شیائومی می 11 اولترا با تراشه اسنپ‌دراگون 888 در پایگاه داده گیک‌بنچ رویت شد

کمپانی شیائومی اخیرا نخستین پرچم‌دار سری Mi 11 خود را سریع‌تر از موعد معمول معرفی کرد. این محصول عنوان نخستین اسمارت‌فون پرچم‌دار مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 888 در جهان را به خود اختصاص داد. اکنون مشخص شده که کمپانی چینی نهایتا دستگاه‌های بیش‌تری را به خانواده خود اضافه خواهد کرد. این رویداد نهایتا در روز 29 مارس (9 فروردین ماه) برگزار خواهد شد. پس از انتشار اخبار و شایعات متعدد کمپانی شیائومی بالاخره تائید کرد که اسمارت‌فون‌های می 11 اولترا و می 11 پرو در رویداد روز 9 فروردین ماه رسما معرفی می‌شوند. این 2 هندست به لحاظ مشخصات کاملا مشابه یکدیگر هستند؛  اما می 11 اولترا در مقوله دوربین حرف اول را می‌زند. این هندست ظاهرا دارای شماره مدل M2102K1C بوده و اخیرا با تراشه اسنپ‌دراگون 888 در پایگاه داده گیک‌بنچ رویت شده است.

شیائومی می 11 اولترا در بررسی‌های صورت گرفته توسط گیک‌بنچ موفق به کسب امتیازات 1132 و 3488 در تست‌های پردازش تک هسته‌ای و چندهسته‌ای شده است. این امتیازات تقریبا با سایر اسمارت‌فون‌های مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 888 مطابقت دارد. این مدل ویژه مجهز به 12 گیگابایت حافظه رم است؛ با این‌حال انتظار می‌رود که با معرفی می 11 اولترا این هندست در ظرفیت‌های دیگری نیز به بازار عرضه شود. این هندست با سیستم‌عامل اندروید 11 در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد؛ پدیده‌ای که در مقطع فعلی به هیچ عنوان مایه تعجب نخواهد بود. همچنین کاربران احتمالا به رابط کاربری MIUI 12.5 دسترسی خواهند داشت.

از سوی دیگر شیائومی می 11 پرو احتمالا از سخت‌افزار مشابهی بهره می‌گیرد. با این‌حال قرار است می 11 اولترا از سخت‌افزار آزمایشی نظیر نخستین تراشه شیائومی بهره‌برداری نماید.

می 11 اولترا همراه با نخستین تراشه شیائومی و باتری آند سیلیکون-اکسیژن روانه بازار می‌شود

غول فناوری چینی امروز اعلام کرد که می 11 اولترا مجهز به یک تراشه جدید و باتری آند سیلیکون-اکسیژن خواهد بود. کارکرد این تراشه هنوز مشخص نیست؛ اما تکنولوژی باتری دومین نسل از فناوری معرفی شده در طرح مفهومی می میکس آلفا محسوب می‌شود. این فناوری جدید امکان دستیابی به قابلیت شارژ سریع‌تر را فراهم می‌کند.

هر 2 هندست می 11 اولترا و می 11 پرو مجهز به باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 67 واتی توسط شارژر GaN خواهند بود. به‌کارگیری چنین باتری غول‌پیکری به‌همراه فناوری شارژ سریع‌تر از 60 وات چندان متعارف نیست. بنابراین فناوری جدید باتری احتمالا در راستای بهبود عملکرد آن به شیائومی کمک کرده است. اکنون کاربران برای مشاهده و مقایسه تفاوت‌های میان باتری‌های استاندارد لیتیوم پلیمری و باتری جدید و پیشرفته آند سیلیکون-اکسیژن کنجکاو هستند.

همچنین شیائومی می 11 اولترا به‌عنوان نخستین اسمارت‌فون جهان با سنسور بزرگ دوربین سامسونگ موسوم به ISOCELL GN2 عرضه خواهد شد. می 11 پرو نیز مجهز به سنسور مشابهی خواهد بود؛ اما انتظار می‌رود که می 11 اولترا از امکانات پیشرفته‌تری برخوردار باشد. هر 2 دستگاه مجهز به لنز پریسکوپی و یک نمایشگر کوچک در قسمت پشتی هستند. کاربران می‌توانند از این نمایشگر ثانویه به‌عنوان سوژه‌یاب جهت ثبت تصاویر سلفی استفاده کنند. اما این مورد کاربری صرفا محتمل‌ترین گمانه‌زنی کارشناسان محسوب می‌شود. با این‌حال نمایشگر دوم احتمالا دارای سناریوهای کاربردی مفید و متنوع‌تری خواهد بود.

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد؛ تعداد اعضای خانواده Mi 11 شیائومی در روز 9 فروردین افزایش خواهد یافت. کمپانی چینی در جریان رویداد آینده خود از اسمارت‌فون‌های شیائومی می 11 لایت، می 11 اولترا و می 11 پرو رونمایی خواهد کرد. بعلاوه شیائومی در خصوص بازگشت سری می میکس توضیحاتی را ارائه خواهد کرد. انتظار می‌‌رود که این محصول به‌عنوان گوشی تاشو شیائومی روانه بازار شود.

2 در مورد “شیائومی می 11 اولترا با تراشه اسنپ‌دراگون 888 در پایگاه داده گیک‌بنچ رویت شد”

  1. خیلی از پرچمدارای اپل و سامسونگ بهترهه الکی هم گرون نیست من دو ساله از محصولات شیائومی استفاده میکنم خیلی راضی ام … ارزش خرید دارن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH