به دلیل تداوم قطعی برق، مراکز ماینینگ خاموش می‌شوند

خاموشی برق در کلانشهرهای کشور به مساله‌ای بحرانی تبدیل شده و به همین دلیل مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق اعلام کرد که به منظور تامین برق مشترکان و کاهش فشار، مراکز استخراج بیت کوین در ساعات اوج بار خاموش می‌شوند.

مشهدی توضیح داد: در حال حاضر مصرف برق در مراکز مجاز استخراج رمز ارز به 300 مگاوات رسیده است. به همین دلیل به منظور حفظ تعادل و پایداری در شبکه برق، از روز گذشته، این مراکز در زمان پیک مصرف خاموش خواهند شد.

سخنگوی صنعت برق اعلام کرد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته، در حال حاضر بیش از 2 هزار مگاوات برق در مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز در کشور مصرف می‌شود. مصرف غیرقانونی برق به دلیل استخراج ارز دیجیتال، باعث ایجاد نوسان در شبکه برق می‌شود، از این رو از مشترکان خانگی که از دستگاه ماینر و تجهیزات مربوطه برای استخراج رمز ارز در منزل استفاده می‌کنند، می‌خواهیم تا سریعا دستگاه‌های استخراج خود را خاموش کنند.

با این سخنان سخنگوی صنعت برق می‌توان دریافت که قطعی‌های برق در کشور به دلیل فشار وارد شده به شبکه برق در اثر استخراج ارز دیجیتال در مراکز مجاز ماینینگ است.

اما قطعی برق در کشور موجب قطع ارتباط دکل‌های ارتباطی شده است، به طوری که هنگام قطع برق، شبکه تلفن همراه برای مکالمه و اتصال به اینترنت نیز قطع می‌شود.

سید جمال هادیان، رییس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات به تازگی با اشاره به این موضوع اعلام کرد که قطع برق موجب خاموشی دکل‌های مخابراتی می‌شوند.

هادیان گفت: قطع برق باعث خاموشی بیش از دو هزار دکل مخابراتی اپراتورها در سراسر کشور شده است. هر دکل تنها تا دو ساعت توان تامین برق را دارد، وقتی خاموشی تا سه ساعت یا بیشتر به طول می‌انجامد،  خاموشی تجهیزات اجتناب‌ناپذیر است.

با توجه به این سخنان، برق اضطراری دکل‌های مخابراتی تنها برای 2 ساعت پس از قطع پاسخگو خواهد بود که این مقدار نمی‌تواند زمان قابل قبولی باشد. البته بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی ادعا می‌کنند که قطع اتصال با دکل‌های مخابراتی بلافاصله پس از قطع برق اتفاق می‌افتد و بسیاری از دکل‌ها به همان مدت زمان 2 ساعت هم برق اضطراری ندارند.

2 در مورد “به دلیل تداوم قطعی برق، مراکز ماینینگ خاموش می‌شوند”

  1. بنظرم اینقدر خودشونو اذیت نکنن برق کشور خاموش کنن به استخراجشون برسن . ما به اندازه کافی شمع خریدیم بادبزن هم داریم

  2. فردا پس فردا آبم قطع میکنن میگن خشکسالیه
    من نمیدونم کشورای عربی تو اون گرما و بی آبی چیکار میکنن؟؟؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH