تصاویر ثبت شده توسط سونی اکسپریا 1 III از به‌کارگیری لنز تله‌فوتو متغیر حکایت دارند

ماه گذشته شرکت سونی از اسمارت‌فون اکسپریا 1 III رونمایی کرد. این هندست برای نخستین بار از یک لنز پریسکوپی تله‌فوتو با فوکوس متغیر (برخلاف فوکوس ثابت) بهره می‌گیرد. یک شخص خبرچین با نام Ice Universe ادعا می‌کند که شرکت سامسونگ نیز در اسمارت‌فون گلکسی S22 اولترا سال آینده خود از این فناوری استفاده خواهد کرد. در این‌حالت کاربران برای عکاسی و فیلم‌برداری به 4 فاصله کانونی مختلف 16، 24، 70 و 105 میلی‌متری دسترسی دارند.

بر اساس اعلام وبسایت GSMArena یک شخص خبرچین با شناسه ZACKBUKS تصاویری را در شبکه اجتماعی Weibo منتشر کرده است. وی ادعا می‌کند که این تصاویر با استفاده از پیکره‌بندی دوربین پشتی اکسپریا 1 III به ثبت رسیده‌اند. متاسفانه داده‌های EXIF تصاویر حذف شده است. با این‌حال ظاهرا با 3 تصویر متوالی از یک صحنه سروکار داریم. این تصاویر در فواصل کانونی 24 میلی‌متری، 70 میلی‌متری (با زوم 2.9 برابری) و 105 میلی‌متری (با زوم 4.4 برابری) ثبت شده‌اند. سایر نمونه‌ها کاملا تصادفی هستند.

نمونه تصاویر ثبت شده توسط اکسپریا 1 III

سونی اکسپریا 1 III مجهز به یک نمایشگر 6.5 اینچی اولد از نوع 4K HDR با نسبت ابعاد کشیده و باریک 21:9 خواهد بود. چنین نمایشگری برای پخش تصاویر متحرک ایده‌آل است. پشتیبانی از نرخ نوسازی سریع 120 هرتزی بدان معناست که محتوای نمایشگر در هر ثانیه 120 نوبت به‌روزرسانی می‌شود. این پدیده ضمن خلق تجربه پیمایشی روان امکان نمایش بهتر انیمیشن بازی‌های ویدیویی را فراهم می‌کند. توان پردازشی هندست از طریق تراشه 5 نانومتری اسنپ‌دراگون 888 ساخت کوالکام تامین شده و آرایه دوربین پشتی نیز شامل 3 سنسور دوربین و یک حسگر TOF است.

تصاویر ثبت شده در فواصل کانونی 24 میلی‌متری، 70 میلی‌متری (با زوم 2.9 برابری) و 105 میلی‌متری (با زوم 4.4 برابری)

باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی به‌کارگیری شده در اکسپریا 1 III از فناوری شارژ سریع 30 واتی پشتیبانی می‌کند. بدین‌ترتیب با اتصال گوشی به شارژر ظرف مدت 30 دقیقه میزان شارژ باتری از 0 به 50 درصد خواهد رسید. این هندست در مدل‌های رنگی مشکی (Frosted Black) و بنفش (Frosted Purple) و همراه با سیستم‌عامل اندروید 11 اواخر تابستان امسال در ایالات‌متحده عرضه خواهد شد. اکسپریا 1 III با 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه‌داخلی در دسترس خریداران قرار می‌گیرد.

ماه گذشته اعلام شد که گزارش مالی جدید سونی از نخستین دوره 3 ماهه سودآور برای کسب‌وکار گوشی‌های تلفن‌همراه کمپانی طی سالیان گذشته حکایت دارد. کسب‌وکار موبایلی سونی برای سالیان طولانی عملکردی زیان‌ده داشت؛ اما اکنون به‌نظر می‌رسد که شاهد ایجاد نوعی تحول در این حوزه خواهیم بود. در ادامه چندین تصویر ثبت شده دیگر توسط دوربین سونی اکسپریا 1 III را ملاحظه می‌کنید:

 

3 در مورد “تصاویر ثبت شده توسط سونی اکسپریا 1 III از به‌کارگیری لنز تله‌فوتو متغیر حکایت دارند”

  1. سامان آقامراد

    دوربنیناش قویه ولی چون صفحه نمایشش کیفیت پایینی داره معمولا قشنگ در‌نمیاد باید عکساشو بندازی رو پی سی ببینی ?‍♂️

  2. دوربین غولی داره
    لامصب اسم مدلاش یه جوریه که گوشی فروشا سرمون کلاه میزارن جا اکسپریاiii 1 یه چی میدن مثلا اکسپریا 3 i ?‍♂️

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH