اسمارت‌فون جدید شارپ با سنسور دوربین 1 اینچی رسما معرفی شد

برندهای اسمارت‌فونی مختلفی در ژاپن فعالیت می‌کنند و تولیدات آن‌ها به‌ندرت در خارج از مرزهای این کشور به چشم می‌خورند. شارپ نمونه‌ای از این برندها به‌شمار می‌رود. این تولیدکننده ژاپنی اخیرا از اسمارت‌فون جدید خود با نام شارپ آکواس R6 رونمایی کرده است. استفاده از سنسور 1 اینچی در دوربین این هندست واقعیتی است که موجب تمایز ویژه آن از سایر رقبا می‌شود.

جهت اطلاع آن‌دسته از افرادی که بابت اهمیت چنین دستاورد بزرگی کنجکاو هستند؛ بایستی خاطرنشان کرد که امروزه اکثر گوشی‌ها به‌دلیل محدودیت‌های مربوط به فضا و ابعاد دستگاه از سنسورهای دوربین با اندازه کوچک‌تر استفاده می‌کنند. سنسورهای 1 اینچی به‌طور معمول در دوربین‌های کامپکت به‌کار گرفته می‌شوند؛ اما استفاده از آن‌ها در اسمارت‌فون‌ها تقریبا بی‌سابقه است.

دلیل استفاده از عبارت “تقریبا بی‌سابقه” این است که اگرچه موارد استفاده از سنسورهای 1 اینچی بسیار نادر است؛ اما شارپ نخستین تولیدکننده‌ای نیست که از این حسگرها بهره می‌گیرد. در واقع این افتخار متعلق به گوشی پاناسونیک لومیکس CM-1 محصول سال 2016 است؛ اگرچه نمونه پیاده‌سازی شده توسط کمپانی شارپ به میزان قابل ملاحظه‌ای جمع‌وجورتر است.

در رابطه با سایر مشخصات اسمارت‌فون شارپ آکواس R6 نیز بایستی خاطرنشان کرد که توان پردازشی این هندست از طریق تراشه اسنپ‌دراگون 888 تامین خواهد شد. بعلاوه نمایشگر 6.6 اینچی گوشی دارای رزولوشن 2730 در 1260 پیکسلی بوده و با وجود نرخ نوسازی 240 هرتزی از برندهای مشهورتر تولیدکننده اسمارت‌فون نظیر اپل، سامسونگ و هواوی برتر ظاهر می‌شود. این گجت با 12 گیگابایت رم، 128 گیگابایت حافظه‌داخلی با قابلیت ارتقاء و باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی روانه بازار خواهد شد.

متاسفانه این اسمارت‌فون به‌صورت انحصاری در بازار ژاپن عرضه می‌شود؛ لذا تنها روش برای تهیه هندست این است که به ژاپن سفر کرده و پس از خریداری گوشی آن‌را همراه خود به کشورتان بازگردانید و یا از دوستان و آشنایان خود در ژاپن بخواهید تا آن را خریداری نموده و برای شما ارسال کنند. البته در خصوص سازگاری آنتن‌های رادیویی داخل گوشی با شبکه‌های محلی کشورهای مختلف نمی‌توان با قطعیت اظهارنظر کرد.

2 در مورد “اسمارت‌فون جدید شارپ با سنسور دوربین 1 اینچی رسما معرفی شد”

  1. عه عه چرا فقط ژاپن….
    اینجوری که میشه دیگه خیلی گرون تر از قیمت واقعیشه
    میره بازار سیاه ?‍♂️

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH