رایانش ابری

سرویس زیرساخت ابری مبین‌نت؛ راهکاری برای کاهش هزینه‌های نگهداری داده

شرکت‌ها، سازمان‌ها و کسب‌وکارهای گوناگون برای محافظت از اطلاعات وب‌سایت یا مراجع نرم‌افزاری و اپلیکیشن خود نیازمند زیرساخت امن و پیشرفته هستند. بررسی بسیار کلی نیز مشخص می‌کند که نگهداری اطلاعات در محل سازمان بسیار هزینه‌بر است و علاوه ‌بر این‌ها می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری را برای مجموعه‌ها به دنبال داشته باشد.

اکنون نزدیک به دو دهه است که سازمان‌ها، بانک‌ها، شرکت‌ها و کسب‌وکارهای دیجتال برای نگهداری اطلاعات مجموعه و مشتریان خود، از خدمات دیتاسنتری اپراتورها استفاده می‌کنند. در این بین البته گاهی دیده می‌شود که برخی از سازمان‌ها اطلاعات خود را در ساختمان‌های ناایمن و شرایطی نامناسب نگهداری می‌کنند.

با این حال هستند برخی از کسب‌وکارها که نیاز به خدمات دیتاسنتری دارند اما اجاره‌ی فضای فیزیکی دیتاسنتر هزینه‌های سنگینی را بر آن‌ها تحمیل کرده است. شرکت ارتباطات مبین‌نت که به مدت بیش از یک دهه خدمات دیتاسنتری مجهز و پیشرفته در ایران ارائه کرده و می‌کند، در آخرین اقدام خود راهکاری بسیار ویژه را برای این کسب‌وکارها تدارک دیده است.

در این راستا، مبین‌نت در اسفندماه 1399 از خدمات رایانش ابری خود رونمایی کرد.

خدمات رایانش ابری مبین‌نت در نتیجه‌ی آسیب‌شناسی علمی و تحقیقی این حوزه راه‌اندازی شده است. این سرویس از پشتیبانی مجهزترین دیتاسنتر موجود در سطح کشور بهره‌مند است و این موضوع موجب اطمینان خاطر مشترکین خواهد شد. در ادامه ابعاد مختلف استفاده از فناوری IaaS را بررسی و به ویژگی‌های سرویس زیرساخت ابری مبین‌نت خواهیم پرداخت.

آشنایی با خدمات رایانش ابری (IaaS)

رایانش ابری در حقیقت فرایندی است که با استفاده از آن می‌توان سرویس و خدمات فناوری اطلاعات را بر مبنا و بستر اینترنت توسعه داد. سرویس IaaS این امکان را برای کاربران مهیا می‌سازد که بدون نیاز به داشتن اطلاعات تخصصی در خصوص نصب و راه‌اندازی برنامه‌ها و یا نگهداری و کنترل زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم افزاری، بتوانند به راحتی از طریق مرورگر یا برنامه‌های واسط از خدمات مورد نیاز استفاده کنند.

در حقیقت تسهیل دسترسی به زیرساخت‌های نگهداری دیتا سبب شده است که این سرویس محبوبیت خاصی بین کسب‌وکارهای دیجیتال در سراسر دنیا پیدا کند. این تسهیل فرایند نه تنها هزینه اضافه‌ای برای سازمان‌ها ندارد بلکه هزینه‌های نگهداری اطلاعات و خدمات دیتاسنتری را برای هر کسب‌وکاری کاهش می‌دهد.

خدمات رایانش ابری (IaaS) مبین‌نت چه ویژگی‌هایی دارد؟

مبین‌نت در آخرین سرویس خود از سال 1399 توجه و تمرکز ویژه‌ای بر روی مساله کاهش هزینه کسب‌وکارها داشته است. در حقیقت زیرساخت مجازی مبین‌نت با رویکرد کاهش هزینه‌های سازمان‌ها و شرکت‌ها، اکنون از پشتوانه به‌روزترین و پیشرفته‌ترین دیتاسنتر موجود در کشور بهره‌مند شده است.

سرویس جدید مبین‌نت با عنوان “موبیکلود” مطابق با نیازمندی تمامی انواع کسب‌وکارها و سازمان‌ها طراحی و راه‌اندازی شده است.

اطمینان‌پذیری، دسترسی آسان، امنیت بالا، مانیتورینگ و دریافت گزارش از جمله مزیت‌های مهم سرویس «زیرساخت ابری» مبین‌نت است. تمامی خدمات ذکر شده در پیشرفته‌ترین و البته ساده‌ترین حالت کاربری ارائه می‌شوند و به این ترتیب 99.9٪ SLA برای متقاضیان تضمین می‌شود.

از طرف دیگر مبین‌نت برای جلب رضایت مشتریان و ارائه سرویس مطابق با نیازمندی‌های متفاوت کسب‌وکار آن‌ها، سرویس زیرساخت ابری خود را همراه با قابلیت‌های تجهیزاتی ویژه ارائه می‌دهد و بهترین کارایی در حوزه‌های مختلف مانند پهنای‌باند، کارایی دیسک، قدرت پردازنده و… برای کسب‌وکارها تضمین می‌شود.

علاوه ‌بر این مدیریت حساب و مشاهده وضعیت سرویس از طریق پنل کاربری سرویس زیرساخت ابری امکان پذیر شده است. همچنین گزارش‌گیری و امکان بررسی وضعیت شبکه مواردی است که از طریق صفحه‌ی مدیریت حساب کاربری IaaS در دسترس افراد قرار دارد.

چگونه می‌توان سرویس IaaS مبین‌نت را سفارش داد؟

رایانش ابری

مبین‌نت برای تسهیل دسترسی کسب‌وکارها و همچنین تسریع فرایند ثبت درخواست و ارائه‌ی سرویس، امکان سفارش اینترنتی را برای سرویس رایانش ابری فراهم ساخته است. به این ترتیب برای ثبت سفارش سرویس زیرساخت ابری تمامی متقاضیان می‌توانند با مراجعه به آدرس https://mobicloud.mobinnet.ir ابتدا توضیحات مربوط به هر بسته پیشنهادی را مطالعه و سپس اطلاعات مورد نیاز خود را وارد کنند. تأکید و تکرار می‌شود که طرح‌های موجود برای سرویس زیرساخت ابری، مطابق با نیازمندی تمامی کسب‌وکارها طراحی و ارائه شده اند.

در نهایت…

بررسی تمامی موارد ذکر شده نشان می‌دهد که برای استفاده‌ی بهینه از زمان و همچنین کاهش هزینه‌های سازمان، امروزه بسیاری از این مجموعه‌ها می‌توانند از زیرساخت مجازی امن و پیشرفته‌ی مبین‌نت استفاده کنند. این زیرساخت نه تنها دسترسی کاربران را تسهیل می‌کند بلکه دسترس‌پذیری و اطمینان‌پذیری مشترکین را نیز افزایش می‌دهد. استفاده از خدمات پشتیبانی 24 ساعته در تمامی روزها هفته تنها بخشی از مزیت‌های این سرویس است. همچنین مشترکین خود می‌توانند به صورت آنلاین وضعیت سرویس و زیرساخت نگهداری داده‌ی خود را مشاهده کنند.

خدمات زیرساخت ابری مبین‌نت می‌تواند آینده‌ی نگهداری از اطلاعات را در بالاترین سطح اطمینان‌پذیری و SLA برای مشترکین تضمین کند.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

2 در مورد “سرویس زیرساخت ابری مبین‌نت؛ راهکاری برای کاهش هزینه‌های نگهداری داده”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH