استخراج بیت‌کوین

جریمه سنگین برای ماینرهای غیرمجاز خانگی

این روزها موضوع استخراج و معاملات رمزارزها به یکی از داغ‌ترین اخبار روزانه تبدیل شده و البته نگرانی‌های فراوانی در خصوص وضع قوانین جدید در این حوزه وجود دارد. پس از فعالیت چندین ساله درگاه‌های معاملاتی و صرافی‌های آنلاین ارزهای دیجیتال، با افزایش گرایش به این بازار در کشور، مسئولین دولتی به یکباره تصمیم بر مقابله با بازار رمزارها گرفته و به ویژه رئیس بانک مرکزی اعلام کرد که هرگونه معامله در حوزه رمزارزها ممنوع است.

طبق گفته‌های اخیر چند تن از مسئولین، استخراج کنندگان ارز دیجیتال می‌توانند از ارز خود تنها در راه واردات استفاده کنند و دیگر معاملات حوزه رمزارزها ممنوع است، البته به نظر نمی‌رسد این سخنان به طور رسمی و قانونی اجرا شود، روز گذشته مشاور اقتصادی مجلس در جلسه‌ای که با فعالان حوزه رمزارزها داشت، این اطمینان را ایجاد کرد که مجلس به دنبال قانونی کردن فعالیت در این بازار است و قوانین حوزه رمزارزها با کمک خود فعالان این حوزه تبیین خواهد شد.

اما همچنان بحث برخورد با ماینرها یا استخراج کنندگان غیرقانونی ارزهای دیجیتال پا برجاست، یکی از مهم‌ترین دلایل تمایل سودجویان به ماینینگ غیرقانونی ارز دیجیتال، نبود قوانین شفاف در این حوزه است که به افزایش بازیگران غیرمجاز این حوزه کمک می‌کند. در این خصوص متولیان صنعت برق کشور هشدارهای متعددی به ماینرهای غیر مجاز داده‌‌اند و بسیاری از این مراکز شناسایی و پمپ شده است.

روز گذشته مصطفی رجبی، سخنگوی صنعت برق کشور به ماینر‌های غیر قانونی که در منازل خود به استخراج ارزهای دیجیتال مشغول هستند، مجددا هشدار داد. با اعلام رجبی در صورت شناسایی ماینرهای غیرمجاز، جریمه‌های سنگینی برای این افراد در نظر گرفته می‌شود و تجهیزات آن‌ها نیز ضبط و تحویل مراجع قضایی خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق با تاکید بر آسیب‌هایی که ماینرهای غیر مجاز به شبکه برق وارد می‌کنند، هشدار داد: با نصب تجهیزات استخراج در منازل، به شبکه برق منطقه و ساختمان‌های همسایه خسارت وارد می‌شود، ما در صورت شناسایی این افراد برق واحد را بر اساس نرخ برق صادراتی که رقم بسیار بالایی دارد، محاسبه خواهیم کرد.

رجبی با اشاره به ارائه مجوز به متقاضیان استخراج رمزارز به صورت قانونی گفت: افراد می‌توانند در مزارع یا شهرک‌های صنعتی نسبت به راه‌اندازی مراکز استخراج ارز دیجیتال اقدام کنند، به این شکل نرخ برق آن‌ها به صورت مشخص و بدون یارانه خواهد بود.

5 در مورد “جریمه سنگین برای ماینرهای غیرمجاز خانگی”

  1. من یه فوق لیسانس ژنتیک پزشکی این کشورم به جای اینکه الان سرکارم باشم و دولت بهرام کار تهیه دیده باشه و دعوت به کار هم بکنه گیر داده به دو تا دستگاه ماینر بهمن وام ازدواج مو دادن دو تا دستگاه خریدم تا امورات زندگیمون بگذره.با همین دوتا هم داشتم نون ۲تا خانواده رو میدادم ….. اومدن برام جمع کردن رفتن … و حالا من موندم و قصد وام و کار نداشته …خدا بهتون خیر نده همین طور که دلمارو شکستین خدا دلتونو بشکنه….بابا جون من دستگاه رو از سایت دیوار که تحت نظر خود تعزیراته خریدم … باباهای ما انقلاب کردند که دست ضعیف ها تو این مملکت گرفته بشه ولی عکسش رخ داد دست هرچی آدم ضعیف بود رو قطع میکنن برا پیشکشی توفه میدن به آقازاده ها …امام جان کجایی که این روزا رو ببینی روحت شاد امام خمینی که خوب پیش بینی کرده بودی و اینا اصلاً توصیه شما رو گوش نکردن. شما قول آب و برق مجانی را به مردم ضعیف دادن ولی حالا پولش هم داریم میدیم و باز اذیتمون می کنن …. خدا بفریاد من جون برسه بخدا دارم دیوونه میشم…

  2. ********* این همه گرونی تحمل کردیم و تحریم شدیم بخاطر انرژی هسته ایی خب الان نه انرژی هسته ایی داریم تحریم هم هستیم حالا گیر دادنشون به مردم ، خب ************* به مردم چیکار دارین ، درکل خیلی ********* شده این دولت

  3. بجای اینکه به عراق و افغانستان و…برق صادرکنندبهتره اول بفکرملت ایران باشندواینقدر سختگیری نکنند.

    11
  4. جریمه خیلی سنگینی نیست . یه سوال که پیش میاد اینه که ماینرهای چینی هم همین هزینه رو میدن؟

    10
  5. دوتاش یکی بود که اگه برق خانگی استفاده کنن شناسایی میشن و برق صادراتی حساب میکنن و اگه برن شهرک های صنعتی ماین کنن برق بدون یارانه که همون صادراتیه ازشون پول میگیرن

    1
    3

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH