سری پیکسل 6 با تراشه سفارشی طراحی شده توسط شرکت گوگل به بازار عرضه می‌شود

دوره 3 ماهه دوم سال 2021 به تازگی آغاز شده و بر اساس پیش‌بینی‌ها چندین کمپانی تولیدکننده اسمارت‌فون از محصولات جدید خود رونمایی خواهند کرد. مهم‌تر از همه انتظار می‌رود که 2 غول تولیدکننده سیستم‌عامل‌های موبایلی یعنی گوگل و اپل نیز دست به‌کار شده و از به‌روزرسانی‌های جدید اندروید و iOS رونمایی کنند. نسخه پیش‌نمایشی توسعه‌دهندگان اندروید پیش‌تر منتشر شده و کاربران گوشی‌های پیکسلی قادر به بررسی امکانات جدید این پلتفرم موبایلی هستند. با این‌حال طی ماه‌های آینده احتمالا گوگل از رویداد مجازی Google I/O میزبانی خواهد کرد. در جریان این مراسم غول جستجوگر احتمالا از به‌روزرسانی اندروید 12 و ویرایش‌های بتای آن رسما رونمایی خواهد کرد. بعلاوه انتظار می‌رود که اسمارت‌فون گوگل پیکسل 5a نیز در جریان همین رویداد معرفی شود. اما در خصوص سری پیکسل 6 وضعیت به چه ترتیب خواهد بود؟ پرچم‌دار آینده گوگل احتمالا مطابق با جدول زمانی معمول در ماه اکتبر معرفی خواهد شد. اگرچه این موضوع مانع از انتشار شایعات اولیه پیرامون این اسمار‌ت‌فون نخواهد شد.

شرکت گوگل به عدم پنهان‌کاری پیرامون اسرار سری پیکسل خود به شهرت رسیده است. از زمان عرضه سری پیکسل 3 همواره شاهد لو رفتن اطلاعات متعدد در خصوص اسمارت‌فون‌های پیکسلی چندین ماه پیش از عرضه آن‌ها بوده‌ایم. اگرچه جزئیات مربوط به طراحی گوشی پیکسل 6 کماکان در حد شایعات است؛ اما اکنون اخبار جدیدی در خصوص مشخصات داخلی این هندست منتشر شده است.

به گفته وبسایت 9to5Google اسمارت‌فون‌های پیکسلی امسال مجهز به نیمه‌هادی سفارشی طراحی شده توسط گوگل خواهند بود. بر اساس این گزارش اسمارت‌فون‌های آینده سری پیکسل 6 دارای اسامی رمز “Raven” و “Oriole” بوده و از این تراشه سفارشی بهره‌برداری خواهند کرد. این دستگاه‌ها بخشی از یک پلتفرم شناخته شده موسوم به “Slider” هستند. این پلتفرم روی دستگاه‌های کروم‌بوک آینده نیز به‌کار گرفته خواهد شد. سال گذشته شرکت اپل از تراشه اختصاصی M1 رونمایی کرد و به‌نظر می‌رسد که گوگل نیز در مسیری مشابه گام برداشته است. بر اساس پیش‌بینی‌ها طی سال‌های آینده شرکت اپل زیرساخت‌های تولید نیمه‌هادی‌های خود را ارتقاء خواهد داد.

تراشه سفارشی پیکسل 6 گوگل با همکاری شرکت سامسونگ تولید می‌شود

این تراشه با نام “GS101 “Whitechapel عرضه خواهد شد. همچنین بر اساس گمانه‌زنی‌ها این نیمه‌هادی با همکاری شرکت سامسونگ تولید می‌شود؛ به همین دلیل معماری، طراحی و برخی اجزای نرم‌افزاری مورد استفاده در آن احتمالا مشابه پردازنده‌های اگزینوس سامسونگ خواهد بود. این پدیده یقینا برای شرکت‌های رقیب تراشه‌های اگزینوس خوشایند نخواهد بود. بعلاوه چنین اقدامی احتمالا داستان گوگل در میان توسعه‌دهندگان رام‌های سفارشی را تغییر خواهد داد. تراشه‌های مبتنی بر سری اگزینوس برای توسعه‌دهندگان تا حدودی مشکل‌ساز هستند و گوشی‌های پیکسلی در میان دستگاه‌های مجهز به رام‌های سفارشی غالبا رقیبی قدرتمند به‌شمار می‌روند.

گوگل پیکسل 5a

بر اساس پیش‌بینی‌ها اسمارت‌فون‌های آینده گوگل در 2 مدل پیکسل 6 و پیکسل 6a به بازار عرضه خواهند شد. از سال گذشته شرکت گوگل از عرضه مدل XL و حتی اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار صرفنظر کرد. اسمارت‌فون پیکسل 5 مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 765G است. با این‌حال هنوز مشخص نیست که تراشه سفارشی جدید گوگل در طیف محصولات میان‌رده یا پرچم‌دار طبقه‌بندی خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH