آشنایی با مدارس بین المللی لندن و شرایط پذیرش در آنها

تحصیل در مدارس بین المللی انگلستان فرصتی است برای دانش آموزانی که به دنبال رسیدن به موفقیت و آینده ای روشن هستند. انگلستان در کلیه مقاطع تحصیلی از مهد کودک گرفته تا دانشگاه پذیرای دانش آموزان و دانشجویان بین المللی است. شهر لندن پایتخت کشور انگلستان است و یکی از شهرهایی است که بیشترین و بهترین مدارس بین المللی این کشور را داراست. بنابراین لندن, بهترین انتخاب برای تحصیل در مدارس انگلستان است.برای آشنایی با مدارس بین المللی لندن و شرایط پذیرش در آنها با ما در این مقاله همراه باشید.

 

مدارس بین المللی فراوانی در سطح جهانی در شهر لندن قرار دارند. دانش آموزان بسیاری در مقاطع مختلف به دنبال پذیرش در مدارس بین المللی این شهر هستند و برخی از استعداهای درخشان بین المللی نیز موفق به اخذ بورسیه تحصیلی می شوند.

به طور کلی مدارس شهر لندن مانند شهرهای دیگر انگلستان به دو صورت دولتی و خصوصی (شبانه روزی) وجود دارند. در این مقاله در خصوص مدارس بین المللی یا مدارس شبانه روزی لندن صحبت می کنیم  که پیش زمینه ای برای دوره A-Levels در کشور انگلستان می باشد.

 

مدارس بین المللی لندن

مدارس شبانه روزی لندن به نام مدارس بین المللی شناخته می شوند چراکه اکثر دانش آموزان این مدارس را دانش آموزان بین المللی تشکیل داده اند. به دلیل حضور رایگان برای شهروندان انگلیسی در مدارس دولتی تقریبا امکان پذیرش برای دانش آموزان بین المللی وجود ندارد.

از طرفی به دلیل شبانه روزی بودن مدارس بین المللی به همراه امکاناتی از قبیل خوابگاه والدین متقاضیان بیشتر به سمت این مدارس گرایش پیدا می کنند. سطح علمی مدارس بین المللی بسیار بالا بوده و فضای آموزشی بسیار مناسبی برای رشد استعدادها دارند.

میزان شهریه ای که باید برای مدارس خصوصی پرداخت کرد شامل هزینه تحصیل، اقامت، غذا، بیمه و امکانات دیگری است که هر مدرسه به صورت مجزا در اختیار هر دانش آموز قرار میدهد.

همچنین والدین در زمان تحصیل فرزندان در شهر لندن می توانند از خدمات ویزای همراه برای کشور انگلستان استفاده نمایید.

مدرسه کتس‌ لندن  (Cats London)

این مدرسه از آن جهت که با مراکزی بین المللی در حال همکاری است و هم چنین فضایی بسیار مناسب را برای دانش اموزان از سال 1952 تاکنون فراهم کرده مورد اهمیت است.

 

مدرسه میل ‌هیل  (Mill Hill)

این مدرسه فعالیت خود را از سال 1807 آغاز کرده است و یکی از قدیمی ترین مدارس لندن محسوب می شود که به دانش آموزان بین المللی ارائه خدمات می کند. این مدرسه تنها دانش آموزانی که بین 13 تا 18 سال هستند را پذیرش می کند که یکی از شرایط سنی تحصیل در انگلستان و امکانات، سطح علمی و امنیت این مدرسه به طرز قابل تحسینی تامین می شود.

 

مدرسه ام پی دبلیو  (MPW)

این مدرسه که از سال 1973 کار خود را آغاز کرده یکی از معدود مدارس بین المللی است که حدود دو سوم از 1200 دانش آموز سالیانه آن را دانش آموزان بریتانیایی تشکیل داده اند. این مرکز به امکانات و تجهیزات مدرن و به روز خود معروف است.

 

مدرسه ولدینگهام  (Woldingham)

این مدرسه یکی از معدود مدارسی است که تنها از دختران پذیرش می کند و در کنار ارائه دروس به فعالیت های هنری، ورزشی و… دانش اموزان نیز توجه ویژه ای دارد.

 

مدرسه هارو  (Harrow)

این مدرسه پسرانه نیز از مدارس بسیار قدیمی لندن است که کار خود را در سال 1572 آغاز کرد. همین قدمت نشان از تجربه بی سابقه این مدارس دارد. جالب است بدانید که چرچیل نیز در این مدرسه تحصیل کرده است.

مدرسه وست ‌مینستر (West Minster)

این مدرسه شبانه روزی از سال 1960 شروع به فعالیت نموده است و یکی از قدیمی ترین مدارس لندن است که در جوار پارلمان و وست مینستر ابی قرار دارد. مزیت این مدرسه اعطای بورسیه های تحصیلی به دانش آموزان بین المللی است. این مدرسه تنها مدرسه باستانی می باشد که محل اصلی خود را تاکنون حفظ کرده است. مدرسه وست مینستر یک مدرسه و خانه آموزشی برای بسیاری از متفکران، نویسندگان، سیاستمداران، شاعران، هنرمندان، نوازندگان، بازیگران، زبان شناسان، دانشمندان و فیلسوفان جهان بوده است و تاثیر بزرگی بر جوامع داشته است. مدرسه دانش آموزان مورد حمایت و تشویق قرار می گیرند تا از هوش و مهارت خود برای بهره مندی از جامعه و کمک به دیگران استفاده کنند. همچنین دانش خود را به چالش بکشند تا بتوانند راه حل ارائه نموده و انتظارات را برطرف کنند.

فارینگتونز اسکول  (Farringtons School)

تفاوت این مدرسه با سایر مدارس بین المللی لندن در این است که این مدرسه هم به صورت شبانه روزی و هم به صورت روزانه از دانش اموزان از سن 3 سالگی تا 18 سالگی پذیرش دارد.

مدرسه کینگز اجوکیشن  (Kings Education)

این مدرسه یکی از معدود مدارسی است که در خصوص شکل گیری شخصیت دانش آموزان نیز فعالیت های مهمی انجام می دهد. به عنوان مثال این مدرسه فعالیت هایی در خصوص حفظ محیط زیست صورت می دهد.

 

کالج بلربیز  (Bellerbys College)

این مدرسه به دلیل ارتباطی که با مراکز آموزشی و دانشگاه های برتر این شهر دارد بسیار معروف است چرا که دانش آموز بسیار راحت تر می تواند وارد این مراکز شود. از طرفی محوطه خوابگاهی و آموزشی این مدرسه بسیار به یکدیگر نزدیک است و همین امر مساله رفت و امد و امنیت مسیر را بسیار بیشتر می کند.

 

کالج دی ‌ال ‌دی لندن  (DLD College London)

این مدرسه در نزدیکی رودخانه تیمز و وست مینستر قرار دارد و به دلیل حضور تعداد اندکی دانش آموز در هر کلاس امکان رسیدگی هر چه بهتر به دانش آموزان فراهم است. این مرکز دانش آموزان خود را برای امتحان های ورودی GCSE وa-level  و foundation آماده می کند.

 

مدرسه بین ‌المللی لندن (International School of London)

این مدرسه، یک مدرسه بین‌المللی است که سیستم آموزشی را بر اساس فردی‌سازی و متناسب با نیازهای فردی دانش آموزان ساماندهی می‌کند. این مدرسه شهرت جهانی دارد و دوره‌های آن با عنوان IB (International Baccalaureate) در سه سطح ابتدایی، متوسطه و دیپلم ارائه می شود تا به دانشگاه ختم گردد. به همین علت، دانش آموزان زیادی با فرهنگ های مختلف در این مدرسه به تحصیل می‌ پردازند و تفاوت‌ های زبان ‌شناختی و فرهنگی میان دانش ‌آموزان شناخته می ‌شود.

مدرسه هارودیان (Harrodian)

این مدرسه در لندن در سال 1993 تاسیس شد و از سال دوم تا سیزدهم را پوشش می ‌دهد. هزینه‌های شهریه سالانه این مدرسه از 15 هزار تا 23  هزار پوند در مقاطع مختلف تحصیلی در نوسان است. در حال حاضر این مدرسه حدود هزار دانش آموز پسر و دختر از سن 4 تا 18 سال را در بخش‌های مجزای سه گانه دارد. این مدرسه کیفیت آموزشی مطلوب با استانداردهای آکادمیک دارد و از معلم‌ های متخصص برای شکوفا کردن استعدادهای دانش‌آموزان بهره می‌ برد. بسیاری از دروس از دروس علوم انسانی تا مدیا و طراحی سه بعدی و همچنین ریاضیات و دوره‌های a-level از جمله دروس دبیرستان در این مدرسه هستند.

 

مدرسه سنت پاول (St Paul’s)

این مدرسه از سال 1904 میلادی شروع به فعالیت نموده است و از ابتدا برای آموزش و بالا بردن سطح علمی دانش آموزان دختر تاسیس گردیده است و تاکنون بر رسالت اولیه خود پایبند بوده است. این مدرسه به روابط بسیار صمیمی و گرم بین کارمندان و دانش آموزان، به چالش کشیدن دانش آموزان، توسعه و پرورش ایده های دانش آموزان معروف می باشد. در این مدرسه به دانش آموزان آموخته می شود که چگونه روحیه انسان دوستی داشته باشند و با افراد اطراف خود که سطح امتیازات پایین تری نسبت به خود دارند چگونه تعامل داشته باشند تا جایگاه مناسبی در جامعه پیدا کنند و تبدیل به موفق ترین افراد شوند.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

3 در مورد “آشنایی با مدارس بین المللی لندن و شرایط پذیرش در آنها”

  1. سیستم مدارس لندن بر اساس سن هست- دختر من متولد June 2008 هست و ایران کلاس دهم هست- اما طبق لندن میشه امسال کلاس یازدهم – من داشتم کارهاش رو میکردم که سال آینده بره لندن ولی متوجه شدم که سال آینده بر طبق سنش میشه کلاس ۱۲ و ظاهرا وقتی ده و یازده رو لندن نگذروتده باشه ، ۱۲ هیچ مدرسه ای ثبت نامش نمیکنه — آیا راهی وجود داره؟ آیا مدرسه ای در لندن وجود داره که سیستمش امریکایی باشه نه بریتیش؟

  2. هادی حسن زاده

    تحصیل توی انگلستان آرزوی هرکسیه و خیلی سخته واسه هرکی حتی کسایی که توی کشورای اروپایی.
    ورودش خیلی سخته اما بعدش با یکمی تلاش و استعداد میشه نتیجه خوبی گرفت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH