مایکروسافت احتمالا از توسعه سیستم‌عامل ویندوز 10X صرف‌نظر کرده است

ویندوز 10 آخرین سیستم‌عامل شرکت مایکروسافت محسوب می‌شود؛ اما کمپانی آمریکایی روی نسخه‌های مختلف این پلتفرم کار می‌کند. یکی از این ورژن‌ها ویندوز 10X نام دارد. این سیستم‌عامل در ابتدا با ذهنیت به‌کارگیری در دستگاه‌های تاشو نظیر سرفیس نئو طراحی شد. با این‌حال بعدها شرایط دستخوش تغییر شد و مایکروسافت تصمیم گرفت تا فرآیند توسعه ویندوز 10X روی دستگاه‌های تک‌نمایشگره متمرکز شود.

انتشار ویندوز 10X نیز بارها به تعویق افتاده است؛ اما اکنون گزارش جدید وبسایت Petri نشان می‌دهد که این سیستم‌عامل احتمالا هرگز عرضه نخواهد شد. این گزارش با استناد به منابع خبری خود ادعا می‌کند که ویندوز 10X حتی در سال 2021 نیز منتشر نخواهد شد. این تاریخ آخرین چارچوب زمانی اعلام شده برای انتشار سیستم‌عامل فوق محسوب می‌شود. در عوض این احتمال وجود دارد که ویندوز 10X هرگز به‌طور رسمی منتشر نشود. بر اساس گزارشات شرکت مایکروسافت منابع و توجه خود را روی ویندوز 10 متمرکز می‌کند. بدین‌ترتیب کمپانی در عوض انتشار نسخه‌های جدیدی از سیستم‌عامل به بهینه‌سازی نمونه کنونی خواهد پرداخت. اکنون گزارش منابع خبری از به‌کارگیری رابط کاربری جدید ویندوز موسوم به “Sun Valley” حکایت دارد. این رابط کاربری احتمالا در اواخر سال 2021 عرضه خواهد شد.

در خصوص دلایل مایکروسافت برای صرفنظر کردن از عرضه ویندوز 10X نمی‌توان با قطعیت اظهارنظر کرد؛ اما در گذشته نیز ورژن‌های مختلف ویندوز از جمله ویندوز RT حقیقتا عملکرد چندان مطلوبی از خود ارائه نداده‌اند؛ بنابراین تمرکز روی ورژن اصلی ویندوز احتمالا ایده معقول‌تری به‌نظر می‌رسد.

2 در مورد “مایکروسافت احتمالا از توسعه سیستم‌عامل ویندوز 10X صرف‌نظر کرده است”

  1. چرا همونو ادامه‌نمیدن خب؟
    مثلا ویندوز ۱۱ یا ۱۲
    خوب بود قشنگ ادم‌میفهمید ورژت ویندوزش چنده. الان همش ۱۰ شده ابدیتاش اسم میزارن ادم‌نمیفهمه ویندوزش قدیمیه یت جدید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH