ایسوس از گوشی‌های هوشمند ذن‌فون 8 و ذن‌فون 8 فلیپ رسما رونمایی کرد

امروزه بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده اسمارت‌فون از طریق تولید محصولاتی با مشخصات فنی بهتر با یکدیگر رقابت می‌کنند؛ اما 2 هندست اخیرا تولید شده توسط شرکت ایسوس با طراحی منحصربه‌فرد خود از سایر اسمارت‌فون‌ها متمایز می‌شوند. یکی از این هندست‌ها به‌دلیل اندازه جمع‌جور خود مورد توجه قرار گرفته و کوچک‌ترین پرچم‌دار اندرویدی در مقطع فعلی به‌شمار می‌رود. هندست دیگر نیز همانند مدل نسل قبلی خود مجهز به یک دوربین کشویی جادویی است.

ایسوس ذن‌فون 8

ایسوس ذن‌فون 8 از ابعادی معادل 148×68.5×8.9 میلی‌متر برخوردار بوده و وزن آن برابر با 169 گرم است. این هندست اگرچه به اندازه آی‌فون 12 مینی کوچک نیست؛ اما در مقایسه با اسمارت‌فون اکسپریا 5 III (با ابعاد 157x68x8.2 میلی‌متری و وزن 168 گرمی) کوچکتر است. توان پردازشی این محصول توسط تراشه اسنپ‌دراگون 888 تامین می‌شود. بعلاوه ایسوس ذن‌فون 8 با رابط کاربری ZenUI 8 مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید 11 روانه بازار می‌شود (ایسوس از رابط کاربری خود به‌عنوان بهبودی آگاهانه روی نسخه خام اندروید یاد کرده است).

این پرچم‌دار کوچک مجهز به یک نمایشگر 5.9 اینچی E4 AMOLED ساخت سامسونگ با رزولوشن 1080p و نسبت ابعاد 20:9 است (مشخصه‌ای که موجب می‌شود تا نمایشگر هندست در مقایسه با پنل 21:9 به‌کارگیری شده در اسمارت‌فون اکسپریا کوتاه‌تر باشد). از جنبه حفاظتی نیز پنل جلویی ایسوس ذن‌فون 8 با پوشش گوریلا گلس Victus محافظت می‌شود. بعلاوه این مدل نخستین هندست ایسوس با گواهی حفاظتی IP68 در برابر نفوذ آب و گردوغبار محسوب می‌شود.

پنل نمایشگر از نرخ نوسازی 120 هرتزی و نرخ نمونه‌برداری لمسی 240 هرتزی برخوردار است. این پنل دارای گواهینامه +HDR10 بوده و با قابلیت پوشش‌دهی 112 درصدی فضای رنگی DCI-P3 و کالیبراسیون رنگ مطلوب عرضه می‌شود. سطح روشنایی پنل نیز کاملا مناسب بوده و حداکثر میزان روشنایی آن معادل 1100 نیت است. حسگر اثرانگشت نیز با نمایشگر آمولد گوشی ادغام شده است.

در پنل پشتی گوشی نیز شاهد استقرار ماژول دوربین دوگانه شامل سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی هستیم. دوربین اصلی همانند سری نسل گذشته ذن‌‌فون 7 مجهز به سنسور IMX686 ساخت سونی است. پیکسل‌های 0.8 میکرونی، فیلتر Quad Bayer و سیستم فوکوس خودکار 2 پیکسلی (Dual Pixel) سایر ویژگی‌های این سنسور را تشکیل می‌دهند.

این دوربین دارای قابلیت تثبیت‌کنندگی اپتیکی تصاویر (OIS) بوده و از ضبط ویدیوهای 8K با سرعت 24 فریم برثانیه و مشخصه EIS فعال (تثبیت‌کنندگی الکترونیکی تصاویر) پشتیبانی می‌کند. بعلاوه این دوربین قادر به ضبط ویدیوهای 4K با سرعت 60 فریم برثانیه و ویدیوهای 1080p با سرعت 60 فریم برثانیه و قابلیت HyperSteady است. سیستم میکروفون سه‌گانه گوشی نیز از فناوری‌های بزرگنمایی صوتی OZO و کاهش نویز پشتیبانی می‌کند.

دوربین دوم تعبیه شده روی پنل پشتی نیز مجهز به سنسور قدیمی IMX363 با اندازه 1/2.55 اینچ و رزولوشن 12 مگاپیکسل است. این سنسور به لطف استفاده از فناوری فوکوس خودکار Dual Pixel دارای پیکسل‌های 1.4 میکرونی بوده و لنز این دوربین با فاصله کانونی 14.3 میلی‌متری خود قادر به فوکوس روی سوژه‌ها از فاصله 4 سانتی‌متری جهت ثبت تصاویر ماکرو است. دوربین سلفی در قسمت جلویی هندست نیز از حسگر جدید IMX663 با اندازه 1/2.93 اینچ، پیکسل‌های 1.22 میکرونی و رزولوشن 12 مگاپیکسل بهره می‌گیرد. این دوربین نیز از فناوری فوکوس خودکار Dual Pixel پشتیبانی می‌کند. هر 2 دوربین اولتراواید و سلفی ایسوس ذن‌فون 8 قادر به ضبط ویدیوهای 4K (به‌ترتیب با سرعت‌های 60 و 30 فریم برثانیه) هستند.

ایسوس در گوشی ذن‌فون 8 از سخت‌افزارهای صوتی ویژه‌ای بهره گرفته است. این هندست مجهز به جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون بوده و از 2 اسپیکر خطی با آمپلی‌فایرهای دوگانه مونو Cirrus Logic (با شناسه CS35L45) و فناوری صوتی Dirac HD Sound برخوردار است. اپلیکیشن Audio Wizard امکان اعمال تنظیمات حرفه‌ای روی اکولایزر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ موردی که یکی از پیشرفت‌های آگاهانه در نرم‌افزار ذن‌فون 8 به‌شمار می‌رود. این هندست مجهز به گیرنده رادیو FM است؛ اگرچه این مشخصه در کشورهای اتحادیه اروپا غیرفعال شده است.

پورت USB-C به منظور شارژ سریع و ایمن باتری گوشی از فناوری 30 واتی HyperCharge پشتیبانی می‌کند. همچنین از فناوری‌های Quick Charge 4.0 و USB Power Delivery PPS نیز پشتیبانی می‌شود. اگرچه این پورت تنها از اتصال سیمی USB 2.0 پشتیبانی می‌کند.

وضعیت دستگاه به لحاظ امکانات ارتباطی بی‌سیم بسیار بهتر است. نسخه‌های آمریکایی و بین‌الملل این اسمارت‌فون از قابلیت اتصال 5G در چندین باند فرکانسی مختلف برخوردار هستند. بعلاوه از جدیدترین فناوری‌های وای‌فای 6E و بلوتوث 5.2 (با قابلیت aptX Adaptive) نیز پشتیبانی می‌شود. این هندست دارای درگاه سیم‌کارت دوگانه از نوع نانوسیم است؛ اما متاسفانه از درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی خبری نیست.

ایسوس ذن‌فون 8 با 2 پیکره‌بندی مختلف حافظه‌داخلی (128 و 256 گیگابایتی) و 3 ظرفیت مختلف رم (6، 8 و 16 گیگابایتی) روانه بازار می‌شود. همچنین کلید هوشمند تعبیه شده در قسمت جانبی گوشی می‌تواند جهت انجام 3 عمل مختلف مورد استفاده قرار گیرد. این دکمه با رنگ آبی قابل مشاهده است.

ایسوس ذن‌فون 8 در مدل‌های رنگی نقره‌ای (Horizon Silver) و مشکی (Obsidian Black) قابل دسترس است

ایسوس ذن‌فون 8 هم‌اکنون در کشورهای اروپایی و تایوان قابل دسترس است (نسخه مشکی‌رنگ هم‌اکنون عرضه شده و مدل نقره‌ای رنگ نیز در مرحله پیش‌سفارش قرار دارد). این هندست با قیمت‌گذاری اولیه 600 یورویی عرضه می‌شود؛ اما در پایان ماه قیمت آن تا حداکثر 670 یورو افزایش خواهد یافت. این اسمارت‌فون در سایر مناطق جهان نیز قابل دسترس بوده و جزئیات مربوط به آن نیز به‌زودی اعلام خواهد شد.

ایسوس ذن‌فون 8 فلیپ

ایسوس ذن‌فون 8 فلیپ همان‌طور که نام آن نیز نشان می‌دهد؛ با وجود دوربین کشویی خود متمایز می‌شود. این هندست دارای پیکره‌بندی دوربین سه‌گانه بوده و علاوه بر سنسورهای موجود در برادر کوچکتر خود از یک لنز تله‌فوتو با قابلیت بزرگنمایی 3 برابری نیز بهره می‌گیرد. البته ذن‌فون 8 فلیپ فاقد دوربین جلویی بوده و وجود نمایشگر کاملا یکپارچه و قابلیت ثبت تصاویر و ویدیوهای سلفی با استفاده از دوربین‌های اصلی و فوق‌عریض از جمله نقاط قوت کلیدی برای فروش این هندست به‌شمار می‌روند.

توان پردازشی ذن‌فون 8 فلیپ توسط تراشه اسنپ‌دراگون 888 تامین می‌شود. این هندست با 8 گیگابایت رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه‌داخلی از نوع UFS 3.1 روانه بازار می‌شود. ذن‌فون 8 فلیپ دارای درگاه سه‌گانه با جایگاه اختصاصی جهت دریافت کارت حافظه میکرو اس‌دی است.

این هندست اساسا مدل به‌روزرسانی شده ذن‌‌فون 7 با تراشه اسنپ‌دراگون 888 محسوب می‌شود و سایر ویژگی‌های این 2 اسمارت‌فون مشابه یکدیگر هستند. نمایشگر آمولد 6.67 اینچی ذن‌فون 8 فلیپ دارای رزولوشن +1080p، نسبت ابعاد 20:9، نرخ نوسازی 90 هرتزی، نرخ نمونه‌برداری لمسی 200 هرتزی و پوشش محافظ قدیمی‌تر گوریلا گلس 6 است. روشنایی این نمایشگر در مقایسه با پنل مورد استفاده در ذن‌فون 8 کمتر بوده و به 700 نیت رسیده است؛ اما پنل مذکور کماکان دارای گواهینامه +HDR10 بوده و رنگ‌ها را با کیفیتی فوق‌العاده نمایش می‌دهد.

انتقال حسگر اثرانگشت از قسمت جانبی بدنه گوشی به زیر نمایشگر یکی از تغییرات مشهود در هندست جدید قلمداد می‌شود. ذن‌فون 8 فلیپ کماکان مجهز به یک دکمه هوشمند است که کاربران با 1 نوبت فشار، 2 نوبت فشار یا فشردن طولانی آن قادر به انجام اعمال سفارشی مختلفی خواهند بود.

ماژول دوربین سه‌گانه از حسگر اصلی IMX686 با رزولوشن 64 مگاپیکسل میزبانی می‌کند. البته این سنسور فاقد قابلیت OIS است. حسگر 12 مگاپیکسلی IMX363 مورد استفاده در دوربین فوق‌عریض نیز کاملا مشابه نمونه موجود در ذن‌فون 8 است. دوربین تله‌فوتو نیز مجهز به سنسور 8 مگاپیکسلی ساخت شرکت OmniVision است. مطابق روال گذشته این دوربین از قابلیت زوم 3 برابری، فاصله کانونی 80 میلی‌متری و زوم دیجیتالی حداکثر 12 برابری برخوردار است.

دوربین اصلی قادر به ضبط ویدیوهای 8K با سرعت 30 فریم برثانیه، ویدیوهای 4K با سرعت 60 فریم برثانیه و ویدیوی HyperSteady است. دوربین اولتراواید نیز قادر به فیلم‌برداری 4K با سرعت 60 فریم برثانیه است؛ در حالی‌که ماژول تله‌فوتو تنها از ضبط ویدیوهای 1080p با سرعت 30 فریم برثانیه پشتیبانی می‌کند. پیکره‌بندی دوربین سه‌گانه با پوششی از جنس گوریلا گلس 3 محافظت می‌شود.

باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت شارژ 30 واتی HyperCharge نیز دستخوش تغییر نشده و کماکان از فناوری‌های Quick Charge 4.0 و USB Power Delivery PPS پشتیبانی می‌شود.

به لطف استفاده از تراشه جدید امکانات ارتباطی بی‌سیم دستگاه ارتقاء یافته و از استاندارد وای‌فای 6E پشتیبانی می‌شود. به لحاظ قابلیت‌های صوتی نیز ذن‌فون 8 فلیپ همانند سری ذن‌فون 8 از استاندارد aptX Adaptive پشتیبانی می‌کند.

ذن‌فون 8 فلیپ احتمالا فاقد جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون است؛ اما این هندست از اسپیکرهای استریو همراه با آمپلی‌فایرهای مونو NXP (با شناسه TFA9874) بهره گرفته و دارای گواهینامه Hi-Res Audio است. این اسپیکرها همانند نمونه‌های موجود در گوشی‌ راگ‌فون توسط کمپانی Dirac Research تنظیم شده‌اند.

ایسوس ذن‌فون 8 فلیپ با قیمت‌گذاری پایه 800 یورویی از اواخر وقت امروز در کشورهای اروپایی و تایوان قابل پیش‌سفارش است. این هندست از طریق مراجعه آنلاین به وبسایت رسمی ایسوس نیز قابل سفارش است. جزئیات مربوط به عرضه این محصول در سایر مناطق جهان نیز به‌زودی اعلام خواهد شد.

ایسوس ذن‌فون 8 فلیپ در مدل‌های رنگی مشکی (Galactic Black) و نقره‌ای (Glacier Silver) قابل دسترس است

این هندست همانند برادر کوچک‌تر خود به‌همراه آداپتور شارژ 30 واتی درون جعبه عرضه خواهد شد. بعلاوه ایسوس اقدام به عرضه یک کیس ویژه موسوم به Active Case برای این اسمارت‌فون خواهد کرد. این کیس محافظ قادر به قفل کردن مکانیسم کشویی دوربین بوده و مانع از باز شدن آن در اثر لرزش‌های شدید گوشی خواهد شد.

2 در مورد “ایسوس از گوشی‌های هوشمند ذن‌فون 8 و ذن‌فون 8 فلیپ رسما رونمایی کرد”

  1. تنها گوشیی که میتون با صفحه نمایش سامسونگ رقابت کنه همین ایسوزه
    واقعا کارش حرف نداره. دوربین زن فون فلیپ هک ایده زیبا و کاربریه عالی هستش

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH