مدیرعامل وان‌پلاس: پرچم‌دار مقرون‌به‌صرفه آینده کمپانی با نام وان‌پلاس 9R 5G عرضه می‌شود

کمپانی وان‌پلاس برای پنهان‌کاری پیرامون مشخصات و طراحی اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار سال 2021 خود پیش از برگزاری مراسم رونمایی از آن‌ها در روز 23 مارس (3 فروردین ماه) تلاش چندانی به خرج نداد. با این‌حال پیش از این سومین عضو خانواده با مشخصات فنی کمی ضعیف‌تر تا حد زیادی از کانون توجهات خارج شده بود. انتظار می‌رود که پرچم‌داران جدید وان‌پلاس طی هفته آینده رسما معرفی شوند.

البته تنها دلیل مطرح شدن گوشی اسرارآمیز وان‌پلاس 9R به‌عنوان سرتیتر رسانه‌های خبری 5 روز پیش از معرفی رسمی هندست این است که پیت لاو؛ مدیرعامل کمپانی تصمیم گرفت تا برخی جزئیات مطرح شده طی مصاحبه خود با وبسایت News18 Tech در کشور هندوستان را تائید نماید.

اهداف بزرگ، دسترس‌پذیری محدود

کمپانی چینی با رویکرد نامتعارف خود بار دیگر کنترل رسانه‌های خبری را در دست گرفته است. وان‌پلاس برای جلب توجه و اطلاع‌رسانی پیرامون محصولات معرفی نشده خود به‌صورت عامدانه اقدام به انتشار اطلاعاتی می‌کند که معمولا توسط اشخاص خبرچین یا شایعه‌سازان حرفه‌ای مطرح می‌شوند. بر اساس شایعات پیشین قرار بود وان‌پلاس 9R با اسامی وان‌پلاس 9 لایت یا وان‌پلاس 9E روانه بازار شود. این هندست اساسا با هدف ارتقاء میراث موفق مدل میان‌رده سال گذشته موسوم وان‌پلاس نورد و ترکیب آن با جدیدترین فناوری و طراحی برتر صنعتی و نهایتا ارتقاء تجربه کاربری به سطحی پیشرفته‌تر تولید می‌شود.

پیش از آنکه بابت اسمارت‌فون ممتاز، سریع، روان و مقرون‌به‌صرفه وان‌پلاس 9R بیش از اندازه هیجان‌زده شوید؛ بایستی توجه داشته باشید که آقای لاو ظاهرا برای در میان گذاشتن جزئیات موردنظر خود با یک خبرگزاری هندی (و نه رسانه‌های غربی) دلیل قانع‌کننده‌ای داشته است. این موضوع احتمالا نشان می‌دهد که وان‌پلاس 9R مشخصا برای بازار هندوستان ساخته شده است. بدین‌ترتیب عرضه رسمی هندست مذکور در بازار ایالات‌متحده از دستور کار خارج خواهد بود.

جالب است بدانید که دومین کشور پرجمعیت در جهان، بازار بسیار مهمی برای وان‌پلاس محسوب می‌شود. در 3 ماهه دوم سال 2020 این برند چینی بازار محلی محصولات ممتاز را تحت سیطره خود قرار داد و برندهای اپل و سامسونگ را به حاشیه راند. هندوستان یک بازار کاملا رقابتی خصوصا در بازه قیمتی است که احتمالا به‌زودی توسط سری وان‌پلاس 9R شکسته خواهد شد.

نکته جالب‌توجه اینکه پیت لاو در این مصاحبه و سایر گفتگوهای عمومی خود زمان زیادی را صرف معرفی و تبلیغ وان‌پلاس 9R نموده است. بر این اساس اکنون می‌دانیم که این هندست برخلاف گمانه‌زنی‌های مطرح شده در حدودا 1 ماه قبل مبنی بر به‌کارگیری تراشه میان‌رده اسنپ‌دراگون 690 به سراغ استفاده از تراشه‌های اسنپ‌دراگون 865 یا 870 خواهد رفت.

اسمارت‌فون وان‌پلاس نورد

مشخصات احتمالی وان‌پلاس 9R 5G و یک سورپرایز جهانی

اظهارات پیت لاو در خصوص پیمایش روان و تجربه کاربری بدون وقفه در وان‌پلاس 9R نشان می‌دهند که این هندست از نمایشگری با حداقل نرخ نوسازی 90 هرتزی بهره خواهد برد. اگرچه پشتیبانی این هندست از فناوری 5G رسما موردتائید قرار نگرفته است؛ اما وجود چنین قابلیتی بسیار محتمل به‌نظر می‌رسد.

استفاده مکرر از واژه “ممتاز” در اظهارات مدیرعامل وان‌پلاس موجب ایجاد ابهامات فراوان پیرامون مشخصات و اهداف وان‌پلاس 9R شده است. این موضوع احتمالا بدان معناست که قیمت‌گذاری وان‌پلاس 9R در مقایسه با نسخه 5G وان‌پلاس نورد کمی گران‌تر خواهد بود؛ پدیده‌ای که احتمالا از کیفیت ساخت برتر هندست جدید، به‌کارگیری تراشه سریع‌تر نسبت به مدل میان‌رده اسنپ‌دراگون 765 و استفاده از دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی ارتقایافته در قسمت پشتی دستگاه (مشخصه‌ای که شایعات ماه گذشته نیز به آن اشاره داشتند) ناشی می‌شود.

در صورت صحت شایعات پیشین مدل 6.5 اینچی وان‌پلاس 9R 5G احتمالا مجهز به یک باتری قدرتمند 5000 میلی‌آمپرساعتی، حداقل 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌داخلی خواهد بود.

اگرچه آقای لاو در آخرین مصاحبه خود از بحث طولانی پیرامون سایر دستگاه‌های آینده کمپانی اجتناب کرد؛ اما وی (احتمالا به‌صورت تصادفی) به نام وان‌پلاس واچ اشاره کرد. این محصول به‌عنوان نخستین ابزار پوشیدنی هوشمند کمپانی پس از مدت‌ها انتظار معرفی خواهد شد. چنان‌چه بابت دنباله‌روی وان‌پلاس واچ از وان‌پلاس باند مبنی بر به‌کارگیری الگوی طراحی دایروی شکل و فروش اختصاصی این محصول در هندوستان (به‌همراه وان‌پلاس 9R) واهمه دارید؛ در این‌صورت بایستی بدانید که تحقق چنین سناریویی دور از انتظار خواهد بود. اگرچه عرضه تجاری وان‌پلاس واچ در ایالات‌متحده هنوز به لحاظ فنی تائید نشده است؛ اما حداقل می‌توان نسبت به تحقق این سناریو در آینده نزدیک امیدوار بود.

1 در مورد “مدیرعامل وان‌پلاس: پرچم‌دار مقرون‌به‌صرفه آینده کمپانی با نام وان‌پلاس 9R 5G عرضه می‌شود”

  1. اشغال ترین برندی که دیدم همین وان پلاس بود حتی هواوی ازش بهتره
    مشکل سخت افزاری و نرم افزاری و داغ شدن و خط و خش افتادن یعنی همه مشکلاتو باهم داره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH