سخنرانی انتقادی وزیر ارتباطات از عدم حق‌خواهی جوانان، شیوه انتخاب مسئولین و سیستم کارمندی در کشور

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات در همایش اندیشه‌ورزان جوان استان همدان به حق‌خواهی نیروی‌های جوان جهت در دست گرفتن امور تاکید کرد. وی در این همایش گفت: رفع مشکلات کشور نیازمند انتخاب افراد جوان برای تصدی امور است، نباید مدیریت کشور به افراد مسن داده شود تا بعدا از آن‌ها درخواست کنیم تا به جوانان میدان بدهند.

جهرمی گفت: زمانی که بدنه جمعیت کشور را جوانان تشکیل می‌دهند، نباید این قشر مدیریت را به پیرمردها بسپارند. این کشور دارای دموکراسی و مردم‌سالاری است، جوانان چقدر به این موضوعات توجه دارند؟ نباید جوانان نردبان عده‌ای دیگر شوند تا مسئولیت را به آن‌ها بدهند و سپس پشت سر آن‌ها بدوند تا مسئولیتی بگیرند.

وزیر ارتباطات در ادامه سخنان خود گفت: برخی معتقدند که عده‌ای به صندلی‌ها چسبیده‌‌اند و اجازه نمی‌دهند جوانان وارد کار شوند، این چه کاری است که ما اختیار خود را به دست این افراد بدهیم و سپس از آن‌ها التماس کنیم تا به ما مسئولیت دهند. مشکلات کشور با خلاقیت جوانان قابل حل است، برای حل چالش‌های اساسی باید شیوه‌های قدیمی را کنار بگذاریم و ضمن اعتماد به جوانان، ریسک‌پذیر و شجاع باشیم.

جهرمی با انتقاد از فرایند انتخاب مسئولین اعلام کرد: می‌گویند کشور را فساد گرفته و بی‌اعتمادی وجود دارد، تا کی می‌توان این همه سرمایه‌ را در معرض فساد قرار داد و سپس آن‌ها را نابود و زندانی کرد؟ بروز تخلف از طرف افرادی که به ظاهر سالم و مقید به اصول دینی هستند و از فرایند پیچیده گزینشی و بررسی صلاحیت دستگاه‌های امنیتی عبور کرده‌‌اند و در زمان پایان مسئولیت راهی زندان شده‌اند در تمام دولت‌ها رخ داده است. این نشان می‌دهد فرایند کنونی فسادانگیز است.

وزیر ارتباطات با اشاره به طیف سالاری و عدم توجه به نخبگان گفت: شماری از افراد پس از تصدی مسئولیت همه نوچه‌‎های خود را در راس مسئولیت‌ها قرار می‌دهند و هیچ‌ ارتباطی به نخبگان ندارند و تنها شعار توجه به نخبگان را سر می‌دهند تا رای جمع کنند.

جهرمی با انتقاد از سیستم کارمندی و عدم توجه به شایسته سالاری تاکید کرد: فرهنگ دستوری نیست که یک نفر بخواهد از بالا این مشکل را رفع کند، علت وقت نگذاشتن خانواده برای همسر و فرزندان، سیاست‌هایی است که برای وابسته کردن حضور کارمند در محل کار گرفته می‌شود، پرداخت برای اضافه کار به جای پرداخت بر اساس شایسته سالاری این مشکلات را ایجاد کرده است.

17 در مورد “سخنرانی انتقادی وزیر ارتباطات از عدم حق‌خواهی جوانان، شیوه انتخاب مسئولین و سیستم کارمندی در کشور”

  1. همشون مثل همدیگن و ***. ولی دمش گرم، معدود مسئولی هست که به شرایط سیستم اعتراض داره و حق خواهی میکنه.

  2. جهرمی اگه راست میگه بره جلوی دست کردن تو جیب مردم از طریق رجیستر گوشی و گرانی اینترنت رو بگیره
    مبارزه با فساد پیشکش

  3. منظورش جوان های **** و **** :))
    بابا تو اینقد شدید انتقاد نکن سرجدت! از اپوزوسیون جلو زدی با این انتقادت که :))

    1
    1
  4. نسل سوخته وبدهکار به همه مسئولین

    جهرمی جان گرفتم.گرفتم.کامل شیر فهم شدم.حتما بهت رای میدیم که بیای اینجوری اینترنت رو چنان گران بکنی آنچنان گران بکنی که هیچ کس دیگه نتونه بره تو اینترنت گم بشه.دلیلی نداره که چون در خیلی از کشورها اینترنت پر سرعت مثل خدمات تلیوزیون ملی رایگان است یا در حد رایگان است شما هم بیای و اجازه بدی که مردم از نت استفاده میکنن.چه جوانگرایی پر معنایی.دمت گرم.فقط محض اطلاع خدمت تون عارضم که در انتخابات بعدی جناح شما از الان باخته و به جاش یه جناح بی ریختتر وخائن تر از شما میخواد بیاد سر کار.اون هم مثل شما آنچنان رونق اقتصادی ایجاد بکنه که کلا مردم دیگه جرات هیچ چیزی رو نداشته باشند.ما باید چیکار کنیم که این دو تا جناح گند دست از سر ایران ما برداره.برن دنبال کار خودشون.بابا اصلاح طلب تحریم طلب گران طلب دمت گرم.برو کنار میخواد اصول گرا بیاد دلار رو بکنه 35 تومن.ما عادت کرده ایم.هر بلایی خواستین موردی نداره بیارین سرمون.تحملش میکنیم.اون موقع که سبد کالای روحانی فقط به یه طیف خاصی که حقوق ماهانه و بیمه داشتن رسید حالا هم هر دو جناح برن از همون سبدکالایی ها رای بگیرن.کوفت تون بشه هر چی از بیت المال مردم حیف و میل کردین یا به جیب زدین.اینترنت یک گیگ فلان قیمت خاک تو سر همچین مسئولی.

  5. قابل توجه آقای دکتر سیاه نما
    اول اینکه انتخابات نزدیکه واین حرفا …
    دوم اینکه خود ایشون الان پرونده سفیدی نداره که این حرفا رو میزنه
    سوم اینکه شما به عنوان یه جوان کم سواد توی این چهار سال چه گلی به سر مازدی که اون پیرمرده نزده.
    لعنت به ریا و تزویر

    2
    4
  6. پس چرا قبلا این حرفهارو نمیزد؟!
    چون انتخابات نزدیکه
    همه موقع انتخابات باید یادشون بیفته عه فساد در حکومت ریشه کرده … و در مناظره همدیگر رو هم متهم میکنن اما بعد انتخابات خودشون رو میزنن به اون راه و میگن نباید بهونه دست دژمنان بدیم و باید یکپارچه بشیم و …
    ولی اینا همش حرفه همه شون فقط به فکر گرفتن پست و مقام هستن
    این رو هم بگم در یک حکومت سالم و یا اسلامی که خودش رو مسلمونتر از همه میدونه نباید امار فساد بالایی هم داشته باشه وگرنه اسلامی نیست ، نباید مسئول بعد از گرفتن پست و مقام و صندلی ریاست خود و اطرافیانش به پول و مالی برسن و حقوق نجومی بگیرن
    اما متاسفانه مسئولی نداریم که مرفه نباشه!
    چون کسی بر اینها نظارتی نمیکنه چون نمیخوان که نظارت کنن!
    یه مغازه دار باید بفمه زن فلان درجه دار … یه حساب میلیاردی داره؟
    و سران مملکت به جای پیگیری برن مغازه دارو بگیرن؟
    از همین معلومه شعار مبارزه با فسادشون همش حرفه
    اگه مخالف فسادن برای افشاگر جایزه تعیین کنن و بر دارایی و حقوق مسئولین و درجه دارا نظارت کنن

    1
    15
  7. شیخی به زنی فاحشه گفتا: مستی.
    هر لحظه به دام دگری پابستی؛

    گفتا؛ شیخا، هر آن‌چه گویی هستم،
    آیا تو چنان‌که می‌نمایی هستی؟

    این شعر مال 900-950 سال قبل هست ولی با وجود خیلی از مسئولین، هنوز تازگی داره.

    1
    7
  8. گول این حرفای بی پایه را نخورید مشکلات کشور را مسئولین کشور از من و تو بهتر میدونن، 40 ساله سرمایه این مملکت را همینجوری دارن هدر میدن حیا هم ندارن، مسئول اگر مسئول باشه اگر کاری ازش در این سیستم برنیاد به فکر جیب خودش نخواهد بود به فکر فساد نخواهد بود استعفاشو میده میره کنار، ما مسئولینی داریم تو دوره ی مسئولیتشون هیچ کاری نکردن وقتی اومدن بیرون از اون سمت، باز هم میخوان برگردن و شاید هم مقام های بالاتر را در سر دارن.
    یک کم فکر کنیم تا کی ….
    من فقط یک چیز به این مسئولین کشور می گم پول و اسکناسی که دست مردم میدین نماد شماست اعتبار شماست و آبروی شماست. حالا ببینید ارزشی ازش مونده!!!!

    20

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH