معرفی سه کتاب برتر که پیش از راه‌اندازی یک استارتاپ باید مطالعه کنید

در این مطلب سه کتاب برتر و جذابی که مدیران جوان برای راه اندازی استارتاپ خود باید حتما آن را مطالعه کنند، به شما پیشنهاد داده‌ایم.

هیچ چیزی مانند یک کتاب خوب نمی‌تواند زندگی یک انسان را تغییر دهد، یک کتاب حاصل سال‌ها تجربیات و مطالعات نویسنده آن است که در چندین برگه خلاصه شده و ما می‌توانیم از آن چکیده ارزشمند استفاده کنیم. کتاب‌ها می‌توانند موضوعات مختلفی داشته باشند، برخی داستانی و برخی علمی هستند، برخی نیز در خصوص کسب و کار و به ویژه برای راه‌اندازی یک استارتاپ نوشته شده‌اند.

استارتاپ‌ها معمولا توسط نیرو‌های جوان راه‌اندازی می‌شوند که در این راه پر تلاطم، کم تجربه هستند. ذهن مدیران جوان پر از ایده و شور برای ساخت هرچه بهتر کسب‌و‌کار خودشان است اما گاهی این ایده‌ها و انرژی بالا سبب شکست یک استارتاپ می‌شود.

کتاب‌هایی که در زمینه راه‌اندازی استارتاپ یا یک کسب و کار جدید نوشته شده، از وقوع این شکست‌های زودهنگام جلوگیری می‌کند. در این کتاب‌ها دقیقا همان راهنمایی‌هایی که مدیران جوان برای ساخت رویای خود نیاز دارند، نوشته شده و مطالعه این سبک کتاب‌ها کمک می‌کند تا در راه ایجاد یک استارتاپ به تله‌هایی که پیش‌تر مدیران بزرگ در آن گیر کرده‌اند، نیفتیم.

اگر شما در فکر راه‌اندازی یک کسب‌وکار یا استارتاپ هستید، در این مطلب سه کتاب مهم که برای راه اندازی استارتاپ باید بخوانید را معرفی کرده‌ایم، با آی‌تی‌رسان همراه باشید:

کتاب راه اندازی کسب‌و‌کار

به عقیده بیل اولت، برای شروع هر کسب‌‎و‌کار نوپا باید 24 گام مهم و اساسی برداشته شود، او این مراحل را در کتاب خود به نام راه اندازی کسب‌و‌کار آورده تا همه جنبه‌هایی را که پیش از شروع یک استارتاپ یا کسب‌و‌کار جدید باید فکر کنید و در نظر بگیرید، به شما گفته باشد. شروع هر استارتاپ یا کسب‌و‌کار پیچیدگی‌های خاص خود را دارد، مدیران جوان در این راه با چالش‌هایی مواجه می‌شوند که هرگز مانند آن را تجربه نکرده‌اند؛ به همین جهت در این کتاب به آسانی و با بیانی شیوا، تمام نکات و مراحلی که باید پیش از شروع استارتاپ خود به آن‌ها دقت کنید، نوشته شده است.

کتاب هر برند یک قصه است

واقعا هر برند یک قصه‌ای دارد، قصه‌ای که شما پیش از راه‌اندازی برند خود باید آن را بخوانید. برندهای بزرگ یک شبه ایجاد نشده‌اند، موفقیت نیز یک روزه به دست نمی‌آید. شرکت‌های بزرگ در راه موفقیت خود پستی و بلندی‌های زیادی را پست سرگذاشته‌اند که قطعا خواندن داستان آن‌ها بی‌فایده نیست. البته این کتاب در مورد داستان شکل گیری برندها نیست، بلکه نکات ناب و قابل تاملی که در راه ساخته شدن ده‌ها برند بزرگ در جهان وجود دارد، توسط دانلد میلر جمع‌آوری شده و در این کتاب ارزشمند، قابل خواندن است.

کتاب از صفر به یک رسیدن

همه مدیرانی که به دنبال راه‌اندازی یک استارتاپ هستند، دوست دارند از هیچ به همه‌چیز برسند، برای رسیدن به نقطه موفقیت باید از هیچ به برند یک در حوزه کاری خود تبدیل شوید، یعنی از صفر به یک برسید.

این کتاب توسط پیتر تیل، بنیان‌گذار پی‌پال و یکی از نخستین سرمایه‌گذاران فیسبوک نوشته شده است. این کتاب پرفروش در خصوص مسیر حرکتی که برای رسیدن به موفقیت با سرمایه کم باید طی کنید، نوشته شده است. کتاب از صفر به یک رسیدن در مقالات بسیاری به عنوان یکی از برترین کتاب‌هایی که پیش از راه‌اندازی یک استارتاپ باید مطالعه کرد، معرفی شده است.

1 در مورد “معرفی سه کتاب برتر که پیش از راه‌اندازی یک استارتاپ باید مطالعه کنید”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH