نرم‌افزارهایی که موبایل شما را به یک ابزار نیمه‌حرفه‌ای برای عکاسی تبدیل می‌کند (قسمت سوم)

داشتن یک تلفن همراه به‌تنهایی برای عکاسی کردن به‌منظور تفریح کافی است ولی گاهی از اوقات نیاز ما به عکاسی بیش‌ از تفریح است و در این شرایط نیاز داریم تا از ابزارهای متفاوتی استفاده کنیم. در این مقاله سه‌بخشی قصد داریم نرم‌افزارهایی که موبایل شما را به یک ابزار نیمه‌حرفه‌ای برای عکاسی تبدیل می‌کند را معرفی کنیم. این نرم‌افزارها در سه رده‌بندی اعمال فیلترهای معمولی، تنظیم‌کننده کیفیت و درنهایت فیلترهای سنگین طبقه‌بندی می‌شوند. در این قسمت با نرم‌افزارهای اعمال فیلترهای سنگین در خدمت شما هستیم.

دوستانی که قسمت اول مقاله را مطالعه نکرده‌اند می‌توانند از طریق لینک زیر به آن دسترسی داشته باشند:

http://itresan.com/33558/semi-pro-camera-apps-i.html

لینک قسمت دوم این مقاله:

http://itresan.com/33877/best-camera-apps-ii.html

در قسمت‌های اول و دوم، نرم‌افزارهای خاصی به شما معرفی گردیدند و البته بازخورد شما دوستان نیز نیاز به یک توضیح داشت که باید به دوستانی که نسبت به برتری دوربین مدل خاصی اشاره کرده بودند یادآور شویم که این نرم‌افزارها برای یک گوشی خاص نیستند و تمام گوشی‌هایی که پلتفرم میزبان نرم‌افزار را داشته باشند می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند، به عبارت واضح‌تر باید گفت که این مقاله تنها جنبه نرم‌افزاری دارد و خواهش می‌کنم که بحث برندها را در آن دخالت ندهید.

در این قسمت به شما نرم‌افزارهایی معرفی خواهد شد که فیلترهای سنگین‌تری (نسبت به قسمت اول) را بر روی عکس‌های گرفته شده توسط دوربین گوشی یا تبلت شما اعمال خواهند نمود. با ما همراه باشید با نرم‌افزارهای اعمال فیلترهای سنگین.

نرم‌افزار Pixlr Express

7

سیستم‌عامل میزبان: اندروید و iOS
قیمت: رایگان

این نرم‌افزار به شما اجازه می‌دهد تا مثل همیشه عکس خود را با دوربین گوشی بگیرید ولی به‌عنوان یک نرم‌افزار رابط میان عمل گرفتن عکس و تحویل آن عمل خواهد نمود. به‌این‌ترتیب که پس از گرفتن عکس، این برنامه به‌صورت خودکار گشوده خواهد شد و شما می‌توانید فیلترهای موردنظر خود را با دقتی بسیار بالا، بر روی عکس خود اعمال کنید.

این نرم‌افزار به شما امکانات بسیار جذابی را ارائه می‌کند که شاید چندان حرفه‌ای به نظر نرسند ولی استفاده از آن‌ها برای تمامی افراد، فارغ از سن و جنسیت آن‌ها، جذاب خواهد بود. ابزارهای اولیه‌ای مانند بریدن و چرخاندن و زاویه دادن به عکس در این نرم‌افزار قرار دارند و گزینه‌های مرسومی مانند رفع قرمزی چشم نیز با یک دکمه قابل‌دسترسی هستند. البته رد صورتی که بخواهید به‌صورت حرفه‌ای‌تر عمل کنید می‌توانید به‌سادگی وارد منوها شده و گزینه‌های مختلف را به‌صورت تک‌تک تغیر بدهید.

نکات مثبت و ویژه نرم‌افزار Pixlr Express: شاید مقایسه این برنامه با نرم‌افزارهای دسکتاپی مانند ادوبی لایت روم چندان معقول نباشد ولی به‌عنوان یک نسخه جمع‌وجور از نرم‌افزارهایی از آن دست می‌توان بر روی این برنامه رایگان، حساب جداگانه‌ای باز نمود.

نکات نامناسب و ناامیدکننده نرم‌افزار Pixlr Express: تمامی عکس‌های ویرایش شده توسط این برنامه در یکجا و یک پوشه ذخیره می‌شوند و همین امر ویرایش مجدد عکس‌های قدیمی را دشوار ساخته است.

نرم‌افزار Photo Editor by Aviary

8

سیستم‌عامل میزبان: اندروید و iOS
قیمت: رایگان

در نخستین رویکرد هر مخاطبی به این نرم‌افزار، می‌توان انتظار داشت که فرد استفاده‌کننده حس کند که در حال استفاده از یک نرم‌افزار ساده برای ایجاد افکت‌های رنگین بر روی عکس است. این تصور با مدتی سروکار داشتن با نرم‌افزار اصلی رفع خواهد شد و مزایای واقعی این برنامه برای کاربران نمود واقعی پیدا خواهند کرد.

با کمک این برنامه خواهید توانست ده‌ها فیلتر را بر روی عکس خود اعمال کنید و بعد هرکدام را که خواستید دوباره از روی عکس بردارید. این امکان، اجازه آزمون‌وخطا در تولید یک عکس متفاوت را به شما خواهد داد و می‌توانید به کمک آن عکس‌های جذابی را از عکس عادی خود استخراج نمایید.

نکات مثبت و ویژه نرم‌افزار Photo Editor by Aviary: این نرم‌افزار بر روی سادگی کارکرد تمرکز دارد و امکانات و قیمت رایگان آن نیز توانسته‌اند این برنامه را به یک گزینه ایده آل تبدیل سازند.

نکات نامناسب و ناامیدکننده نرم‌افزار Photo Editor by Aviary: این نرم‌افزار می‌توانست بسیار گسترده‌تر باشد و کمبود برخی از امکانات تغییر عکس در آن به‌شدت حس می‌شود.

نرم‌افزار Snapseed

9

سیستم‌عامل میزبان: اندروید و iOS
قیمت: رایگان

این نرم‌افزار در میان تمامی نرم‌افزارهای معرفی‌شده در این سری مقاله، حرفه‌ای‌ترین بهینه‌سازی برای تلفن‌های همراه را داشته است. در این برنامه شما می‌توانید با کمک امکانات لمسی گوشی یا تبلت خود، قابلیت‌های متنوعی را به اجرا درآورید و عکس خود را تغییر بدهید.

این برنامه بیشتر امکانات خود را بر پایه سیستم‌هایی مانند pinch to zoom و swipe، به کاربر خود ارائه می‌کند و تعداد فیلترهایی که می‌توانید با آن بر روی عکس خود اعمال کنید نیز بسیار مناسب و مطلوب است. البته باید یادآور شد که کار کردن با این امکانات نیز بسیار راحت خواهد بود و در این نرم‌افزار، کمترین میزان دکمه و منوی همزمان موجود بر روی صفحه را مشاهده خواهید نمود.

نکات مثبت و ویژه نرم‌افزار Snapseed: رابط کاربری این نرم‌افزار موجب شده است تا قدرت ابزارهای آن بسیار بالاتر از رقبا به نظر برسد.

نکات نامناسب و ناامیدکننده نرم‌افزار Snapseed: شاید کار کردن با این برنامه در ابتدا بسیار دشوار باشد و بارها مجبور به استفاده از دکمه Undo شوید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH