اپل به‌دنبال کاهش وابستگی آی‌فون‌های خود به پنل‌های اولد ساخت سامسونگ است

شرکت سامسونگ از موقعیت برتر خود در بازار به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده پنل‌های اولد موبایلی جهان کاملا خرسند است. بسیاری از کمپانی‌ها پنل‌های اولد موردنیاز برای محصولات خود را از سامسونگ خریداری می‌کنند و اپل نیز از این قاعده مستثنی نیست. اکنون چند سالی است که سامسونگ مسئولیت تامین بخش عمده‌ای از تمامی پنل‌های اولد موردنیاز آی‌فون‌های اپل را بر عهده دارد.

با این‌حال امسال شرایط حاکم احتمالا دستخوش تغییر خواهد شد؛ چرا که تولیدکنندگان رقیب کیفیت پنل‌های اولد خود را ارتقاء داده و اپل نیز مشغول تنوع بخشیدن به شرکت‌های طرف قرارداد خود در زنجیره تامین است. بدین‌ترتیب غول کوپرتینویی دیگر به اندازه سابق پنل‌های اولد آی‌فون‌های خود را از سامسونگ خریداری نخواهد کرد.

ال‌جی دیسپلی به‌دنبال تصاحب بخشی از سهم سامسونگ است

یک گزارش مخابره شده از کره‌جنوبی نشان می‌دهد که سال گذشته سامسونگ دیسپلی 78 درصد از کل پنل‌های اولد مورد استفاده برای گوشی‌های آی‌فون را تولید کرده است. با این‌حال امسال تولیدکننده کره‌ای تنها حدودا 65 درصد از کل پنل‌های موردنیاز اپل را تامین خواهد کرد.

بر اساس پیش‌بینی‌ها امسال شرکت اپل 169 میلیون واحد پنل اولد را خریداری خواهد کرد. در این میان انتظار می‌رود که شرکت‌های سامسونگ، ال‌جی دیسپلی و BOE به‌ترتیب 110، 50 و 9 میلیون دستگاه پنل اولد را به اپل واگذار نمایند. بنابراین سهم ال‌جی دیسپلی در این حوزه از رقم 21 درصد در سال گذشته به 29 درصد طی سال 2021 افزایش خواهد یافت.

از جنبه میزان فروش نیز سهم 50 میلیون واحدی ال‌جی دیسپلی طی سال جاری در مقایسه با سهم 25 میلیون دستگاهی این شرکت در سال گذشته 2 برابر شده است. ال‌جی دیسپلی به منظور تصاحب بخشی از سهم سامسونگ دیسپلی در بازار تلاش زیادی به خرج داده است.

میزان کاهش سهم سامسونگ از بازار پنل‌های اولد آی‌فون در مقایسه با برآوردهای اولیه تحلیل‌گران به‌مراتب بیش‌تر است. از جنبه کسب‌وکار محض تصمیم اپل برای تنوع‌بخشی به زنجیره تامین خود اقدامی منطقی به‌نظر می‌رسد. این موضوع نه‌تنها مشکل کمبود عرضه را تا حدودی برطرف می‌کند؛ بلکه قدرت چانه‌زنی اپل را افزایش می‌دهد. در نتیجه کمپانی آمریکایی قادر به تامین پنل‌های موردنیاز خود با قیمت‌گذاری بسیار مناسب‌تر خواهد بود.

3 در مورد “اپل به‌دنبال کاهش وابستگی آی‌فون‌های خود به پنل‌های اولد ساخت سامسونگ است”

  1. قبلا واسه تامین ال سی دیاش دنبال سامسونگ بود الان افتاده دنبال الجی
    یادمه یه زمانی اپل به خودکفا بودن و اصل بودن قطعاتش مینازید

    1. امیرکیوان گوهری

      سلام دوست عزیز. امروزه در کل دنیا هیچ‌کدام از کمپانی‌ها تمامی قطعات موردنیاز خود را شخصا تامین نمی‌کنند و این موضوع به‌معنای عدم استقلال اونا نیست. تولید تمامی قطعات توسط یک شرکت به لحاظ اقتصادی و منطقی توجیه‌پذیر نیست. مثلا اپل نمایشگرهای مورد نیازش رو از سامسونگ و ال‌جی خریداری می‌کنه. سامسونگ بخشی از تراشه‌های موردنیازش رو از کوالکام و مدیاتک خریداری می‌کنه.

  2. اپل اگه در زمینه صفحه نمایش خودکفا بشه قیمت تولیداتش پایین میاد و قدرت رقابتش بالا میره
    60 تا 70 درصد قیمت یه گوشی صفحه نمایششه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH