سامسونگ گلکسی تب A7 لایت با باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی در وبسایت TENAA رویت شد

تبلت‌ها یقینا جذاب‌ترین دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل اندروید به‌شمار می‌روند. سیستم‌عامل شرکت گوگل برخلاف اپل هرگز موفق به خلق تجربه کاربری درخشان روی تبلت‌ها نشده است. با این‌حال برخی شرکت‌های تولیدکننده نظیر هواوی، لنوو و سامسونگ با استفاده از پوسته‌های اختصاصی خود و ارائه امکانات متعدد وجود دستگاه‌های اندرویدی غول‌پیکر را توجیه نموده و در راستای توسعه قابلیت‌های کاربردی نرم‌افزار تبلت‌ها گام برداشته‌اند.

سامسونگ تبلت‌های پرچم‌دار و قدرتمند خود را تحت سری گلکسی تب S به بازار عرضه می‌کند؛ اما تبلت‌های اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه این شرکت نیز با برند گلکسی تب A تولید می‌شوند. بر اساس شایعات محصول بزرگ آینده سامسونگ با نام گلکسی تب A7 لایت به بازار عرضه خواهد شد. تاکنون شاهد انتشار جزئیات فراوانی در خصوص مشخصات این تبلت جدید بوده‌ایم. اکنون این دستگاه موفق به دریافت تائیدیه آژانس رگولاتوری کشور چین موسوم به TENAA شده است. این تائیدیه دربردارنده جزئیات دقیق پیرامون مشخصات گلکسی تب A7 لایت است.

گواهی‌نامه TENAA به مشخصات کلیدی گلکسی تب A7 لایت اشاره نموده است

بر اساس اطلاعات مندرج در پایگاه داده TENAA تبلت جدید گلکسی تب A7 لایت به‌همراه باتری غول‌پیکر 5000 میلی‌آمپرساعتی و سیستم‌عامل اندروید 11 روانه بازار خواهد شد. به‌کارگیری آخرین ورژن از سیستم‌عامل اندروید نویدبخش اجرای رابط کاربری One UI 3.1 خواهد بود. با توجه به اطلاعات فهرست این تبلت دارای شماره مدل SM-T225C بوده و از ابعادی معادل با 212.5×124.7×8 میلی‌متر برخوردار است. ظرفیت باتری دستگاه احتمالا برای یک اسمارت‌فون چشمگیر به‌نظر می‌رسد؛ اما به‌کارگیری این باتری برای تبلت دارای نمایشگر 8.7 اینچی حتی با رزولوشن پایین‌تر از فول اچ‌دی نیز احتمالا چندان جالب‌توجه نخواهد بود. سامسونگ قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 15 واتی را به این تبلت اضافه نموده است. کارشناسان امیدوارند که پکیج خرده فروشی گلکسی تب A7 لایت شامل یک آداپتور شارژر با توان خروجی 15 واتی باشد.

گلکسی تب A7 لایت مجهز به یک دوربین منفرد در پنل پشتی و یک دوربین منفرد در قسمت جلویی است. بر اساس اطلاعات پیش‌تر لو رفته از وبسایت گیک‌بنچ این تبلت مجهز به تراشه هلیو P22T ساخت شرکت مدیاتک خواهد بود. پردازنده مورد استفاده در این تراشه شامل 8 هسته پردازشی از نوع کورتکس A53 است. این تراشه در تست‌های پردازش تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای گیک‌بنچ به‌ترتیب امتیازات 840 و 3838 را کسب کرد. این تبلت مجهز به 3 گیگابایت رم بوده و به باور کارشناسان با 32 گیگابایت حافظه‌داخلی در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. با این‌حال انتظار می‌رود که کاربران نیازمند فضای ذخیره‌سازی بیش‌تر و قابلیت‌های مولتی‌تسکینگ گسترده‌تر به مدل‌هایی با پیکره‌بندی‌های پیشرفته‌تر نیز دسترسی داشته باشند. با این‌حال وجود تراشه هلیو P22T نشان می‌دهد که کاربران با یک تبلت قدرتمند سروکار نخواهند داشت. البته به لطف پشتیبانی از کارت حافظه میکرو اس‌دی کاربران کماکان قادر به ارتقاء فضای ذخیره‌سازی تبلت خود در مدل‌هایی با پیکره‌بندی ضعیف‌تر خواهند بود.

این تبلت جدید در وبسایت روسی‌زبان رسمی سامسونگ رویت شده و صفحه پشتیبانی مخصوص آن نیز در برخی وبسایت‌های اروپایی کمپانی قابل دسترس است. فهرست کشورهای دریافت‌کننده این تبلت شامل بلژیک، نروژ، آلمان، سوئد، هلند، دانمارک، کارائیب، پرتغال، لیختن‌اشتاین، اسپانیا و چند کشور دیگر است.

با توجه به حجم اطلاعات لو رفته پیرامون گلکسی تب A7 لایت عرضه قریب‌الوقوع آن امری محتمل به‌نظر می‌رسد.

4 در مورد “سامسونگ گلکسی تب A7 لایت با باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی در وبسایت TENAA رویت شد”

  1. 3 گیگ رم و 32 گیگ حافظه داخلی یعنی یه حتی در حد یه اسباب بازی واسه بچه ها هم نیست
    هدفشون از تولید این اشغال جوری جنسه انگار

  2. 2 سال تب اس 8 اینچ سامسونگ داشتم بعد از 2 که فروش پشمون شدم هنوزم پشیمونم واقعا با کیفیت و جذابه
    استفاده از تبلت های سامسونگ واسه کتاب خوانی و فیلم دیدن خیلی خوبه مخصوصا فیلم که دیگه روی تی وی و لپ تاپ بهت حال نمیده

  3. 5000 آمپر واسه تبلت خیلی خیلی کمه نمیدونم چرا نوشتین باترسی غول پیکر
    با صفحه نمایش 8 اینچ این باتری به زور بتونه 12 ساعت دوام بیاره

    1. امیرکیوان گوهری

      سلام دوست عزیز. لطفا متن را بار دیگر دقیق مطالعه بفرمایید. در متن خبر نوشته شده:
      ظرفیت باتری دستگاه احتمالا برای یک اسمارت‌فون چشمگیر به‌نظر می‌رسد؛ اما به‌کارگیری این باتری برای تبلت دارای نمایشگر 8.7 اینچی حتی با رزولوشن پایین‌تر از فول اچ‌دی نیز احتمالا چندان جالب‌توجه نخواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH