپ‌دراگون 865 به‌شمار رفته و امکان عرضه اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار با قیمت‌گذاری رقابتی را فراهم می‌کند.

اکنون اطلاعات جدیدا لو رفته نشان می‌دهند که کوالکام احتمالا روی مدل رده پایین‌تر اسنپ‌دراگون 888 لایت کار می‌کند. کمپانی به منظور کاهش هزینه‌های تولید این تراشه بدون افت کارآیی آن اقدام به حذف مودم 5G یکپارچه نموده است. امروزه فناوری 5G در محوریت کلیه امور قرار دارد. اما اکنون این پرسش مطرح می‌شود که آیا مشتریان قادر به خریداری گوشی 4G ارزان با کارآیی یک مدل پرچم‌دار خواهند بود؟

جزئیات جدیدا منتشر شده توسط یک خبرچین مشهور با نام رولاند کوانت نشان می‌دهند که این تراشه دارای شماره مدل SM8325 خواهد بود. آقای کوانت با اطمینان اعلام می‌کند که ورژن رده پایین‌تر تراشه اسنپ‌دراگون 888 با همین شماره مدل در دست تولید است. در حال حاضر نام اسنپ‌دراگون 888 لایت برای این تراشه در نظر گرفته شده است. این نیمه‌هادی به تولیدکنندگان اسمارت‌فون کمک می‌کند تا ضمن برخورداری از توانایی پردازشی جدیدترین تراشه پرچم‌دار کمپانی از پرداخت هزینه اجباری برای مودم گران‌قیمت 5G معاف شوند.

“کوالکام بر روی مدل رده پایین‌تر تراشه اسنپ‌دراگون 888 با شماره مدل SM8350 کار می‌کند. تراشه جدید دارای شماره مدل SM8325 بوده و ظاهرا فاقد مودم 5G یکپارچه خواهد بود.” – رولاند کوانت؛ 8 مارس 2021

ورژن 4G تراشه اسنپ‌دراگون 888 احتمالا گزینه‌ای فوق‌العاده برای کشورهای فاقد پوشش شبکه‌های 5G است

البته این موضوع بدان معنا نیست که تراشه جدید از فناوری 5G ابدا پشتیبانی نخواهد کرد. تراشه اسنپ‌دراگون 888 تنها گزینه‌ای است که لزوما به مودم اسنپ‌دراگون X60 5G احتیاج دارد. به‌عنوان مثال تراشه اسنپ‌دراگون 865 بدون مودم داخلی عرضه شد. این موضوع به شرکت‌های تولیدکننده امکان می‌دهد تا با دریافت هزینه اضافی قابلیت 5G را به هندست‌های خود اضافه نموده یا به منظور عرضه اسمارت‌فون‌های خود با قیمت‌گذاری معمول از ارائه این قابلیت صرفنظر کنند. شرکت ویوو با عرضه مدل‌های 4G اسمارت‌فون iQOO 3 مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 865 از چنین مزیتی بهره‌برداری کرد. این گجت‌ها با برچسب قیمتی فوق‌العاده ارزان روانه بازار شدند.

متاسفانه شخص خبرچین به هیچ‌گونه جزئیات دیگری پیرامون پردازنده جدید اشاره نکرده است. با این‌حال وی خاطرنشان می‌کند که این تراشه احتمالا با استفاده از فرآیند 5 نانومتری تولید خواهد شد. این عامل به‌تنهایی یک مزیت خاص نسبت به تراشه 7 نانومتری اسنپ‌دراگون 870 محسوب می‌شود. این مدل ویژه از تراشه اسنپ‌دراگون 888 احتمالا در کشورهای فاقد فناوری 5G گزینه‌ای قدرتمند به‌شمار خواهد رفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH