عبارت Link in Bio در شبکه‌های اجتماعی به چه معناست؟

اگر شما نیز یکی از کاربران اینستاگرام باشید، آنگاه احتمالا دیده‌اید که شخصی در داخل یک ویدیو و یا تصویر، Link in Bio خود را ارجاع می‌دهد. در این مطلب قصد داریم که به معنای Link in Bio در اینستاگرام بپردازیم.

معنای Link in Bio در اینستاگرام چیست؟

Link in Bio یک لینک بوده که در قسمت بالایی پروفایل کاربری و در زیر نام کاربری و توضیحات آن، نوشته می‌شود.

معنای Link in Bio در اینستاگرام

بنابراین اگر می‌خواهید که Link in Bio شخصی را پیدا کنید، آنگاه باید به صفحه پروفایل وی بروید. اگر بخواهیم که به صورت دقیق‌تر به مکان این لینک اشاره کنیم، آنگاه می‌توان گفت که در بالای کلید “Follow” و یا “Following” قرار دارد. اگر لینک موردنظر را لمس کنید، در نهایت یا مرورگر گوشی و یا مرورگر داخلی خود اینستاگرام، اجرا می‌شود.

چرا Link in Bio؟

دلیل ظاهر شدن Link in Bio در این شبکه اجتماعی می‌تواند به رابط کاربری آن مربوط شود. بسیاری از برندها، سلبریتی‌ها و تولیدکنندگان محتوا، از طریق این شبکه اجتماعی نسبت به تبلیغ محصولات، محتوای ایجاد شده و یا تبلیغ شخصی و یا حسابی دیگر، اقدام می‌کنند. به هر حال اینستاگرام اجازه قرار دادن لینک‌های قابل کلیک را در کپشن پست‌ها نداده و همچنین در این شبکه اجتماعی، هر شخص تنها می‌تواند که یک لینک واحد را در پروفایل خود قرار دهد.

بنابراین این لینک واحد در حساب کاربری هر فرد، تبدیل به مرکز کسب‌و‌کار وی می‌شود. این راه‌کار تنها روشی است که یک کاربر می‌تواند از طریق آن، دنبال‌کنندگان خود را از فضای این شبکه اجتماعی خارج کرده و آن‌ها را به وب‌سایتی دیگر هدایت کند.

به همین دلیل، عبارت Link in Bio زیاد در ویدیوها و کپشن تصاویر اینستاگرام، دیده می‌شود. به‌عنوان مثال، یک شرکت بازی‌سازی می‌تواند بسته توسعه‌دهنده بازی خود را تبلیغ کرده و سپس جهت دانلود آن، کاربران به لینک موجود در بیوی پروفایل (Link in Bio) خود، هدایت کند. در ادامه، این لینک کاربران را به صفحه دانلود آن بسته الحاقی، هدایت می‌کند.

یکی دیگر از اپلیکیشن‌هایی که این عبارت در آن رایج بوده، تیک‌تاک است. در این شبکه نیز همانند اینستاگرام، تنها می‌توانید یک لینک واحد را در پروفایل خود قرار دهید. همچنین کاربران تیک‌تاک نیز نمی‌توانند لینکی را در کپشن ویدیوهای خود قرار دهند. به همین دلیل جهت تشویق بازدیدکنندگان به بازدید از یک وب‌سایت خارج از تیک‌تاک، باید آن‌ها را به “Link in Bio” ارجاع دهید. همچنین لینک‌هایی نیز در پروفایل توییتر برخی از کاربران وجود دارند. البته از آنجایی که در توییتر می‌توانید در توییت‌ها نیز لینک قابل کلیک قرار دهید، پس لینک‌های موجود در پروفایل این شبکه اجتماعی نسبت به اینستاگرام و تیک‌تاک، اهمیت کمتری خواهند داشت.

این مطلب را نیز بخوانید: 10 ترفند اینستاگرام که شما را در این شبکه اجتماعی حرفه‌ای می‌کند

انواع لینک‌ها

معنای Link in Bio در اینستاگرام

چند نوع لینک در بیوی یک حساب اینستاگرامی ظاهر می‌شوند. در زیر به رایج‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • تجاری/خود تبلیغاتی (Merchandise/Self Promotion): چنین لینک‌هایی معمولا توسط افرادی مورد استفاده قرار می‌گیرند که محصولی را همانند کتاب و یا نوعی لباس، تولید کرده و حال قصد تبلیغ کردن آن را دارند.
  • وب‌سایت شرکت (Company Website): این نوع لینک زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که شرکتی بخواهد کاربران را مستقیما به وب‌سایت و یا فروشگاه خود، منتقل کند.
  • لینک‌های مربوط به سایر شبکه‌های اجتماعی (Other Social Media Links): از این لینک‌ها نیز جهت تبلیغ پروفایل آن کاربر در سایر شبکه‌های اجتماعی همانند توییتر و یا یوتیوب، استفاده می‌شود.
  • لینک‌های واسطه‌گری در فروش (Affiliate Links): از طریق چنین لینک‌هایی، کاربران می‌توانند به ازای خرید یک محصول توسط سایر کاربران از فروشگاه‌های آنلاین، حق کمیسیون دریافت کنند.
  • حمایت مالی و شراکت (Sponsorships and Partnerships): این لینک‌ها نیز مربوط به حمایت‌کنندگان مالی بوده که به ازای قرار دادن لینک آن‌ها در بیوی پروفایل، مبلغی را به صاحب آن حساب، پرداخت خواهند کرد.
  • لینک‌های بیو (Bio Links): قرار دادن لینکی که به یک صفحه دارای چندین لینک دیگر منتهی می‌شود، یک استراتژی رایج است. این ترفند در واقع یکی از راه‌کارهای رفع کمبود عدم امکان قرار دادن چندین لینک در پروفایل شبکه‌های اجتماعی است.

از آنجایی که در بیوی حساب خود می‌توانید لینکی را جهت تبلیغ هر چیزی که با قوانین اینستاگرام در تضاد نباشد، قرار دهید، پس طبیعی است که انواع و اقسام لینک نیز در قسمت بیوی پروفایل‌ها قرار بگیرند. در این رابطه می‌‌توان به صفحه استریم موسیقی یک هنرمند در یوتیوب، وب‌سایت شخصی و یا حتی اطلاعات حسابی در PayPal، اشاره کرد.

این مطلب را نیز بخوانید: تمام قوانین و محدودیت‌های نانوشته در اینستاگرام که باید حتما یاد بگیرید

گسترش Link in Bio

از آنجایی که استفاده از چنین مواردی روزبه‌روز در حال گسترش بوده، پس ابزارهایی نیز ظاهر شده‌اند که به کاربران این امکان را می‌دهند که با استفاده از یک لینک‌ عمومی (Universal Link)، لینک‌های گوناگونی را در پروفایل حساب خود قرار دهند. از ابزارهای محبوب در این رابطه می‌توان به Linktree ،Shorby و Feedlink اشاره کرد.

اساسا کاری که چنین لینک‌هایی انجام می‌دهند این است که شما را به یک صفحه هدایت کرده که در آن می‌توانید چندین لینک مهم را مشاهده کنید. بدین ترتیب کاربران می‌توانند انواع لینک‌های گوناگون همانند لینک اسپانسری و یا همکاری در فروش را در یک صفحه واحد قرار دهند. چنین رویه‌ای بیشتر در رابطه با اشخاص معروف و شرکت‌ها صدق می‌کند، زیرا چنین افرادی نیاز دارند که بازدیدکنندگان را در هر پست، به چندین لینک ارجاع دهند.

نکته‌ای در رابطه با استوری‌های اینستاگرام

در این شبکه اجتماعی، محدودیت لینک‌ها شامل استوری‌های اینستاگرام نمی‌شود. به همین دلیل، تبلیغات‌های گوناگون بسیاری را در استوری‌ها می‌بینیم، زیرا بدین ترتیب بازدیدکنندگان می‌توانند به سادگی به سمت بالا سوایپ کرده و به لینک قرار داده شده بروند.

2 در مورد “عبارت Link in Bio در شبکه‌های اجتماعی به چه معناست؟”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH