سامسونگ گلکسی زد فولد 3 در عوض دکمه‌های فیزیکی از کلیدهای لمسی استفاده خواهد کرد

سامسونگ نخستین شرکتی بود که یک اسمارت‌فون‌ مجهز به نمایشگر تاشو را به بازار عرضه کرد. اکنون اگرچه چندین تولیدکننده دیگر نیز محصولات مشابهی را ارائه نموده‌اند؛ اما غول کره‌ای کماکان برترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند تاشو در جهان محسوب می‌شود. در همین راستا اکنون بسیاری از کاربران منتظر معرفی هندست نسل آینده سامسونگ گلکسی زد فولد 3 هستند. اخیرا شاهد انتشار تصاویری از این هندست بودیم و اکنون نیز پتنت‌های منتشر شده طراحی واقعی این محصول را به معرض نمایش گذاشته‌اند. همچنین یک پتنت اخیرا کشف شده نشان می‌دهد که این دستگاه احتمالا مجهز به دکمه‌های جانبی از نوع لمسی خواهد بود.

وبسایت 91mobiles گزارش می‌دهد که دستگاه جدید گلکسی زد فولد 3 در عوض استفاده از دکمه‌های فیزیکی سنتی با دکمه‌های لمسی در قسمت جانبی بدنه عرضه خواهد شد. با توجه به توضیحات مندرج در سند پتنت دکمه‌های فیزیکی سنتی موجب به دردسر افتادن کاربران شده و احتمالا به لولای گوشی آسیب خواهد زد. پتنت فوق به‌دنبال جایگزینی دکمه‌های فیزیکی با دکمه‌های مجازی مبتنی بر فرامین لمسی است. این دکمه‌ها قادر به درک اعمال مختلفی خواهند بود.

از سایر جنبه‌ها نیز اسمارت‌فون سامسونگ گلکسی زد فولد 3 مجهز به نمایشگر داخلی 7.56 اینچی با طراحی فاقد حفره کروی‌شکل خواهد بود. این هندست از فناوری دوربین زیر نمایشگر بهره خواهد برد؛ دوربینی که جهت ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس‌های ویدیویی قابل استفاده خواهد بود. بعلاوه اسمارت‌فون تاشو آینده سامسونگ از نسل جدید فناوری شیشه UTG استفاده خواهد کرد. افزایش ضخامت گلس تضمین‌کننده همواری و استقامت هرچه بیش‌تر آن است. 

در بخش سخت‌افزار داخلی نیز توان پردازشی سامسونگ گلکسی زد فولد 3 احتمالا توسط تراشه پرچم‌دار اسنپ‌دراگون 888 ساخت کوالکام تامین خواهد شد. در صورت تحقق این سناریو گلکسی زد فولد 3 به نخستین اسمارت‌فون جهان مجهز به یک تراشه پرچم‌دار و فناوری دوربین زیر نمایشگر تبدیل خواهد شد. بعلاوه ظرفیت باتری گوشی از 4500 میلی‌آمپرساعت به 4380 میلی‌آمپرساعت کاهش خواهد یافت. این باتری از فناوری شارژ سریع 25 واتی پشتیبانی خواهد کرد. همچنین هندست فوق به‌همراه یک استایلوس S Pen در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. 

بر اساس پیش‌بینی‌ها هندست جدید سامسونگ گلکسی زد فولد 3 احتمالا تا پیش از ماه جولای به‌طور رسمی معرفی خواهد شد. وبسایت The Elec اخیرا گزارش داده است که امسال شرکت سامسونگ حداکثر 7 میلیون دستگاه اسمارت‌فون گلکسی زد فولد 3 و گلکسی زد فلیپ 3 را به بازار عرضه خواهد کرد. از این تعداد رقمی بین 2.5 تا 3 میلیون واحد مربوط به گلکسی زد فولد 3 بوده و 3.5 تا 4 میلیون دستگاه نیز از نوع گلکسی زد فلیپ 3 خواهند بود.

شرکت سامسونگ پیش‌بینی می‌کند که امسال میزان فروش اسمارت‌فون‌های مجهز به نمایشگرهای تاشو در مقایسه با سال گذشته بسیار بیش‌تر باشد. بعلاوه غول کره‌ای نسبت به موفقیت 2 هندست تاشو خود در آینده کاملا اطمینان دارد. مدل‌های تاشو گلکسی زد فولد 2 و گلکسی زد فلیپ 2 سامسونگ در سال 2020 فروش حدودا 2.5 میلیون دستگاهی را تجربه کردند؛ رقمی که در مقایسه با انتظارات کمپانی به‌مراتب کمتر بود.

2 در مورد “سامسونگ گلکسی زد فولد 3 در عوض دکمه‌های فیزیکی از کلیدهای لمسی استفاده خواهد کرد”

  1. بنظر من که این دستگاه های تاشو جذابیت خاصی ندارن. خب هرکی بخواد تبلت میگیره هرکی هم نخواد گوشی

  2. از لحاظ تکنولوژی و امکانات بهترین گوشی بازار میشه البته فک کنم نمیشه اسمشو گوشی گذاشت تبلته

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH