مک‌بوک پرو جدید اپل احتمالا با نمایشگر مینی LED روانه بازار خواهد شد

چند هفته پیش شرکت اپل از آی‌پد پرو جدید 12.9 اینچی به‌عنوان نخستین محصول خود با نمایشگر مینی LED رونمایی کرد. با این‌حال اکنون شایعات متعددی مطرح شده که نشان می‌دهند اپل نهایتا در محصولات دیگر خود از جمله کامپیوترهای مک نیز از این فناوری استفاده خواهد کرد. کامپیوترهای مک اکنون مدت‌هاست که از نمایشگرهای LCD بهره می‌گیرند. به‌نظر می‌رسد که مدل به‌روزرسانی شده مک‌بوک پرو در اواخر سال جاری از پنل‌های مینی LED بهره‌مند خواهد شد.

بر اساس گزارش مخابره شده توسط وبسایت DigiTimes به‌نظر می‌رسد که یکی از تامین‌کنندگان کلیدی اپل موسوم به TSMT موفق به رفع چالش‌های فنی مربوط به ساخت نمایشگرهای مینی LED جهت به‌کارگیری در مدل‌های 14 و 16 اینچی مک‌بوک پرو شده است. بر اساس پیش‌بینی‌ها این مدل‌های جدید در اواخر سال جاری عرضه خواهند شد.

اگرچه برخی شایعات از به‌کارگیری پنل‌های مینی LED در مدل‌های آینده مک‌بوک حکایت دارند؛ اما گزارش جدید نشان می‌دهد که کلیه مشکلات فنی در رابطه با تولید انبوه این پنل‌ها برطرف شده است.

این گزارش می‌افزاید: “مشکلات مربوط به برد مدار چاپی (PCB) و مواد اولیه چسبنده موجب شد تا بهره‌وری TSMT برای نصب سطوح نورپردازی پس‌زمینه در پنل‌های مینی LED به اندازه کافی بالا نباشد. پس از تغییر شرکت تامین‌کننده برد مدار چاپی و مواد چسبنده کمپانی TSMT موفق شدن نرخ بهره را به بیش از 95 درصد افزایش دهد.”


هنوز مشخص نیست که آیا اپل نهایتا در محصولات بزرگتر خود نظیر آی‌مک نیز از فناوری مینی LED استفاده خواهد کرد یا خیر؛ اما برخی شایعات نشان می‌دهند که مک‌بوک ایر جدید مجهز به نمایشگر مینی LED نیز احتمالا در سال 2022 به بازار عرضه خواهد شد.

1 در مورد “مک‌بوک پرو جدید اپل احتمالا با نمایشگر مینی LED روانه بازار خواهد شد”

  1. کیفیت پایین تر صفحه نمایش اپل نسبت به سامسونگ همیشه آزاردهنده بود. شاید با تغییر سیاست های کاری وضعیت رقابتی بهتری پیدا کنه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH