آینده لایت کوین (LTC) چگونه است؟ آیا ارزش سرمایه گذاری دارد؟

Litecoin (LTC ارز رمزنگاری جایگزینی است که در اکتبر 2011 توسط چارلز “چارلی” لی ایجاد شد. Litecoin چنگال بیت کوین (BTC) است. مانند بیت کوین، Litecoin نیز مبتنی بر یک شبکه پرداخت جهانی منبع باز است که توسط هیچ مرجع مرکزی کنترل نمی‌شود. Litecoin از جنبه‌هایی مانند نرخ تولید سریع بلوک و استفاده از Scrypt به عنوان مدرکی از کار با بیت کوین متفاوت است. در این مقاله در رابطه با آینده لایت کوین صحبت می کنیم.

نکات کلیدی لایت کوین

Litecoin اولین آلت کوین است که توسط مهندس سابق گوگل چارلی لی در سال 2011 ساخته شده است.

این ارز را نقره طلای بیت کوین نامیده‌اند و در اوج خود، سومین ارز رمزنگاری شده با سقف بازار بود.

از آنجا که ساختار آن شبیه بیت کوین است، آن را شبکه آزمایشی یا محل آزمایش برای پیشرفت‌هایی می‌داننداکه بعداً روی بیت کوین اعمال شد.

لایت کوین چیست؟

بر اساس توضیحات https://skenas.app/ چارلی لی فارغ التحصیل موسسه فناوری ماساچوست و مهندس سابق گوگل است که از سال 2011 به بیت کوین علاقه‌مند شد. به گفته لی ، “در اکتبر 2011 ، من با پایگاه کد بیت کوین سرگرم بودم و  احتمالا تمام تلاشم  این بود که سعی در ایجاد انشعاب بیت کوین داشته باشم. این کار برایم پروژه جانبی جالب بود. ”

الگوریتم اثبات کار رمزگذاری شده

Scrypt یک تابع اشتراکی کلیدی مبتنی بر رمز عبور است. طبق گفته Tarsnip ، “تابع اشتراک کلید scrypt در ابتدا برای استفاده در سیستم پشتیبان گیری آنلاین Tarsnap توسعه داده شد. این فناوری به گونه‌ای طراحی شده است که در مقایسه با توابع جایگزین مانند PBKDF2 یا bcrypt در برابر حملات سختگیرانه سخت افزاری بسیار سخت‌گیرانه است.”

Scrypt مخصوصاً برای سخت کردن حملات سخت افزاری در مقیاس بزرگ و سفارشی به این ارز توسط لی توسعه داده شد. الگوریتم SHA-256 بیت کوین به حافظه دسترسی تصادفی (RAM) زیادی به عنوان مانعی برای پردازش موازی نیاز ندارد، در حالی که Scrypt این کار را انجام می دهد.

در آغاز دهه 2010، هنگامی که عملیات استخراج سخت افزار تخصصی مانند مدار خاص برنامه (ASIC) را برای حل کردن هش SHA-256 توسعه داده می‌شد ، به نظر می‌رسید که بیت کوین در برابر چنین حمله‌ای آسیب پذیر خواهد بود. لی با ایجاد فشرده سازی حافظه الگوریتم اجماع Litecoin ، سعی در خنثی کردن مسابقه تسلیحات سخت افزاری داشت. هرچند باید متذکر شویم چون افزایش پردازنده‌های گرافیکی به نیاز به RAM بیشتر پاسخ داد این کار عملی نشد.

Bitcoin (BTC) چه تفاوتی با Litecoin (LTC) دارد؟

Litecoin با هدف “نقره” بودن “طلای” بیت کوین راه اندازی شد. مانند بیت کوین، Litecoin ارز اینترنتی نظیر به نظیر است. این شبکه پرداخت جهانی کاملاً غیرمتمرکز، منبع باز و جهانی است. لی با هدف بهبود کاستی‌های بیت کوین،Litecoin را توسعه داد. تفاوت‌های گسترده بین این دو ارز رمزپایه در جدول زیر ذکر شده است.

Litecoin به گونه‌ای طراحی شده است که چهار برابر بیت کوین بلوک تولید می‌کند . از طرف دیگر اجازه می‌دهد تا 4 برابر سکه، جذابیت اصلی خود را برای بیت کوین با سرعت و سهولت کسب انجام دهد. با این حال، از آنجا که Litecoin از Scrypt به عنوان الگوریتم اثبات کار استفاده می‌کنند، استفاده از سخت افزار استخراج مانند استخراج کنندگان ASIC یا دکل استخراج GPU به پردازش قابل توجهی بیشتری نیاز دارد.

Litecoin به طور مداوم از نظر سرمایه بازار در میان بزرگترین ارزهای رمزنگاری شده است و از مارس 2021 بیش از 66 میلیون سکه در گردش داشت.

آینده ارز دیجیتال Litecoin (LTC )

Litecoin از زمان راه اندازی خود چندین ویژگی را برای بهبود سرعت تراکنش خود بدون به خطر انداختن امنیت و یکپارچگی شبکه به کار گرفته است.

SegWit

SegWit یا Segregated Witness برای اولین بار در سال 2015 برای بیت کوین پیشنهاد شد. این کار با “تفکیک” داده‌های سیگنال دیجیتال (“شاهد”) در خارج از بلوک پایه در زنجیره بلوک انجام می‌شود. SegWit برای حل مسئله مقیاس پذیری بیت کوین ساخته شد، اما این پیشنهاد بحث و جدال عمیقی را در جامعه بیت کوین ایجاد کرد.

در سال 2017 ، Litecoin SegWit را به تصویب رساند و به دلیل شباهت Litecoin به Bitcoin ، کارکرد این ارز  میدان آزمایش یا شبکه آزمایشی برای زنده ماندن SegWit در شبکه بزرگتر Bitcoin بود. این آزمون موفقیت آمیز بود و بیت کوین پس از آن SegWit را پذیرفت. برخی از مخالفان پذیرش SegWit که از اندازه‌های بزرگتر بلاک بیت کوین حمایت می‌کردند، یک هارد فورک بیت کوین ایجاد کردند که منجر به بیت کوین کش شد.

شبکه لایتنینگ

شبکه لایتنینگ فناوری لایه دوم برای بیت کوین است که از کانال‌های پرداخت خرد برای مقیاس گذاری قابلیت بلاکچین خود برای انجام معاملات استفاده می‌کند.

مشابه مثال SegWit، اجرای شبکه Lightning در Litecoin شبکه‌ای آزمایشی بود تا بتواند احتمال ابتکارات در بیت کوین را ثابت کنو. چارلی لی همچنین استدلال کرده است که “وقتی بلاکچین Bitcoin شلوغ است و هزینه‌ها زیاد است، استفاده از Litecoin برای استفاده در شبکه Lightning آسان است.”

MimbleWimble

MimbleWimble  پروتکل حریم خصوصی است که بر اساس معاملات محرمانه‌ای کار می‌کند که اطلاعاتی مانند مقدار معاملات را رمزگذاری یا پنهان می‌کند. گفته می‌شود که MimbleWimble می‌تواند باعث کاهش بلوک و افزایش مقیاس پذیری شود. چارلی لی در اوایل سال 2019 اعلام کرد Litecoin توسعه MimbleWimble را دنبال می‌کند و از اوایل سال 2021 ، توسعه در حال انجام است.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

2 در مورد “آینده لایت کوین (LTC) چگونه است؟ آیا ارزش سرمایه گذاری دارد؟”

  1. وسط این همه ارز دیجیتال مختلف گیج شدیم واسه هرکدوم هم که توضیح میدن مزایا و معیاب خودشو داره. بیتکوین هم که با یه حرف بالا پایین میشه
    چه کنیم ؟؟؟

  2. توضیحات ارزهای دیجیتال مثل توضیحات کتابای دبیرستان کلی و نامفهومه
    خیلی ساده و قابل درک میشه اگه اصل کارو توضیح بدید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH