چگونه کشور خود را در فروشگاه گوگل پلی، تغییر دهیم؟

کار با فروشگاه گوگل پلی، بسیار آسان است: نرم‌افزار آن را اجرا کرده، اپلیکیشن موردنظر را جست‌و‌جو و سپس آن را بر روی دستگاه خود نصب کنید. حال اگر بخواهید که کشور خود را در فروشگاه گوگل پلی تغییر دهید چه؟

بسته به کشور و یا منطقه سکونت شما، اپلیکیشن‌های موجود در فروشگاه گوگل پلی دستگاه شما می‌توانند متفاوت باشند. گاهی اوقات به دلیل محدودیت‌های جغرافیایی، کاربران نمی‌توانند به برخی از اپلیکیشن‌ها دسترسی پیدا کنند.

شاید به منطقه‌ای دیگر سفر کرده و یا اینکه بخواهید که به محتوای گوگل پلی یک کشور دیگر، دسترسی پیدا کنید. در هر صورت در زیر به شما یاد خواهیم داد که چگونه می‌توانید کشور خود را در فروشگاه گوگل پلی، تغییر دهید.

شیوه تغییر کشور در فروشگاه گوگل پلی

جهت تغییر منطقه در فروشگاه گوگل پلی باید گام‌های زیر را طی کنید:

  1. اپلیکیشن Play Store را بر روی دستگاه اندروید خود اجرا کنید.
  2. منوی سمت راست را کشیده و سپس “Account” را برگزینید.
  3. در برگه “Preferences” می‌توانید بخش “Country and profiles” را به همراه کشور فعلی خود، در پایین صفحه مشاهده کنید. اگر گوشی شما تشخیص دهد که در یک منطقه دیگر هستید، آنگاه در زیر می‌توانید گزینه “Switch to the [region] Play Store را مشاهده کنید. اگر این گزینه را مشاهده نکردید، آنگاه باید گام‌های زیر را طی کنید.
  4. در زیر سرتیتر “Switch to the [region] Play Store” باید یکی از گزینه‌ها جهت افزودن روش پرداخت برای کشور جدید را لمس کنید. این گزینه بسته به منطقه شما، متفاوت خواهد بود. اکثر دستگاه‌ها باید گزینه “Add credit card” را ارائه دهند. هشداری را که در ادامه به شما نشان داده می‌شود، مطالعه کرده و سپس “Continue” را لمس کنید.
  5. گام‌های نشان داده شده را جهت افزودن یک روش پرداخت جدید برای کشوری که می‌خواهید به آن تغییر وضعیت دهید، طی کنید.
  6. پس از تغییر کشور می‌توانید به گوگل پلی مربوط به آن منطقه، دسترسی پیدا کنید. اعمال این تغییر می‌تواند تا 48 ساعت به طول بینجامد.

گزینه تغییر کشور فروشگاه گوگل پلی برای همگان در دسترس نیست. این قضیه فقط هنگامی امکان‌پذیر است که پیش‌تر در یک کشور بوده و اکنون در کشوری دیگر باشید (بر اساس آدرس IP). این قضیه بدین معنا است که نمی‌توانید کشور گوگل پلی خود را به هر کشوری که می‌خواهید، تغییر دهید. در تصاویر بالا جهت تغییر کشور به برزیل، از VPN استفاده شده است.

اگر پیش‌تر کشور خود را تغییر داده باشید، آنگاه این امکان را خواهید داشت که در بین حساب قدیم و جدید خود، جابجا شوید. اگر به خارج از کشور سفر کرده و سپس پس از مدتی نه چندان طولانی، به وطن بازگردید، آنگاه این قابلیت می‌تواند برای شما مفید باشد. اگر از قابلیت Google Play Family Library استفاده کنید، آنگاه ویژگی تغییر منطقه فروشگاه گوگل پلی را مشاهده نخواهید کرد.

این مطلب را نیز بخوانید: گوگل استور چیست و چه تفاوتی با فروشگاه گوگل پلی دارد؟

هشدارهای مرتبط با تغییر منطقه در فروشگاه گوگل پلی

هنگامی‌که موقعیت مکانی خود را در فروشگاه گوگل پلی تغییر دهید، آنگاه باید به چند نکته‌ای نیز توجه کنید. اول اینکه نمی‌توانید روش پرداخت قدیمی خود را در حساب جدید نیز استفاده کنید. بنابراین باید روش پرداخت مربوط به کشور جدید را مورد استفاده قرار دهید. همچنین در نظر داشته باشید که شاید برخی از اپلیکیشن‌ها و محتواها در کشور جدید شما، در دسترس نباشند.

پس از تغییر کشور نمی‌توانید مانده پولی گوگل پلی مربوط به کشور قبلی را خرج کنید. این قضیه شامل کارت اعتباری‌هایی که اضافه شده اما خرج نشده‌اند و همچنین اعتبار به دست آمده از Google Opinion Rewards نیز می‌شود. اگر به حساب قبلی خود بازگردید، آنگاه مجددا می‌توانید به این مقادیر دسترسی پیدا کنید.

همچنین در حین تغییر کشورها، دسترسی خود را به Google Play Points نیز از دست خواهید داد. اگر مشترک Google Play Pass باشید، آنگاه به شرط موجود بودن این سرویس در کشور جدید، آنگاه اشتراک شما نیز منتقل خواهد شد. اگر این سرویس در کشور جدید موجود نباشد، آنگاه نمی‌توانید در آن منطقه، اپلیکیشن‌های جدیدی را از طریق Play Pass نصب کنید.

علاوه بر این باید بگوییم که فقط سالی یک بار می‌توانید کشور خود را در گوگل پلی عوض کنید. بنابراین اگر از زمان آخرین تغییر، کمتر از یک سال گذشته باشد، آنگاه گزینه انجام این کار را نیز مشاهده نخواهید کرد. به همین دلیل بهتر است که در صورت مهاجرت واقعی و همچنین قصد اقامت بیش از یک سال، کشور خود را در گوگل پلی تغییر دهید، هر چند که انجام این کار به‌صورت مجازی و با استفاده از VPN نیز امکان‌پذیر است.

اگر برای مدتی به گوگل پلی مخصوص کشور خود دسترسی نداشته باشید، آنگاه این موضوع می‌تواند کمی ناراحت کننده باشد. تازه این قضیه با این فرض است که در کشور جدید خود نیز همچنان بتوانید به روش‌های پرداخت عادی این فروشگاه، دسترسی پیدا کنید.

سخن پایانی

اگر واقعا به یک کشور دیگر مهاجرت کرده و همچنین به یکی از روش‌های پرداخت عادی گوگل پلی نیز دسترسی داشته باشید، آنگاه فرایند تغییر منطقه در این فروشگاه می‌تواند آسان باشد. البته باید از کاری که انجام می‌دهید، آگاه باشید.

البته بدون تغتغییر کشور در فروشگاه گوگل پلی نیز می‌توان به اپلیکیشن‌های جدید دسترسی پیدا کرد. فروشگاه‌های جایگزینی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به اپلیکیشن‌هایی دسترسی پیدا کنید که حتی در گوگل پلی نیز موجود نیستند.

2 در مورد “چگونه کشور خود را در فروشگاه گوگل پلی، تغییر دهیم؟”

  1. میشه با کلیر دیتای گوگل پلی و پلی استور و بعدش استفاده از وی پی ان کشور رو تغییر داد البته قبلش باید نتو خاموش کنید و یه بار گوشیو ریست از نت وای فای هم استفاده کنید بهتره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH