هوندا تا سال 2040 کل ظرفیت فروش خود را به خودروهای برقی اختصاص خواهد داد

شرکت هوندا در راستای کمک به تحقق اهداف خنثی‌سازی کربن قصد دارد که تا سال 2040 کل فروش جهانی خودروهای خود را به اتومبیل‌های برقی (EV) و ماشین‌های دارای سلول‌های سوختی (FCV) اختصاص دهد. این کمپانی خودروسازی پیش‌بینی می‌کند که تا سال 2030 اتومبیل‌های EV و FCV حدودا 40 درصد از فروش خودروها در بازارهای بزرگ را به خود اختصاص داده و این رقم تا سال 2035 به 80 درصد خواهد رسید.

هوندا برای دستیابی به این اهداف یقنا نیازمند تولید خودروهای EV و FCV بیش‌تری است. این‌جاست که پلتفرم e:Architecture کارآیی خود را نشان خواهد داد. هوندا در زمینه توسعه این پلتفرم EV جدید پیشتاز بوده و به‌دنبال عرضه نخستین خودروهای برقی مبتنی بر e:Architecture در اواخر نیمه دوم دهه میلادی جاری است. این خودروها ابتدا در منطقه آمریکای‌شمالی معرفی شده و سپس در بازارهای سایر مناطق جهان نیز عرضه خواهند شد.

در این میان هوندا سیستم باتری Ultium شرکت GM را نیز تهیه خواهد کرد. در حال حاضر این 2 کمپانی سرگرم توسعه خودروهای SUV (شاسی بلند) مجهز به باتری‌های Ultium هستند. این خودروها با برندهای آکورا و هوندا تولید خواهند شد. بر اساس هدف‌گذاری تنظیم شده قرار است این اتومبیل‌ها طی سال 2024 در بازار منطقه آمریکای‌شمالی عرضه شوند.

همچنین شرکت هوندا قصد دارد که تا سال 2050 نرخ مرگ ومیر ناشی از برخوردهای ترافیکی شامل اتومبیل‌ها و موتورسیکلت‌های خود را به 0 برساند. بعلاوه این خودروساز تصمیم گرفته که تا سال 2030 سیستم پیشرفته کمک‌راننده (ADAS) چندجانبه خود را به کلیه مدل‌های عرضه شده در بازارهای بزرگ اضافه نماید. بر اساس اعلام هوندا سیستم پیشرفته کمک‌راننده چندجانبه مدل ارتقایافته سامانه Honda Sensing محسوب می‌شود. این کمپانی به منظور ارتقاء فناوری ADAS از تجربیات خود در زمینه کار روی سامانه رانندگی خودکار سطح 3 بهره خواهد برد.

2 در مورد “هوندا تا سال 2040 کل ظرفیت فروش خود را به خودروهای برقی اختصاص خواهد داد”

  1. هوندا از تولید موتور رسیده به اینکه خودروی خودران و تماما برقی تولید کنه
    ماهم از پیکان رسیدیم به کوییک

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH