مروری بر اخبار جنجالی هفته: از کندی اینترنت در کشور تا امکان برقراری اینترنت ماهواره‌ای در ایران

با رسیدن به روز پایانی هفته، قصد داریم تا مروری بر اخبار مهم، جنجالی و پربازدید داخلی طی هفته گذشته داشته باشیم. در هفته گذشته اخبار مربوط به کندی اینترنت و کاهش ترافیک بین‌الملل، استخراج غیرقانونی بین کوین از مودم‌های مبین نت و سخنرانی انتقادی وزیر ارتباطات در مورد از عدم حق خواهی جوانان جزو پر بازدیدترین اخبار بودند.

در ادامه اخبار پربازدید و جنجالی هفته را مشاهده می‌کنید که با کلیک بر روی هر یک، می‌توانید متن کامل خبر را بخوانید:

اینترنت ملی در راه است / آیا سرعت اینترنت برای شما نیز کند شده است؟ + نظرسنجی

در چند روز اخیر موضوع کندی اینترنت در ساعات پیک مصرف شبانه به ویژه برای ترافیک بین‌الملل، با اعتراض کاربران همراه شده است. طی روزهای گذشته بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر پیام‌هایی منوط به کندی سرعت اینترنت در ساعات 9 شب تا 1 بامداد منتشر کرده‌اند و نسبت به این موضوع انتقاد داشتند. تجربه این اتفاق طی 48 ساعت گذشته گسترش پیدا کرده و خود ما و همکارانمان نیز با مشکل کندی، قطع مکرر اتصال و به طور کل کاهش کیفیت دسترسی به اینترنت مواجه شده‌ایم.


سخنرانی انتقادی وزیر ارتباطات از عدم حق‌خواهی جوانان، شیوه انتخاب مسئولین و سیستم کارمندی در کشور

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات در همایش اندیشه‌ورزان جوان استان همدان به حق‌خواهی نیروی‌های جوان جهت در دست گرفتن امور تاکید کرد. وی در این همایش گفت: رفع مشکلات کشور نیازمند انتخاب افراد جوان برای تصدی امور است، نباید مدیریت کشور به افراد مسن داده شود تا بعدا از آن‌ها درخواست کنیم تا به جوانان میدان بدهند.


آذری جهرمی: 98 درصد مردم ایران به اینترنت دسترسی دارند

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات که روزهای شلوغی را پشت‌سر می‌گذارد، پس از بشاگرد، به همدان رفت و حالا در استان فارس حضور دارد. شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی در مورد وضعیت توسعه اینترنت روستایی در کشور توضیحاتی را ارائه داد. جهرمی در ابتدا در مورد دلایل سفر خود به استان فارس گفت: برنامه فشرده 6 ماهه‌ای را تنظیم کردیم تا وضعیت ارتباطی در شهرها و روستاهای استان فارس بهبود پیدا کند. قرار بود این برنامه تا پیش از پایان سال 99 تحقق یابد اما هنوز 8 درصد از روستا‌های استان به اینترنت دسترسی ندارند، این اتفاق موجب شد تا جلسه افتتاح در سفر به فارس به جلسه کنترل پروژه تبدیل شود و حالا به دنبال آن هستیم تا پایان اردیبهشت، دسترسی 100 درصدی روستا‌های استان فارس به اینترنت محقق شود.


مودم‌های شرکت مبین نت بدون اطلاع کاربران، ارز دیجیتال استخراج می‌کنند

با تائید اکانت توییتر شرکت مبین نت، فاش شد که بر روی برخی مودم‌های این شرکت نرم افزاری نصب شده که بدون اطلاع کاربران اقدام به استخراج ارز دیجیتال می‌کند.


اختلال اینترنت در جنوب کشور به دلیل قطعی کابل در دریای مدیترانه است!

پیمان قره‌داغی، مدیر کل دفتر حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری، دلیل کندی اینترنت در ساعات پربازدید به ویژه در مناطق جنوبی کشور را قطع شدن خط ارتباطی از مسیر قطر اعلام کرد. در روزهای گذشته تعداد زیادی از کاربران نسبت به کندی و ضعیف بودن اتصال به اینترنت در ساعات پرمصرف یعنی ساعت 21 تا 1 بامداد اعتراض داشتند، این اعتراضات در شبکه‌های اجتماعی و بیشتر از طرف کاربران استان‌های جنوبی کشور مطرح شده است.


دسترسی به نیازمندی‌های روزانه در فضایی سالم در بررسی سند صیانت از کودکان در فضای مجازی

عصر روز گذشته آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی به ریاست رئیس جمهور حسن روحانی برگزار شد. طبق برنامه اعلام شده، اعضای شورای عالی فضای مجازی در این جلسه، بخش‌هایی از سند صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی را بررسی کردند. در چند وقت اخیر و در پی اتفاقات و حواشی که در فضای مجازی بر علیه امنیت نوجوانان رخ داده است، برخی از کارشناسان از عدم تصویب و ابلاغ این سند توسط مرکز ملی فضای مجازی ابراز نگرانی کردند.


شورای نگهبان: قانون افزایش 10 درصد حق‌السهم دولت از اپراتورها مغایر قانون اساسی است!

پس از کشمکش‌های فراوان بر سر قانون افزایش 10 درصد حق‌السهم دولت از اپراتورهای تلفن همراه، شورای نگهبان این قانون را دارای ابهام دانسته و احتمال دارد این قانون به طور کلی اجرا نشود. دو هفته پیش بود که خبر افزایش 10 درصدی حق‌السهم دولت از اپراتورها و صرف این هزینه در حوزه مدیریت فضای مجازی، رسانه و توسعه اینترنت روستایی منتشر شد.


اسپیس‌ایکس در صورت اخذ مجوز، محدودیتی برای برقراری اینترنت استارلینک در ایران ندارد

علی ربیعی، سخنگوی دولت در خصوص فعالیت شرکت‌های اینترنت ماهواره‌ای در کشور گفت: این شرکت‌ها برای فعالیت در ایران باید مجوز بگیرند و به این صورت مخالفتی برای خدمت‌رسانی این شرکت‌ها وجود ندارد.


صدا و سیما منحصرا ناظر برتمام مراحل تولیدات حرفه‌ای در فضای مجازی خواهد بود

افزایش 10 درصدی حق‌السهم دولت از اپراتورها به یکی از پرحاشیه‌ترین قوانین به تصویب رسیده کمیسیون تلفیق بودجه 1400 مجلس تبدیل شده است. روز گذشته نمایندگان مجلس به دلیل اشکالات موجود در قانون افزایش حق‌السهمی دولت از اپراتورها، برای دومین بار تبصره‌های این قانون را اصلاح کردند.


وزیر ارتباطات: عرضه بسته‌های اینترنت شبانه از سر گرفته می‌شود

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، که اخیرا برای نظارت بر روی پروژه‌های این وزارتخانه در استان همدان، به این استان سفر کرده است، اعلام کرد که عرضه بسته‌های اینترنت شبانه مجددا از سر گرفته خواهد شد. جهرمی در این مورد توضیح داد: حدود یک سال پیش بود که برای اولین بار ابلاغیه منع ارائه بسته‌های اینترنت شبانه به اپراتورها رسید، ارائه بسته‌های اینترنت شبانه از همان زمان تا اندازه‌ای محدود شد اما به دلیل شیوع ویروس کرونا، ممنوعیت کامل عرضه بسته‌های شبانه به طور کامل پیگیری نشد.

2 در مورد “مروری بر اخبار جنجالی هفته: از کندی اینترنت در کشور تا امکان برقراری اینترنت ماهواره‌ای در ایران”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH