مایکروسافت بازار تبلت‌های بزرگ را کنترل خواهد کرد؟

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

شرکت مایکروسافت با تولید تبلت سرفیس پرو 3 قصد دارد تا ابعاد این دستگاه‌ را افزایش بدهد. سوال مهم در این میان این است که آیا با این اقدام مایکروسافت بازار تبلت‌های بزرگ را کنترل خواهد کرد؟

این اقدام مایکروسافت را می‌توان تا حد فراوانی هوشمندانه به‌حساب آورد زیرا شرایط بازار تبلت‌های کوچک و. متوسط بسیار پیچیده‌تر از چیزی است که از بیرون به نظر می‌رسد. در رده تبلت‌های کوچک وضعیت کاملا مشخص است و کاربران این رده از تبلت‌ها به‌صورت عمومی بیشتر به قابلیت‌های اولیه یک تبلت چشم دوخته‌اند و انتظارات سخت‌افزاری فراوانی از آن ندارند و به همین دلیل نیز شرایط برای حضور دستگاه‌های مانند تبلت سرفیس، چندان مساعد نیست. تبلت‌های سرفیس مایکروسافت در رده تبلت‌های نیرومند و حرفه‌ای طبقه‌بندی می‌شوند و به همین دلیل نیز در رده دستگاه‌های کوچک مخاطبین آن‌ها به‌شدت کاهش خواهد یافت. این کاهش مخاطبین بدون حضور رقیب نیست و تبلت‌هایی در این رده نیز وجود دراند که با سخت‌افزار نیرومند و قیمت‌های رقابتی‌تر توانسته‌اند تا اعتماد مخاطبین را به خود جلب نمایند و در این میان قیمت بالای محصول مایکروسافت موجب خواهد شد تا جایگاهی در این سطح را در دسترس خود نبیند.

وقتی به رده تبلت‌های متوسط نگاه می‌کنیم، کاملا ساده و واضح باید به شکست سرفیس پرو 2 اعتراف نمود، این تبلت علیرغم تمامی خوب‌های خود نتوانسته‌ است در این رد به محبوبیت مناسبی دست یابد که شاید بتوان بزرگ‌ترین دلیل این شکست را قیمت بالای این محصول دانست. البته در این رده محصولات گران‌قیمت کم نیستند و در صدر آن‌ها محصولات اپل به چشم می‌‌خورند ولی ماجرای اپل متفاوت است، طرفداران اپل به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ دسته اول بر اساس کارایی محصولات اپل به هواداری آن کشیده شده و قیمت بالای این محصولات را پرداخت می‌کنند و دسته دوم شیفتگان اپل هستند، افرادی که اگر اپل هر محصولی تولید کند، آن را بهترین می‌دانند و بدون مطالعه، تنها به خرید این محصولات خواهند پرداخت.

در این میان تبلت سرفیس پرو 3 می‌تواند در رده تبلت‌های بزرگ، به افق‌هایی بالاتر بیندیشد، این تبلت می‌تواند با معقول کردن قیمت و البته پشتیبانی مناسب، رد این رده حضوری موفق را تجربه کند و مخاطبین حرفه‌ای‌تر را هدف قرار بدهد. به‌این‌ترتیب شاید سرفیس پرو بتواند ناجی این سری تبلت‌های فوق‌العاده نیرومند شود و فروش ناامیدکننده این سری را جبران کند. شاید جالب باشد که بدانید مایکروسافت سال‌ها پیش از شرکت‌های دیگر به فکر طراحی تبلت افتاد ولی در آن دوران استقبال چندانی از این طرح به عمل نیامد و به همین خاطر نیز مایکروسافت پروژه خود را به تعلیق درآورد و هنگامی دوباره به سراغ آن رفت که بازار به اوج خود رسیده بود.

2 در مورد “مایکروسافت بازار تبلت‌های بزرگ را کنترل خواهد کرد؟”

  1. من بشخصه اگه قیمت خوبی تو ایران داشته باشه حتما نسخه کور ای تری رو میخرم چون خیلی کار امده البته من با کامپیوتر بازی نمیکنم واسه همینه میگم نسخه کور ای تری به نظرم ماکروسافت با ارایه سورفیس سه بهترین تبلتی رو که میتونست تولید کنه رو داده بیرون و اگه تبلیغات خوبی واسش بشه قطعا موفق میشه

  2. با سلام و خسته نباشی خدمت مدیرای گرامی سایت.
    میخواستم ازتون درخواست کنم یه بازنگری تو طراحی قسمت نظرات کاربرای سایت داشته باشید.
    شما سایت خیلی خوبی دارین وخیلی دقیق تر و زودتر از سایتی مثل زومیت اخبار و مقالات رو پوشش میدین و بررسی میذارین ولی با این حال با اقبال کمتری توی استقبال خواننده ها مواجهین که از نظر من به عنوان یه کاربر بیشتر به خاطر اینه که بخش ارسال نظرات راحت و کاربر پسند نیست.اگه دوستان لطف کنن و این مسئله رو برطرف کنن با گرمتر شدن این قسمت بازدید از مطالبتون بالاتر میره و گوشه ای از زحمات شما عزیزان جبران میشه.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH