کوالکام از تراشه اسنپ‌دراگون 778G رسما رونمایی کرد

پیش‌تر در ماه مارس کمپانی کوالکام از تراشه 5 نانومتری اسنپ‌دراگون 780G رونمایی کرد. اکنون نیز ورژن کمی ضعیف‌تر این تراشه با نام اسنپ‌دراگون 778G معرفی شده است. اصلی وجه تفاوت میان این 2 نیمه‌هادی به مقیاس فرآیند ساخت آن‌ها مربوط می‌شود.

تراشه اسنپ‌دراگون 780G با استفاده از فرآیند 5 نانومتری شرکت سامسونگ تولید می‌شود؛ در حالی‌که تراشه اسنپ‌دراگون 778G بر پایه فناوری 6 نانومتری کمپانی TSMC تولید خواهد شد.

تراشه جدید اسنپ‌دراگون 778G مجهز به CPU با هسته‌های پردازشی کایرو 670، پردازنده گرافیکی آدرنو 642L و پردازنده سیگنال تصویر (ISP) از نوع Spectra 570L است.

این تراشه دارای مودم RF یکپارچه با نام اسنپ‌دراگون X53 5G است که از سیگنال‌های 5G با فرکانس کمتر از 6 گیگاهرتز و شبکه‌های موج میلی‌متری پشتیبانی می‌کند. ISP سه‌گانه کوالکام به کاربران امکان می‌دهد تا با استفاده همزمان از دوربین‌های تله‌فوتو، واید و اولتراواید قادر به ثبت عکس یا ضبط ویدیو باشند.

بر اساس پیش‌بینی‌ها تراشه اسنپ‌دراگون 778G در اواخر سال جاری توسط تولیدات میان‌رده برندهای مختلف نظیر آنر، iQOO، موتورولا، اوپو، ریلمی و شیائومی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

2 در مورد “کوالکام از تراشه اسنپ‌دراگون 778G رسما رونمایی کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH