واکسن اسپوتنیک وی

به‌زودی تولید 40 میلیون دوز واکسن اسپوتنیک‌وی در کشور آغاز می‌شود

دکتر مصطفی قانعی، رییس کمیته علمی مقابله با کرونا اعلام کرد: به زودی 40 میلیون دوز واکسن اسپوتنیک‌وی برای 20 میلیون نفر در کشور تولید می‌شود. قانعی در این مورد افزود: در همین خصوص اخیرا قراردادی با روسیه امضا شده و هفته آینده سلول آن وارد کشور خواهد شد. این واکسن شبیه واکسن روسیه است و تولید آن در ایران، سرعت روند تولید واکسن در کشور را افزایش می‌دهد.

اهمیت بالای فاز سوم کارآزمایی بالینی

رییس کمیته علمی مقابله با کرونا در خصوص تولید واکسن ایرانی کرونا گفت: واکسن‌های ایرانی در فاز 2 و 3 کارآزمایی بالینی قرار دارند، اگر فاز سه کارآزمایی بالینی موفقیت‌آمیز باشد، مجوز سازمان غذا و دارو برای تولید انبوه واکسن صادر می‌شود و تولید صنعتی واکسن در اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد. مهم‌ترین مرحله برای تولید واکسن، فاز سوم است، بیشتر کشورها در فاز 3 کارآزمایی با شکست مواجه شدند.

وی ادامه داد: در حال حاضر 11 پروژه واکسن کرونا در کشور آغاز شده است، در اردیبهشت ماه نیز دو واکسن دیگر مجوز تست کارآزمایی بالینی دریافت خواهند کرد. بسیاری از کشورها در پروژه تولید واکسن شکست خوردند، ما نیز به دلیل آنکه امکان داشت در هر پروژه شکست بخوریم، درصدد برآمدیم تا تولید چندین واکسن کرونا را آغاز کنیم، به این شکل در صورت شکست در یک مورد، یک پروژه دیگر را ادامه می‌دهیم.

بیش از نیم میلیون واکسن توزیع شده است

کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو نیز در مورد واکسن‌های وارداتی به کشور اعلام کرد: از 21 بهمن 99 تا پایان هفته اول سال 1400، در مجموع 695 هزار دوز واکسن کرونا وارداتی توزیع شده است. از این تعداد، تاکنون بیش از 161 هزار و 600 دوز واکسن به گروه اول دریافت واکسن (شامل کادر درمانی) تزریق شده، همچنین واکسیناسیون دوز دوم واکسن برای برخی از افراد آغاز شده است. در این مرحله، کمتر از 5 درصد واکسن‌ها برای واکسیناسیون پاکبانان تخصیص داده شده است.

طبق اعلام سخنگوی سازمان غذا و دارو کشور، برای واکسیناسیون تمامی گروه‌ها از واکسن‌های دارای مجوز شامل واکسن اسپوتنیک‌وی، واکسن سینوفارم و کوواکسین استفاده می‌شود.

2 در مورد “به‌زودی تولید 40 میلیون دوز واکسن اسپوتنیک‌وی در کشور آغاز می‌شود”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH