با کفش‌های مغناطیسی روی سقف راه بروید

furze-shoes

علوم کامپیوتری هرروز به مرحله جدید از پیشرفت می‌رسند ولی در این میان افرادی هستند که بدون اینکه به شرکتی وابسته باشند، محصولات عجیبی را تولید می‌کنند، برای نمونه کالین فورزه موفق به اختراع یک ابزار عجیب شده است:و می‌توانید به لطف او با کفش‌های مغناطیسی روی سقف راه بروید.

در ابتدا باید اشاره نمود که کالین فورزه به‌عنوان یکی از هواداران سری علمی تخیلی اکس من X Men، همیشه سعی در کپی کردن رفتارهای آن‌ها دارد، او در نخستین گام موفق به ساخت پنجه‌هایی شده بود که مانند شخصیت ولورین در این سری داستان از دستان او بیرون می‌زد ( البته به نظر می‌رسید و در حقیقت از پشت دستان او بیرون می‌زد) این فرد در آخرین شاهکار عجیب‌وغریب خود کفش‌های مغناطیسی را اختراع کرده است و با قرار دادن یک ویدیو از استفاده این کفش‌ها در یوتیوب، به همگان شنان داده است که چطور می‌توان مانند شخصیت مگنیتو( شخصیتی در سری اکس من که با کنترل فلزات می‌توانست حتی بر روی سقف‌های فلزی راه برود) بر روی یک سقف فلزی راه رفت.

این فرد ابتدا یک جفت کفش را سیم‌پیچی  نمود ولی نتوانست میدان الکترومغناطیسی موردنظر خود را به وجود بیاورد و به همین دلیل نیز به سراغ یک مرکز فروش وسایل اسقاطی رفت و یک مایکروفر ازکارافتاده را خریداری نمود و از ترانسفورمر آن استفاده کرد تا امواج الکترومغناطیسی موردنظر برای کفش را تولید نماید. البته در طول این ویدیو، فورزه اذعان می‌کند که راه‌های ساده‌تری مانند خرید یک تولیدکننده امواج الکترومغناطیسی وجود داشته است ولی او می‌خواسته بدون هزینه بالا این محصول را تولید کند.

شاید در نخستین گام، تولید ابزارهایی ازاین‌دست را نتوان چندان به صنایع آیتی مرتبط دانست ولی  جالب است بدانید که این منطق ایجاد امواج الکترومغناطیسی به‌طور کامل در عملکرد حرکتی فضانوردان در فضا نیز به کار می‌رود و این اختراع می‌تواند موجب شود تا در آینده بتوانیم با مشاهده عرضه محصولات ارزان‌قیمتی ازاین‌دست، پاهای خود را به‌مانند دستگاه‌های روباتیک به سطوح فلزی چسبانده و در محیط‌هایی که امروزه برای ما قابل‌دسترسی نیستند به انجام کارهایی خاص بپردازیم.

جالب اینجاست که این سیستم می‌تواند کارایی‌های زیادی داشته باشد و در صنایع مختلف به کار برود و با تلفیق این فناوری با امکانات چاپگرهای سه‌بعدی می‌توان ابزارهایی برای غلبه بر جاذبه زمین تولید نمود که می‌تواند صنایع فراوانی را با تحول در ساختار کاری مواجه کند. مهم‌ترین نکته موجود در این کلیپ نیز قدرت خلاقیت و ترکیب آن با ابزارهای موجود خانگی برای ایجاد یک ابزار جدید است که این مرد به‌سادگی آن را به همه جهانیان نشان داد.
لینک ویدیوی ساخته پنجه مصنوعی:

https://www.youtube.com/watch?v=sdcGek-NoFQ#t=41

لینک ویدیوی ساخت کفش مغناطیسی:

https://www.youtube.com/watch?v=uRKHCRR9-C4

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH