سامسونگ انصراف خود از حضور فیزیکی در رویداد MWC 2021 را رسما اعلام کرد

شیوع فراگیر بیماری کووید 19 طی سال گذشته اوضاع جهانی را تغییر داد و مردم را ناچار به خانه‌نشینی کرد. در این میان بسیاری از رویدادهای حضوری نیز تغییر شکل داده و به‌صورت آنلاین برگزار شدند. بزرگترین رویداد اسمارت‌فونی جهان موسوم به کنگره جهانی موبایل هر ساله در شهر بارسلونا برگزار می‌شد؛ اما این مراسم نیز تحت‌الشعاع شیوع بیماری قرار گرفت. عوامل هماهنگ‌کننده این مراسم پس از به تعویق انداختن‌های مکرر آن نهایتا تصمیم به لغو برگزاری رویداد MWC در سال 2020 و موکول نمودن آن به سال 2021 گرفتند. اما با توجه به طولانی شدن زمان اجرای واکسیناسیون و نگرانی در خصوص شیوع ویروس‌های جدید اکنون پیرامون احتمال برگزاری رویداد MWC 2021 نمی‌توان با قطعیت اظهارنظر کرد.

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها این رویداد در حد فاصل روزهای 28 ژوئن تا 1 جولای (7 الی 10 تیر ماه) در شهر بارسلونا اسپانیا برگزار خواهد شد. در این مراسم حدودا 50 هزار نفر حضور خواهند داشت. با این‌حال بسیاری از شرکت‌ها پیش‌تر انصراف خود از حضور در این رویداد را اعلام کرده‌اند. اکنون در آخرین مورد کمپانی سامسونگ نیز اعلام کرده که صرفا در رویدادهای آنلاین شرکت خواهد کرد.

کمپانی کره‌ای یقینا یکی از غایبان بزرگ رویداد MWC 2021 به‌شمار می‌رود. جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که سامسونگ همواره یکی از قدرتمندترین کمپانی‌های شرکت‌کننده در این مراسم قلمداد شده است. کمپانی کره‌ای در جریان برگزاری کنفرانس MWC از بسیاری از محصولات بزرگ خود رونمایی می‌کند. با این‌حال اکنون چنان‌چه سامسونگ الکترونیکس به‌دنبال معرفی محصولات جدیدی در رویداد MWC باشد؛ در این‌صورت این‌کار عملا به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد. کارشناسان بر این باورند که سامسونگ در مراسم آینده MWC از برخی اسمارت‌فون‌های تاشو جدید خود یا حداقل دستگاه‌هایی با جذابیت کمتر رونمایی خواهد کرد. بر اساس شایعات امسال تولیدکننده کره‌ای از عرضه سری گلکسی نوت صرفنظر نموده و صرفا از اسمارت‌فون‌های تاشو خود در ماه آگوست رونمایی خواهد کرد.

سامسونگ در بیانیه‌ای اعلام کرد: “سلامت و ایمنی کارمندان، شرکاء و مشتریان همواره اولویت نخست ما محسوب می‌شود. بنابراین ما تصمیم گرفتیم تا انصراف خود از مشارکت حضوری در نمایشگاه MWC امسال را اعلام نماییم. ما مشتاقانه منتظر حضور مجازی در این مراسم بوده و به منظور پیش‌برد تجارب جدید در عرصه تلفن‌همراه به همکاری خود با اتحادیه GSMA و کلیه شرکاء صنعتی ادامه می‌دهیم.”

علیرغم نگرانی‌های فزآینده، سازمان هماهنگ‌کننده رویداد MWC موسوم به GSMA به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کووید 19 در این مراسم اقداماتی را در نظر گرفته است. به‌عنوان مثال شرکت‌کنندگان پیش از ورود به مراسم بایستی نتیجه منفی تست کرونا خود را ارائه نمایند. بعلاوه آن‌ها هر 3 روز یکبار مجددا بایستی تحت آزمایش قرار گیرند. با این‌حال تدابیر فوق ظاهرا برای متقاعد نمودن سامسونگ و سایر کمپانی‌ها کافی نبوده است.

علاوه بر غول کره‌ای پیش‌تر شرکت‌های سونی، نوکیا، گوگل و اریکسون نیز انصراف خود را از حضور در کنگره جهانی موبایل سال 2021 اعلام کرده‌اند. بعلاوه کمپانی‌هایی نظیر British Telecom، فیس‌بوک، اوراکل و چند شرکت دیگر نیز از حضور در این مراسم چشم‌پوشی خواهند کرد. کارشناسان معتقدند که با توجه به افزایش تدریجی تعداد شرکت‌های انصراف‌دهنده از حضور در رویداد MWC تنها با گذر زمان مشخص خواهد شد که آیا سازمان GSMA نهایتا رویداد MWC امسال را با تاخیر برگزار نموده یا آن‌را لغو خواهد کرد یا خیر.

2 در مورد “سامسونگ انصراف خود از حضور فیزیکی در رویداد MWC 2021 را رسما اعلام کرد”

  1. سامسونگ هم همش میخواد خودشو نشون بده از یه طرف میلیونی واسه تبلیغات هزینه میکنه از یه طرف اینجوری از تبلیغات انصراف میده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH