اطلاعات شخصی 1.3 میلیون کاربر کلاب‌هاوس در فضای اینترنت منتشر شد

بر اساس گزارش روز شنبه وبسایت Cyber News داده‌های شخصی 1.3 میلیون نفر از کاربران پلتفرم کلاب‌هاوس به‌صورت آنلاین در یک انجمن محبوب هکرها منتشر شده است. داده‌های لو رفته از کاربران کلاب‌هاوس شامل نام‌ها، اسامی پروفایل‌ رسانه اجتماعی و سایر جزئیات هستند.

کلاب‌هاوس به درخواست روز شنبه کارشناسان برای ارائه توضیحات بلافاصله پاسخ نداد. به گزارش وبسایت Cyber News داده‌های لو رفته احتمالا به بازیگران خرابکار امکان خواهد داد تا از طریق حملات فیشینگ کاربران را هدف قرار دهند. برای درک مفهوم فیشینگ بایستی از تکنیک کلاهبرداری مجازی و نحوه حفاظت از داده‌های خود در برابر سرقت آگاهی داشته باشید. فیشینگ گونه‌ای از جرایم اینترنتی است که طی آن کاربر ایمیلی را از یک فرستنده جعلی دریافت می‌کند. این فرستنده وانمود می‌کند که شخص دیگری است. هدف از ارسال ایمیل‌های فیشینگ جلب توجه کاربر جهت دریافت اطلاعات شخصی یا حساس وی است.

کلاب‌هاوس یک شبکه اجتماعی مبتنی بر صدور دعوتنامه بوده و اپلیکیشن آن نیز در ماه مارس سال 2020 منتشر شد. محبوبیت این پلتفرم به تدریج افزایش یافت و توجه میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان را به خود جلب کرد. انجمن صوتی این برنامه به کاربران امکان می‌دهد تا در گفتگوها یا “اتاق‌ها” پیرامون موضوعات مختلف حضور پیدا کنند. بر اساس گزارشات این کمپانی به منظور جذب منابع مالی با ارزش 4 میلیارد دلار مشغول مذاکره با سرمایه‌گذاران است.

گزارش روز شنبه در خصوص لو رفتن اطلاعات کاربران کلاب‌هاوس جدیدترین مورد اعلام شده طی هفته گذشته به‌شمار می‌رود

نشریه فوق روز سه‌شنبه گزارش داد که داده‌های شخصی 500 میلیون نفر از کاربران LinkedIn معادل حدودا دو سوم مخاطبان این پلتفرم لو رفته و فهرست آن‌ها جهت فروش آنلاین ارائه شده است. روز پنج‌شنبه سخنگوی LinkedIn در تائید ادعای کارشناسان اعلام کرد که مجموعه‌ای از اطلاعات عمومی از پایگاه داده این پلتفرم به سرقت رفته است. یک هکر در تلاش است تا این اطلاعات را با مبلغ چند هزار دلار و احتمالا در قالب بیت‌کوین به فروش برساند.

پاول پرودوم؛ تحلیل‌گر شرکت امنیت اطلاعات موسوم به IntSights در گفتگو با وبسایت BusinessInsider اعلام کرد که داده‌های لو رفته حائز اهمیت هستند؛ زیرا بازیگران خرابکار می‌توانند از آن‌ها جهت حمله به شرکت‌ها از طریق اطلاعات کارمندان آن‌ها استفاده نمایند.

چند روز پیش از انتشار گزارشات در خصوص لو رفتن اطلاعات کاربران LinkedIn و کلاب‌هاوس شخصی با نام آرون هولمز گزارش داد که اسامی کامل، لوکیشن‌ها، آدرس‌های ایمیل و سایر اطلاعات حساس مربوط به 533 میلیون نفر از کاربران فیس‌بوک لو رفته و در یک انجمن منتشر شده است. محققان امنیتی در گفتگو با وبسایت BusinessInsider اعلام کردند که هکرها با استفاده از داده‌های لو رفته می‌توانند هویت خود را جعل نموده و یا با استخراج اطلاعات حساس حساب‌های کاربری دست به کلاهبرداری بزنند.

4 در مورد “اطلاعات شخصی 1.3 میلیون کاربر کلاب‌هاوس در فضای اینترنت منتشر شد”

  1. آیتی‌رسان الان نمیاد مطلب بنویسه: «4 دلیل برای اینکه از کلاب هاوس استفاده نکنیم»؟!!!

    رویکرد شما خیلی عجیبه
    در مورد نرم‌افزارهای داخلی موضع سرسخت دارید و به هر بهانه‌ای مطلب می‌نویسید که از فلان نرم افزار استفاده نکنیم،
    اما در برابر فجایع این‌چنینی نرم‌افزارهای خارجی به صرف یک خبر اکتفا می‌کنید!

    1. مجتبی مسکینی

      مرسی که نظر خودتون رو با ما به اشتراک گذاشتین
      همیشه در فضای رسانه اخبار و مقالات منفی خیلی بیشتر از مثبت‌ها بولد میشن و به چشم میان
      همون‌طور که مقاله منفی منتشر می‌کنیم، مقالات مثبت و بررسی هم منتشر می‌کنیم
      دلایلی برای استفاده از سروش، ایتا، گپ، آی‌گپ، روبیکا، شیپور، دیوار، دیجی‌کالا، اسنپ فود و… که همه سرویس‌های ایرانی هستن، در سایت منتشر شده که حمایت از سرویس‌های داخلی هست؛ می‌تونید به‌راحتی سرچ کنید و ببینید. یا اکثر سمینارهای داخلی برای استارتاپ‌ها و حتی شرکت‌های بزرگ به صورت کامل در آی‌تی‌رسان پوشش داده میشن
      مقالات منفی برای سرویس‌های خارجی هم زیاد داشتیم اما مسلما تعدادشون از موارد داخلی کمتر هست
      این نوع مقالات به دو دلیل نوشته میشه: 1. برای کاربران، که معایب رو بدونن و در استفاده از سرویس تصمیم بگیرن 2. برای مدیران، که معایب رو بدونن و برای رفع اون‌ها تلاش کنن
      اکثر مواقع بعد از انتشار مقالات ما مشکلات سرویس‌های داخلی با یک آپدیت رفع شدن که نشون میده مدیران بهش توجه می‌کنن
      و مسلما مدیران سرویس‌های خارجی مقالات ما رو نمی‌بینند که بخوان موارد گفته شده رو رفع کنند به همین دلیل تمرکز بیشتر بر روی داخل هست

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH