مقایسه قیمت و کیفیت بهترین دوربین های عکاسی

گلچین کردن شایسته ترین دوربین عکاسی ما بین این همه تنوع کار بسیار پیچیده ای است، زیرا که هر دوربین عکاسی و یا فیلم برداری با یک دیگر بسیار متفاوت است و تمام آنها دارای مزیت های مختص به خود هستند!

علاوه بر تفاسیر بالا، یک سری پروسه در انتخاب بهترین دوربین عکاسی عنوان می شود که عبارت اند از: بررسی کیفیت دوربین، تعداد پیکسل های آن، امکانات قابل دسترس برای کاربران، گلچین لنز های مختص به دوربین عکاسی شما، بهره گیری از لوازم جانبی و تجهیزات حرفه ای…

چنانچه هیچ گونه اطلاعاتی از محصولات و ابزار عکاسی ندارید می توانید از سایت Max shop بازدید کنید تا با تمام مشخصات و دوربین های روز ایران آشنا شوید. همچنین اگر جست و جو برایتان دشوار است می توانید بر روی دوربین عکاسی کلیک کنید تا به صورت مستقیم به صفحه مورد نظر خود روید.

دوربین عکاسی DSLR و دوربین عکاسی بدون آینه

دوربین های عکاسی در مجموع به دو مدل DSLR و بدون آینه تقسیم می شوند که دوربین های DSLR محبوبیت بسیار بیشتری نسبت به مدل دیگر دارند؛ زیرا که به غیر از شایستگی های مختص به خود، دارای قیمت بسیار پایین تر و مناسب تری می باشند!

دوربین های بدون آینه معمولا از طرف شرکت “سونی” تولید می شوند و دو رقیب پر قدرت دیگر با نام های “کانن” و “نیکون” بر روی محصولات DSLR خود تمرکز بیشتری کرده اند و در مدل نام برده، جزو پر قدرت ترین تولید کنندگان بازار دوربین عکاسی شناخته می شوند.

علاوه بر آن که دوربین های عکاسی بدون آینه سونی، کانن و نیکون جزو پیشرفته ترین دوربین های موجود در بازار جهانی عنوان می شوند بلکه یک مزیت بسیار بالا نسبت به رقبای خود دارند و آن، این است که این دسترسی به تمام کاربران داده می شود تا از هر لنزی که می خواهند برای بهره گیری از آن برای دوربین خود استفاده کنند!

دلیل اصلی این موضوع این است که این سری از دوربین های عکاسی لنز بخصوص و مختص به خود ندارند و کیفیت بسیار بالایی نسبت به رقبای خود دارند.

حال با توجه به اوضاع اقتصادی و عوامل تاثیر گذار در جامعه، قصد داریم شما را با منحصر بفرد ترین دوربین های عکاسی با شایسته ترین قیمت موجود در بازار آشنا کنیم، پس با ما در ادامه مقاله همراه شوید.

تیم ما برای متقاضیانی که به دنبال برترین دوربین عکاسی DSLR می گردند، 5 دوربین عکاسی آماده کرده که هر یک دارای محبوبیت بسیاری در میان عموم دارد.

در صورتی که کمی تحقیقات میدانی نظیر بازدید از فروشگاه های فروش دوربین عکاسی و یا جست وجو در اینترنت و شبکه های اجتماعی انجام داده باشید متوجه می شوید که محدود دوربین هایی بسیار پر فروش هستند.

دوربین های ذکر شده عبارت اند از:

نیکون D7500، کانن 90D ،کانن 6D Mark II ،کانن 5D Mark IV ،نیکون D850 و کانن 80D که در ادامه سعی داریم به هر کدام به صورت اختصاصی و جامع نگاهی داشته باشیم تا در انتها بتوانیم آنان را با یک دیگر مقایسه کنیم.

دوربین نیکون D7500

دوربین نیکون D7500 جزو شایسته ترین، حرفه ای ترین و متمایز ترین دوربین عکاسی در بین محصولات برند نیکون شناخته می شود که در بین DSLR های کمپانی نیکون جز 10 رتبه برتر قرار دارد.

سنسور و فیلتر های این دوربین عکاسی APS-C و CMOS عنوان می شود. همچنین تعداد پیکسل های آن 20.9 MP می باشد.

علاوه بر آن، این دوربین دارای فوکوس خودکار است که می توان گفت 51 نقطه فوکوس و 15 نقطه متقاطع و یا همان “همبر” دارد.

سرعت تصویر برداری با این دوربین عکاسی 8 فریم بر ثانیه محاسبه می شود که در بین رقبای خود بسیار در رتبه بالاتری قرار دارد!

فیلم برداری با این محصول با کیفیت 4K انجام می شود و استفاده از این دوربین برای عکاسان نیمه حرفه ای و حرفه ای پیشنهاد می شود.

مزایا و معایب دوربین عکاسی D7500 : سنسور های منحصر بفرد 20.9 مگاپیکسلی و تنظیمات فوکوس خودکار و دستی نوین 51 نقطه ای.

علاوه بر آن معایب این دوربین عکاسی عبارت اند از: فوکوس آهسته این دوربین در زمان نمایش زنده فیلم گرفته شده و وجود یک ورودی و درگاه کارت حافظه که اگر بخواهیم به مدل قبلی این Camera نگاهی بیندازیم متوجه می شویم این یک عیب بسیار بزرگ است که به جای پیشرفت، متاسفانه این عامل باعث افت و کاهش محبوبیت این دوربین شده است.

دوربین کانن 90D

بالاترین رتبه در دوبین های دو رقمی DSLR شرکت کانن به 90D تعلق دارد!

سنسور این دوربین عکاسی APC-C  و CMOS عنوان می شود و همان طور این Camera 32.5 مگاپیکسل کیفیت دارد که در بین رقبای برند نیکون خود بسیار پیشی گرفته است!

این دوربین عکاسی نیز همانند دیگر محصولات مشابه خود دارای فوکوس خودکار است که می توان گفت 45 نقطه فوکوس در خود جای داده است.

تصویر برداری با این دوربین قابلیت دارد که با سرعت 10 فریم بر ثانیه عکس ها را برای شما به ثبت رساند!

از آن سو فیلم برداری با این دوربین با کیفیت 4K به کاربران ارئه می شود و سطح فیلم برداری و تصویر برداری با این دوربین عکاسی، نیمه حرفه ای شناخته می شود.

همچنین می توانید دیگر نقاط قوت، مزیت ها و مشخصات تکیملی این دوربین عکاسی را درون سایت Max-Shop مشاهده کنید.

دوربین کانن 6D Mark II

چنانچه بخواهیم به دوربین 6D mark ii  نگاهی بیندازیم، می توانیم بگوییم یک دوربین عکاسی همه فن حرف فول فریم است!

زیرا که کانن در تولید محصولات فول فریم در میان رقبای خود بسیار پیشتاز عنوان می شود.

از آن سوی سنسور و فیلتر این دوربین فول فریم است، کیفیت این دوربین عکاسی 26.2 مگاپیکسل می باشد و دارای فوکوس خودکار بر روی 45 نقطه است.

سرعت تصویر برداری این دوربین 6.5 fps می باشد و فیلم برداری این Camera 1080 عنوان می شود که می توان به زبان عامیانه گفت: معرکه است!

مزایا و معایب دوربین عکاسی کانن 6D mark ii : در صورتی که قصد دارید مزایا و معایب کلی این دوربین عکاسی را بدانید می توانیم به شما بگوییم، این محصول امکانات منحصر بفردی را در اختیار کاربران خود قرار داده است، همچنین فعالیت با این کالا بسیار آسان است و تمام آموزشات و مشخصات تکمیلی این دوربین عکاسی، درون جعبه همراه آن ذکر شده.

از آن سو معایب این دوربین بر خلاف مزیت های آن، بسیار کم است! دوربین 6D mark ii نمی تواند فیلم برداری های خود را با کیفیت 4K ارائه دهد؛ علاوه بر آن در تولید این محصول، کمپانی کانن از پلاستیک بر روی بدنه آن استفاده کرده است!

 

دوربین کانن 5D Mark IV

این دوربین همانطور که قیمت بالایی دارد، به همان شدت کاربرد، کیفیت و طرفداران زیادی دارد.

سنسور این دوربین فول فریم CMOS عنوان می شود که همانند دیگر محصولات مشابه خود در رتبه بالایی قرار دارد. علاوه بر آن کیفیت دوربین 5D mark IV 30.4 مگاپیکسل می باشد که تعداد پیکسل هایی آن حد وسط و خوبی را رعایت کرده اند!

این دوربین دارای 61 نقطه فوکوس داشته که همانند دیگر محصولات نام برده در بالا فوکوس خودکار و دستی دارد.

سرعت تصویر برداری در این دوربین عکاسی 7 fps  تلقی می شود که می توان اشاره کرد در مقایسه با رقبای خود، از سرعت خوبی بهره می برد.

علاوه بر تمام تفاسیر بالا می توانیم بگوییم سطح بهره وری از این دوربین برای افراد حرفه ای طراحی شده است.

مزایا و معایب دوربین عکاسی کانن 5D mark IV : سرعت زیاد در عملکرد، کاربرد و کارایی بالا در این دوربین و موارد ذکر شده، باعث شده این دوربین گلچینی از بهترین دوربین های عکاسی باشد! از آن سو نیز این دوربین همانند تمام محصولات مشابه خود دارای معایبی است که این عیب ها عبارت اند از: قیمت زیاد این محصول نسبت به کالا های مشابه و رقیب خود و دسترسی کم کاربران به فیلم برداری با کیفیت 4K.

دوربین نیکون D850

می توانیم بگوییم در طی سالیان گذشته یکی از مشهور ترین و پر بازده ترین دوربین های عکاسی عنوان می شود!

کیفیت فوق العاده این دوربین عکاسی با تعداد پیکسل 45.4 معرکه ترین کیفیت ها را در بین محصولات مشابه و رقبای خود در اختیار دارد.

همین امر باعث شده بیشتر کاربران یا به دنبال خرید آن باشند و یا از این محصول در طی دوره فعالیت خود بهره لازم را برده باشند.

در صورتی که به نقاط فوکوس آن بخواهیم نگاهی بیندازیم می توانیم به 153 نقطه اشاره کنیم که باز هم کمپانی نیکون شاهکاری را به کاربران خود ارائه داده است.

سرعت تصویر برداری در این دوربین به 7 فریم در لحظه می رسد و فیلم برداری با این Camera با کیفیت 4K ضبط می شود.

مقایسه بهترین دوربین عکاسی : با تمام تفاسیر، موارد و مشخصات ذکر شده در بالا می توان مطئن شد: هیچ زمان نمی توانید بهترین محصول را در بازار دوربین عکاسی پیدا کنید؛ زیرا که هریک دارای مزیت و معایب مختص به خود است.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

1 در مورد “مقایسه قیمت و کیفیت بهترین دوربین های عکاسی”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH